- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door olliegasselt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 juli 2011 om 15:51 #284599
Hallo,
Ik ben Sjoerd van Rijswick, ben 16 jaar en woon in het Limburgse plaatje Beesel, vlakbij Roermond.
Ik sleutel al een aantal jaren aan brommers,
Heb nu 3 ciao’s in mijn bezit:
1x Wit/zwart,geel kenteken. hiermee heb ik een aantal weken geleden een flinke valpartij mee gehad, deze staat nu nog het zelfde erbij als na het ongeluk.1x Zwarte/oranje (Stage 6 kleuren) Ciao,geel kenteken. Hier ga ik waarschijnlijk een project van maken.
En ik heb een tijdje geleden heb ik de witte Ciao van Virgil hier van het forum overkocht, deze nog wat bijgewerkt dat de Malossi Reedvalve carters er onder pasten.
De setup van de Ciao luidt alsvolgd:
Malossi Reedvalve elektrische carters
Pinasco halfvolle wangen krukas
70cc DR evo
42mm Pinasco cilinderkop
L78c Bougie van Champion
1:9 Malossi vertanding/1:10,5 vertanding met malossi voorvario
19,5mm carburateur van Tonni overgenomen
Malossi E12 spruitstuk
Gianelli Mega/Simonini CalibrataEigenlijk zou mijn 80cc Pinasco black aluminium erop komen, maar met monteren brak een zuigerveer af, en aangezien ik deze bij Mopshop.de moest bestellen. Heb ik voor nu even gekozen een nieuwe 70cc DR evo aan te schaffen.
Het blok zit in elkaar, zaterdag maakte het de eerste paar slagen.
Maandagavond aan verder gegaan, het wou maar niet starten, alles al geprobeerd. Door alle stress was ik vergeten dat het boormachine de verkeerde kant op ging, Gisteravond sproeier 76 erin gezet en hij startte meteen.Hij loopt mooi stationair en gaat ook mooi de toeren in, vandaag sproeier 80 erin gezet.
Ik kan nog niet fatsoenlijk gaan afstellen omdat de Malossi voorvario net besteld is bij JMPB.nl, en ik ga vrijdag voor een weekje naar Renesse, camping Duin en Strand:bier
Genoeg gelul voor nu, hier een paar foto’s (nog foto’s van Virgil).

De waterkoeling/handchoke zit er niet meer op.

Echte en namaak Calibrata:

70cc DR evo zuiger en 42mm Pinasco HD kop:

Foto’s en filmpjes van het blok komen zsm.Mvg Sjoerd
20 juli 2011 om 15:55 #488597Looking good! Duin & Strand ben ik vorige week van teruggekomen 😛 Toffe camping!
20 juli 2011 om 17:42 #488598
Waarom?Hey Sjoert mooi dat je deze perso hebt aangemaakt
Wel gevaarlijk een afgedraaid orginele koppelingsschaal en zou dan nog eerder gaan voor een onbewerkte. Grappig dat je de broem van Firgil hebt overgenomen en voral lekker makkelijk, plug and play:D20 juli 2011 om 19:23 #488599Hey Max,
De afgedraaide varioschaal heb ik er niet bij, heb een originele, denk dat ik nog een Ivano schaal ga halen.
Mvg Sjoerd
29 juli 2011 om 22:13 #488859Terug van een weekje Renesse:bier
Het was geweldig, vandaag direct verder gegaan aan m’n Ciao,
Achterklok remmend gemaakt, aandrijving gemonteerd en gaan met die banaan. Ik wist niet wat ik meemaakte de eerste paar meters.
Dikke autowheely met 1:10,5 vertanding.Morgen de Malossi vertanding in orde maken en deze erin pleuren.
Foto’s volgen zodra de camera is opgeladen.31 juli 2011 om 14:15 #488895Foto’s toegevoegd in beginpost
14 augustus 2011 om 10:02 #488960Vervloekte…………:boos:boos:boos:boos
Ik wou net een rondje gaan rijden en een filmpje maken, tot hij bij een vriend achterom opeens stopte, ik dacht, ohh de tank is leeg. Even op reserve.
Toen ik naar huis reed merkte ik dat hij niet fijn liep, en ratelde.
Toen heb ik de RV er thuis onderuit gehaald, en blijkbaar heeft hij valse lucht getrokken bij de cilinderkop en is de zuiger meerdere malen tegen de cilinderkop aangeslagen, met als gevolg een zuiger die ik weg kan gooien,en de cilinderkop er achteraan.
Foto’s in beginpost
14 augustus 2011 om 10:17 #489210Nog steeds een mooi ciaotje 😉
Lijkt wel op detonatie al die putjes in de zuiger?
14 augustus 2011 om 10:50 #489211Wat bedoel je daarmee Hansieb?
Het is zonder dat een bout van de voorvork dempertjes de velg beschadigd heeft, er moet een keertje nieuw velglint op, en het achterspatbord laat de lak los. Even kijken hoe ik dit ga oplossen.
Edit by hans: de foto’s zijn onscherp, maar het lijkt alsof er zware detonatie is geweest (ipv zuiger tegen de kop).
14 augustus 2011 om 11:42 #489212Ja sorry, blackberry kwaliteit camera.
14 augustus 2011 om 21:10 #489218Zojuist een schijfremset opgehaald, en chrome spatborden.
De schijfremset is gemaakt door Tonni hier op het forum zei de oude eigenaar.
Foto’s volgen!
24 augustus 2011 om 11:45 #489422Ik ben er achter gekomen wat mijn zuiger en cilinderkop zo beschadigd heeft.
Ik had een stukje blik in de uitlaat gedaan om hem fatsoenlijk op de uitlaatpoort te laten aansluiten, en deze is in stukjes geknapt en in de cilinder terecht gekomen.Hij loopt alweer, ik heb een nieuwe zuiger aangeschaft.
Ook heb ik van de week het volgende ontvangen:
Athena krukas
crosstuur met hendels
toeren/temperatuurmeter
41mm Polini nieuw in doos
43mm Polini nieuw in doos
43mm Pina DEPS nieuw in doos
Leovinci SP.De foto’s volgen zsm!
Filmpjes van een rijdende RV komen morgen ook, deze staan bij mijn kameraad op de telefoon.
Groetjes Sjoerd
24 augustus 2011 om 11:52 #489423Heej Sjoerd ,
monteren die DEPS en natuurlijk filmpjes maken

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.