Vespa-Ciao.NL
:: Sjors891 Nieuwe ciao

Home Forums Perso’s Projecten Sjors891 Nieuwe ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjors891
    Topic starter

0

Timonposno
      Bijdrager

Ziet er allemaal goed uit! Carterdelen zien er ook erg netjes uit zo in het mat zwart.
        Veel suc6 met het opbouwen!
        Kun je misschien even in grove lijnen uitleggen hoe je die cartes gespoten heb? aangezien ik me afvraag hoe je de binnen kant niet mee spuit.

Ps
        Die velgen kan je ook gif groen doen of knal roze!
        Is een keer wat anders dan wit of zwart;)

citta1234
        Bijdrager

Carter delen heb je zeker mooi gespoten :thumb
          Ik neem aan dat je het in de hitte bestendige lak heb gespoten?

Robertez
          Bijdrager

Mooie blok revisie.

Ik zou de velgen wit doen, in combinatie met blauw is het een frisse combinatie.

Wilk1985
            Moderator

Ik ga ook voor witte velgen, staat overal mooi bij! Behalve bij vuiligheid 😀 Blokje is erg netjes :thumb

Sjors891
              Topic starter

@Timonposno Ik heb bij de carterhelften deze gewoon op elkaar gelegt zoals dit zou zijn als de krukas ertussen zou zitten. De inlaat en het “gat” voor het slakkenhuis had ik netjes helemaal dichtgeplakt met schilderstape. Zo komt er ook geen lak in je carters. Slakkenhuis natuurlijk apart gespoten.

@Citta1234 Ik heb Hammerite hittebestendige lak gebruikt in mat zwart. Dit gaat zeer goed. Alleen moet je uitkijken met remmenreiniger want dan wil je hier en daar nog wel eens wat lak eraf vegen als je wat olie ofzo eraf wil vegen. Maar de lak houd zich goed!

Ik zie dat de voorkeur dus uitgaat naar witte velgen. Ik vind dit zeker ook erg mooi,en vooral met een zwart velglintje:thumb maar dan zit ik weer met het dilemma wat ik met de kappen,treeplank,zadel,kabelboom enz. moet doen. Deze zijn namelijk standaard zwart. Ik heb geen idee hoe deze combo uitpakt. Of heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Sjors

beunhaaz
                Bijdrager

Cilinder ook vlakken?

Martino
                  Moderator

Je kan de scheefheid idd doorvoeren naar Cilinderdeck, cilindervoet en cartervoet. Zorg dat allen mooi recht zijn om zo min mogelijk problemen met je koppakking te krijgen.

Overigens wel vreemd dat al die coaters hun ovens zo heet instellen dat frames krom gaan trekken. :con

bart#24

hey sjors!

ik zou de cilinder ook eens vlakken,

maar het probleem kan ook liggen aan een kickcarter dat niet bij het elec carter hoort..

maar eerst cilinder proberen.

@martino,

jaa dit vind ik ook.. maar er is gelukkig makkelijk een wiel in te krijgen!

Sjors891
                      Topic starter

Hoe nauwkeurig komt het vlakken zich precies? Ik snap dat het zaak is zo nauwkeurig mogelijk te doen, maar met 1 honderdste verschil zorgt dit al voor problemen? En moet ik dan ook alles vlakken zoals Martino zegt? Of zou alleen het cilinderdek ook voldoende zijn. Cilindervoet lijkt me namelijk erg lastig te doen + het feit dat ik dan toch ook problemen met mijn voetpakking moet hebben?

Kan het mischien ook aan liggen dat mijn compressie schroef (wat in de kop zit) niet helemaal afdicht. Blok wil daar bij de eerste meters nog wel eens wat uitlaatdampen uitduwen wat zorgt voor een mooi knetter/motorgeluidje;)

@Bart, Als de carterhelften niet bij elkaar horen zou ik toch ook problemen met mijn voetpakking moeten krijgen? Ik ben er vrijwel zeker van dat deze gewoon bij elkaar horen, blok was namelijk onbewerkt en volgens mij nog nooit uit elkaar geweest.

Dank voor de reacties!

bart#24

hey sjors,

aan je klachten te horen over de koppakking lijkt het me idd dat je het bij de kop en cilinder moet zoeken.

maar is dit het blok wat je net hebt gereviseert?

mvg

Sjors891
                          Topic starter

Ja, het bovenstaande

bart#24

dan zou ik alleen de cilinder vlakken bovenaan..

als dat niet goed is, de moeren harder aandraaien of je decompressie reviseren.

ritze
                              Bijdrager

hey man, voorkom kapotte kop pakking door er geen erin te doen !

ik rij al jaren zonder en dat gaat prima

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Sjors891
                                Topic starter

Update!

Alle plaatdelen enz. zijn naar de coater gebroacht. Deze zijn donderdag of vrijdag klaar:D Voor de velgen ben ik voor wit gegaan. Als alles terug is komen er gelijk foto´s!

Verder net het blok er maar weer eens onderuit gehaald vanwege de kapotte pakking. Er zit toch nog speling tussen mijn cilindervlak en mijn kopvlak. Geen idee welke van de 2, maar op een meettafel zal ik dit wel zo kunnen zien. Dus gaan mijn cilinder en kop volgende week weer mee naar school;)

Heeft verder iemand ervaring met het ombouwen van een cp frame naar een elektrisch? Ik moet mijn bobine kwijt namelijk haha. Ik ga niet gelijk beunen omdat t frame mooi in de lak staat. Dus als iemand ideeën heeft wil ik deze graag horen!

Sjors

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.