Vespa-Ciao.NL
:: Sjors891 Nieuwe ciao

Home Forums Perso’s Projecten Sjors891 Nieuwe ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjors891
    Topic starter

Vandaag al mijn spulletjes bij de coater opgehaald! Ik moet zeggen ik ben zeer tevreden. Foto´s zeggen natuurlijk alles.

Zo moet het ongeveer gaan worden:D

ciaofan
      Bijdrager

Zeer mooie combo. Gaat volgens mij echt een mooie ciao worden! Wat is dat zwarte eigenlijk op de stang?

Florian
        Moderator

Hey, dat ziet er keurig uit allemaal:thumb

Ik stuur je binnenkort even een foto van mijn CDI beugeltje.

joelciao
          Bijdrager

dat ziet er goed uit:) hoop dat mijne ook zo word als die gecoat/gespoten is, ik ga maandag eens contact opnemen met jou coater want dat is een mooi stukje werk:thumb

Sjors891
            Topic starter

@ciaofan dat is een zwart stukje pvc pijp, de structuur van de stang is daarbovenop erg lelijk!
              @florian toppie:thumb
              @joel je kunt die man ook gewoon een whatsapp sturen ofzo, dat is zijn eigen nummer en niet van een bedrijf ofzo;)

Florian
              Moderator

Hey,

Hier dan de beloofde foto’s.

Het is een origineel CDI beugeltje, geen idee waarvan. Maar heb hem al meerdere keren gezien in combinatie met een JMPB brug.
                Hier heb ik dus een stuk afgezaagd.

Zelf een beugel maken is natuurlijk ook een optie en net zo makkelijk.

Kijk deze perso anders eens even door. Van hem heb ik dit beugeltje ook. (Ergens onderaan de beginpost zie je het beugeltje gemonteerd.

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=23659

Sjors891
                Topic starter

@florian hmm ik heb zo’n ding nog nooit gezien. Ik heb nog zo’n brug staan maar daar zat helaas niks op.

Tevens even een kleine update:
                  Alle spullen bij JMPB bestelt. Verwacht dat ik volgende week kan beginnen met monteren mits ik snel de voorvork dempers vind;)

Robke87
                  Bijdrager

waar in helmond heb je hem laten coaten?

joelciao
                    Bijdrager

ik kom je morgen even de kabelgoot brengen als je dan tijd hebt

gr

Sjors891
                      Topic starter

Door het prachtige weer de afgelopen dagen heb ik toch elke dag weer een klein beetje gedaan.

Vandaag:
                        Draagarmpjes weer gemonteerd. Vind het zelf best mooi uitzien.

Imi koppeling ook maar erop gezet.
                        Zitten mijn schoentjes eigenlijk goed?

Nu is het wachten op mijn voorvork dempers, dan kan de voorvork erin en kan ik langzaam beginnen met alles netjes maken voor het blokje.

Nog een kleine vraag. Als ik mijn stuur in mijn voorvork moet doen, moet ik dat erin tikken? Aangzien dat vrij stroef gaat. Ik zou echt niet meer weten hoe dat ook alweer moet haha.

Graag reacties:D

Sjors

joelciao
                        Bijdrager

dat ziet er goed uit:) ben benieuwd hoe hij is als die helemaal af is:)

Wilk1985
                          Moderator

Deze moer http://www.jmpbonderdelen.nl/stuurexpander-moer-ciao.html moet onderin je stuur, je draait hem vast met die lange bout waarduur je stuur vastgezet wordt tegen je voorvork. Ik weet niet of deze bout in jou Ciao past of dat hij alleen voor nieuwere modellen is, in een oldtimer past hij niet maar wellicht bij jou wel..

Ziet er erg strak uit verder!! Witte voorvorkveren zijn erg mooi geworden.

Sjors891
                            Topic starter

Ik heb een stuurexpander moer al aan mijn stuur zitten, maar die komt origneel niet uit dezelfde voorvork. Het zou dus kunnen dat die niet past?

Thanks voor de complimenten. Negatieve kritiek is ook welkom hoor haha.

Sjors891
                              Topic starter

Update:

Ciao begint er al aardig op te lijken. Alleen de kabelboom moet er nog in, koplamp en zadel. Ik ben nog opzoek naar deze dingen!

Offtopic:
                                Ik zoek nog een net zadel, mooi zwart en zonder beschadigingen! (Bevestiging zie foto) Ook nog een mooi balhoofkapje met embleem, balhoofdmoer voor ciao voorvork, en een kabelboom voor (elektisch blok) 4 spoels ontsteking.
                                In onderhandeling met Dubracer

Vandaag heb ik de dempers gemonteerd en moet zeggen dat dit zeker een meerwaarde heeft! Moet alleen even een paar van die platte moertjes halen anders lopen de bouten aan tegen mijn band.

Zoals ie er nu bij staat:

Dempers

En dit is de zadelbevestiging: Model?

Kan iemand me nog vertellen of de koppelingsschoenen van de vario goed zitten? Op JMPB stond namelijk van iemand dat ze standaard verkeerd om zitten. Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee;)

Reacties zijn welkom.

joelciao
                                Bijdrager

ziet er heel goed uit:thumb:thumb, het zadel is een vespa ciao p model zadel, maar denk dat een c24 zadel misschien ook past?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.