Vespa-Ciao.NL
:: slaat af bij stationair…

Home Forums Algemeen Oude topics slaat af bij stationair…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

ik ben de hele dag bezig geweest om mijn ciao goed rijdend te krijgen, maar hij blijft afslaan bij stationair lopen.
      ik heb er al een 12/10, 10/10 en een 13/13 met allerlij sproeiermaten etc. er op gezet maar het blijft k*t.
      kan het iets te maken hebben met de koppelingschoentjes die een beetje versleten zijn????

setup van de ciao:
      standaart cilinder uithoomd naar 41 mm.
      standaart carters(beetje uitgevijlt)
      standaart krukas
      contactpunt onsteking
      normale overbrenging geen vario
      cito uitlaat
      nu 13/13 carb.
      standaart luchtfilter

hansieb
      Moderator

Pakkingen wel goed ? Wat ik had bij me ciao nieuw voor me is de vlotternaald die geen spits puntje meer had, hierdoor liep me vlotterbak steeds over en liep de mijne niet meer stationair.

Wat ik ook had bij me speedengine is dat het inlaatvlak niet goed sloot en de lucht langs de krukas kon en zo dus NEVER stationair kan lopen. Kan je testen door je bek op te inlaat te zetten en de blazen als de krukas ervoor zit.

Probeer ook eens zonder luchtfilter… en sproeier 64 ofzo….

Jelle
        Topic starter

ik heb al met en zonder luchtfilter geprobeerd, maar wat ik nou niet begrijp is dat hij met een leo krul wel eerst stationair liep???
          oke ik heb de cilinder er ook af gehad, kan het zijn dat de voetpakking lek is en daardoor lucht lekt ofzo???

ik denk dat ik er morgen ff een ander cilindertje op knal ff kijken hoe hij het dan doet…

hansieb
          Moderator

Als die met leo wel goed loopt lijkt me het een sproeierprobleempie.

Je voetpakking moet je gewoon ff checken of die overal wel goed sluit zeg maar.

Jelle
            Topic starter

ja dat dacht ik eerst ook, maar ik heb er al een aantal andere sproeiertjes erin gehad, maar dta is het niet volgens mij
              het vage is dat als de choke aan staat, hij wel aan blijft staan, hij loopt dan wel te hard om fatsoenlijk stil te kunnen blijven staan…..

Jelle
              Topic starter

fok ding… heb er nu ff een ander cilindertje op geknalt (DR 50 snel) met 13/13 carb en 54 sproeiertje , andere (nieuwe) koppeling en ik heb de contactpuntjes ff opnieuw af gesteld en wat denk je….

slaat nog steeds af:((

Jelle
                Topic starter

weet niemand dit???
                  kan het aan het blok liggen???
                  het lijkt me niet dat het aan de carburateur ligt aangezien ik er al 3 op heb gehad…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.