Vespa-Ciao.NL
:: slecht lopen na reviseren

Home Forums Techniek Problemen oplossen slecht lopen na reviseren

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

william
    Topic starter

heey ik heb mijn blookje gereviseerd,maar loopt slecht hij start na een heel lang stuk lopen.en heb de startverrjes eruit.als hij loopt valt hij uit op stationair toerental. de bougie vonkt wel en is koffie bruin. hij krijgt wel benzine. als carter pakking heb ik voldoende vloeibare pakking gebruikt zodat ik zeker wist dat hij daar niet lekte.
      heb mijn inlaat wel uitgevijld maar ben niet uit de vlakjes gegaan. de cilinder die ik er op heb gezet is een 50 cc die ik eerst had toen hij origineel was. dit omdat mijn athena zuiger verkeerd is.
      ik heb electrische ontsteking maar weet niet wat er aan de hand kan zijn.

mvg william

sombrero
      Bijdrager

msschn de keerringen niet goed erin geduwd of te diep erin geduwd(dan zuigt die valse lucht aan). en je moet sowiso grotere sproeier als je inlaat uitveilt

william
        Topic starter

er ligt een std cilinder op met 1313 en malo filter en een top one. heb sproeier 54.

de keering valt net over het randje niet te diep dus.

mvg william

ja-general
          Bijdrager

vloeibare pakking :no

ik adviseer je om gewoon een vaste pakking te gebruiken

vloeibare lekt altijd wel een beetje

william
            Topic starter

maar ik wel redelijk een dikke laag gebruikt en voldoende uitlaten harden.

zou het valse lucht zijn. er zit ook een std pakking tussen trouwens benk vergeten te zeggen.
              dus std carter pakking en een vloeibare pakking.

d8t self dat de zuiger niet meer goed was.

mvg william

Zer0r0nin
              Bijdrager

het zou goed kunnen zijn dat door de vloeibare pakking de boel toch nog lekt. Of dat je een te dikke laag hebt gebruik waardoor nu je compressie/verbranding brak is.

Krukasje draaide wel gewoon netjes toen je het blokje gereviseerd had & de cilinder nog niet gemonteerd?

Je hebt de zuigerveren ook vervangen neem ik aan?

Quest
                Bijdrager

als je met je mond over de inlaat gaat, en de krukas zo draaid dat hij de boel af moet sluiten, en dan blaast ontsnapt er dan lucht? of word inderdaad alles netjes tegen gehouden?

william
                  Topic starter

ik heb het blok er nu nog onder hangen maar wat jullie dus eigenlijk ook proberen te zeggen is dat je beter een std carter pakking ken gebruiken ipv vloeibare pakking.want heb wel redelijk wat vloeibare pakking er op gesmeerd.

@ Quest: als ik de kruk dus zo draai dat het gedeelte waar hij benzine in mee neemt, naar voren wijst richting cilinder is de wang van de kruk tegen de inlaat aan zodat er geen benzine door kan toch??:| dan moet ik blazen en als er dus lucht ontsnapt trekt hij valse lucht, als alles word tegen gehouden is hij lucht dicht.;)

@zeroronin: wat bedoel je met een brakke compressie/verbranding.ik moest wel de lagerz laten schrikken want na het monteren van de lager draaide de kruk een beetje stroef dus heb de lager wat laten schrikken en toen was het weer goed.

mvg william

Quest
                    Bijdrager

klopt.. gewoon dat proberen dan weet je meteen of je hem lek hebt gevijlt of niet

william
                      Topic starter

okeey das al weer wat meer infoo.morge gaat hij eronder uit en ga ik het proberen.
                        mssn dat ik wel wat te veel vloeibare pakking heb gebruikt.

mvg william

nickciao
                        Bijdrager

heey william

misschien dat je compressie in je cilinder slecht is want toen ik gister bij jou was om te komen kijken.
                          en je had hem lopen (wel zonder uitlaat) kwam er bijna geen druk uit je uitlaat poort toen ik mijn hand er onder hield.
                          bij mijn brommer word men hand harder weg geblazen maar bij jou ken je je hand gewoon voor je uitlaat flens houden.

vond ik ook al raar.

greets nick

william
                          Topic starter

heey mensen

ik heb net gecontroleerd op valse lucht. heb mijn mond op het spruitstuk gezet en begon te blazen in de hoop dat alle lucht werd tege gehouden, maar nee:boos ik bliez alle lucht weg en die ontsnapte aan de kant van de krukas keering. je voelt de lucht daar ontsnappen. dus mijn krukas keering is kaduk. zou iemand dat kunnen bevestigen.

mvg william

FonS
                            Bijdrager

uiteraard, als hij daar lekt zit daar het probleem

nieuwe keerring dus 😉 simpele oplossing toch? nu weet je tenminste wat het is, en het is geen moeilijke en/of dure reparatie

william
                              Topic starter

nou is het probleem opgelost met de keering, lekt hij tussen de carters.

ik ga dit wel weer maken en dan laat ik het wel horen.

mvg william

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.