Vespa-Ciao.NL
:: Sisitta

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Sisitta

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruben06NL
    Topic starter

Goedenavond, was even op marktplaats aan het rondkijken en toen vond ik dit boekje:

Had nog nooit van een ‘Sisitta’ gehoord, is het wat ik hoop dat het is? 😉 😀
      Heeft iemand hier meer info over? Ik kan er namelijk weinig over vinden op internet…
      Het lijkt me best interessant…

SuperSi
      Bijdrager

Zoek maar eens op vespa rebel.
        Is denk ik gewoon een Si met Citta velgjes

Ruben06NL
        Topic starter

Over Ciao’s, Si’s en Citta’s zijn vaak nog wel fotos of advertenties van eerder te vinden maar dat vind ik bij ‘Sisitta’ of ‘Rebel’ niet, als ik het goed begrijp is het een Si-frame én achterbrug met Citta velgen(?)
          Ik kan weinig fotos vinden, dus heb niet echt een beeld van hoe hij er origineel uitziet aangezien bij velen al veel veranderd lijkt…

FonS
          Bijdrager

Het is inderdaad een combinatie van Si en Citta. Si frame em subframe, Citta vork en velgen.

Ruben06NL
            Topic starter

Ziet er wel leuk uit trouwens, lijkt (afgaande op erg weinig info) mij wel één van de minder voorkomende van de serie, komt de naam ‘Rebel’ nog ergens vandaan? (Zo heb ik ze namelijj wel eens gezien/gehoord ja…)

FonS
              Bijdrager

Ik geloof dat “Rebel” op de kappen stond. Lijkt me de uitvoering, zoals bijvoorbeeld “Ciao Activo” of “Citta Dizzy”.
                In dit geval dus “Si Sitta Rebel”. Ik zie dat op de handleiding Sisitta aan elkaar geschreven wordt, maar ik weet nog dat op het typeplaatje van mijn frame Si Sitta los geschreven stond.

Nog een weetje: het Si frame heeft een grotere diameter balhoofd dan een Citta. Om een of andere reden is er toch gekozen voor een Citta voorvork. Daardoor zijn er speciale balhoofdlagers gebruikt (grote buitendiameter, kleine binnendiameter).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.