- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 1 maand geleden door sjlabbie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 september 2009 om 17:40 #284221
hallo ik ben sjoerd ik ben 17 jaar en mijn hobby’s zijn sleutelen scooter brommer en vissen.
Ik heb al een tijdje een vespa ciao mix.
Maar nadat er een aantal weken geleden een (ONGELUKJE) is gebeurd de voorvork gebroken namelijk dacht ik van laat ik hem helemaal op knappen.Mijn idee is als volgt:
80 Polini
Speedengine carters CP
proma cc
Malo filter/ 13/13 carb.
multivar/100mm schijvener komt een Si voorvork op met 3 spaakers erin.
Ik heb er al een stang tussen gelast dat vind ik wel bruut uit zien (foto’s komen morgen).
Ik heb nu alles met glasvezel plamuur geplamuurd en dat ga ik morgen gladschuren en afwerken met autoplamuur.
Het frame word 2k metalic blauw met wite velgen en kappen.reactie welkom.
zo was hij:

Verf:

Niet superduidelijk maar voor het idee:PUpdate:
Stang er tussen en geplamuurd.
De stang zit zoo laag:( omdat ik ander de veer van het zadel er niet meer in krijg.

Proma cc

UPDATE:
heb hem geplamuur moet alleen nog effe waterproof geschuurd worden.
Ook heb ik andere beugels gemaakt voor het achterzitje want de originele waren gaar.foto’s:

update:
Vandaag dacht ik eens mijn 70 DR wat ik een half jaar geleden van ArvidW gekocht eens van mijn blokje af te halen omdat deze niet liep.
Ik heb er ongeveer 500 km mee gereden toen deze het niet meer deed.
Ik zag tot mijn grootse verbazing dat de piston clip links en recht afgebroken waren en in mijn cilinderwand heeft gegraven.
het is echt heeel vreemt want hij is niet vast gelopen of warm hij prutelde gewoon uit en kon hem niet meer starten.
De 2 stukjes piston clips zijn door de piston pen naar een kant van de zuiger gegaan en hebben daar mijn wand kapot gemaakt:'(Is dat gat in de zuiger altijd zo hoog:?

Hier heb ik in paint gemarkeerd waar de putje ziten, de putjes zullen 0,2 mm diep zijn en 2á3 mm breed zijn.

Nog maar een oog aan de pistonclip en aan de anderkant ook afgebroken.

zo zaten de clips erin links en recht.

Update:
Na nog wat weken schuren en plamuren heb ik hem maar eens geprimerd.
Nu zie ik weer oneffenheden dus nog maar een beetje bij schuren.
Ik heb nog wat foto’s gemaakt van het frame en de speedengine die ik voor een prikie gekocht heb, die zgan. is.

Mijn spuit “Cabine”….

woensdag ga ik hem nog een laagje filler geven en zonden spuit ik hem al.
Ik hooop dat hij klaar is met de Kou toer..
Heb vandaag een Vespa si opgehaald met kenteken voor 120euro met een berg onderdelen zoals carters en en nieuw stnd 50:D
Ook heb ik de mijn vario set binnen gekregen met 100mm schijven 2 stnd vario’s en multie var.
ook voor een prikkie gekocht.
foto’s volgen.Net maar wat foto gemaakt van de nieuwe:con si en mijn bandjes en vario setje..
Deestone bandjes voor oppe ciao. en gas.rem en benzine kabel

Men si’tje

Toen ik hem kocht en ik zag dit kreeg ik wel de slappe lach.

en ut is origineel Piaggio

Vario setje heb er nu ook nog een multi var bij.

Heb vanmiddig samen met Jan-willem ook de speed engine afgemaakt en effe snel onder de SI gelecht voor een test ritje.
Ik vond dat hij met poulie 95 goed trok.
Nu moet ik hem nog maar even inrijden.Gister avond heb ik het frame en spatbord gespoten.
Helaas heb ik te min verf en wil toch de koutoer rijden dus spuit ik de voorvork, velgen en achterzitje maar wit.
Ook mooi denk ik.
Ook heb ik gister nog mijn bestelling van jmpb binnen gekregen nieuwe gradenplaat van polini voor op multie var want mijn graden plaat was dood.
Nu ben ik bezig met het wit spuiten van onderdelen en dan paar dagen drogen en dan monteren die hap.
foto’sHet frame nummer heb ik niet gespoten omdat dat al bijna niet meer zichtbaar was wel heb ik er blanke lak erop gedaan.

Net mijn frame gemonteer gedeeltelijk.
Morgen en overmorgen de rest.
foto’s
Moooooi:)

Toepasselijk??:?

Mijn 100 mm schijven paste niet dus moest ik het frame bij buigen, en is de lak helaas beschadigt!! En ze passen nog niet.
Mijn idee is dus om daar onder een stuk rond te lassen en die hoek weg teslijpen zodat de schijf fijn vrij kan draaien??
Maar ik moet de toer ermee rijden dus word dat buigen!! Aangezien ig geen 90mm schijven heb.

Nummerplaat houder op home made achterzitjes draager:DNa lange tijd nog eens ee update!
Gisteren met jan willem een “blokafsteller” gemaakt voor in de bank sjroef van een oude Citta brug.
Ook heb ik de si gespoten omdat nu een aantal toertjes aan komen en Si wel fijn rijdt.
Foto’s:
Blok tester voor in bankschroef

Ciao standaart op Si brug

Si voorvork

Witte kap met koppeling gat:D

Frame
16 september 2009 om 09:28 #454394Leuk projectje, ben benieuwd naar meer foto’s.
16 september 2009 om 18:38 #454403Ziet er wel netjes uit 🙂 Zelf gelast?
16 september 2009 om 18:44 #454405BowseR :
Ziet er wel netjes uit 🙂 Zelf gelast?Dankje.
ja zelf gelast co2.
vint je niet dat de buis te stijl loopt??16 september 2009 om 19:02 #454406kvind het juist wel vet
alleen misschien iets dikker gemogen16 september 2009 om 19:28 #454408goedguus :
kvind het juist wel vet
alleen misschien iets dikker gemogen
Ja dat wel maar is kei dik wandige buis dus daarom.
Ik hat eerst steigerpijp maar dat was TE dik en dit eens wat anders.
en hij gaat tog geen 100 lopen dus:P ook een beetje voor de show14 oktober 2009 om 15:40 #455109Update:D
14 oktober 2009 om 15:54 #455112Eindelijk iemand die het goed doet
14 oktober 2009 om 16:14 #455114mooi hoor ben benieuwd
GTZ NV
14 oktober 2009 om 16:17 #455115Ziet er goed uit 😉 , nu moeten we alleen de velgend nog ‘even’ stralen 🙁
14 oktober 2009 om 19:35 #455128jan-willem :
Ziet er goed uit 😉 , nu moeten we alleen de velgend nog ‘even’ stralen 🙁Jah das wel shit:P poedercoat:boos
14 oktober 2009 om 19:39 #455129Martijnvanheerde :
Eindelijk iemand die het goed doet
dankje.
Het kost wel wat tijd om alles goed te doen.
maar het zij zo (hobby) zulle we zeggen haha.14 oktober 2009 om 19:43 #455130hej sjoerd wordt wel wat zo te zien

alleen had ik voor een iets dikker formaat stang gekozen 😉
kleurtje gaat wel sjiek worden denk ik.14 oktober 2009 om 19:59 #455131leon ciao :
hej sjoerd wordt wel wat zo te zien
alleen had ik voor een iets dikker formaat stang gekozen 😉
kleurtje gaat wel sjiek worden denk ik.ja weet ik maar ik had deze en deze ig 3 mm dik dus dat is dik genoeg.
Hat ook nog een twee duims buis maar deze wat te dik.
maar kan niet meer dikker:P haha5 november 2009 om 16:11 #455605Updattte
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.