Vespa-Ciao.NL
:: slecht optrekken, niet stationair lopen

Home Forums Algemeen Oude topics slecht optrekken, niet stationair lopen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zer0r0nin
    Topic starter

Hallo,

Sinds 2dagen het volgende probleem met mijn citta snor:
      Krijg de citta na 3m lopen gestart, moet hem daarna op toeren houden om uitvallen te voorkomen. Hij loopt dus niet stationair. Enkel als ie warm is loopt ie voor +- 6 seconden even stationair om daarna af te slaan.
      Als ik optrek moet ik hem me echt afzetten anders kom ik totaal niet vooruit, daarna komt ie op toeren en kan ik wel prima doortrekken.

Als ik het gas los laat, hoor ik ter hoogte van de koppeling, piep en kraak geluiden, en voelt het alsof de citta afremt op de motor, ( ik stop als het ware schoksgewijs). de piep/kraakgeluiden houden aan tot ik opnieuw optrek, waarna de citta bij een hoger toerental weer goed doortrekt.

Bij stoplichten slaat hij dus af, en na opnieuw starten trekt ie bagger op, en slaat dan bij koude motor soms nog af.

Setup: std cilinder, std carb, proma circuit, sproeier 68, std poelie, ( niet ideaal maar zo gekocht en bij vorige eigenaar al 3 jaar zo gelopen )
      Daarbij koppelingsschoentjes, +koppelingsplaat recent vervangen.

Heb het blok momenteel al schoongemaakt, alles ziet er nog prima uit.

bij voorbaat dank.

Edjuh
      Bijdrager

Contaktpunten checken.

Het piepen en kraken klinkt mij als gare krukaslagers in de oren.

Ik zou eens een 80 poulie proberen, rijdt veel rustiger.

Jelle89

kijk anders ook eens ff naar je zuigerveren..die kunnen ook slecht zijn als ie niet stationair blijft lopen en slecht optrekt..

iaccaloco
          Bijdrager

Zuigerveren verrot

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

barry
            Donateur

Trekt valse lucht bij de borage van de kruk-as.Laatst nog een peugeot 103 gerepareerd met juist hetzelfde probleem.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.