- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 8 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 juli 2005 om 17:12 #212215
Als het een beetje meezit heb ik volgende week het simo blokje binnen.
Nu zat ik te denken om daar een vario op te zetten,das wel zo’n beetje de bruutste combi dacht ik.
Ik heb echter geen enkel verstand van vario’s.Wat raden jullie me aan om erop te zetten,ik hoor dingen over drukveren,100mm schijven,zoveel grams rollen,mallossi vario’s enz.
Het varioprincipe snap ik wel,maar welk onderdeel precies voor welke set-up geschikt is weet ik dus niet.
Iemand tips?
19 juli 2005 om 18:10 #214030ik wens je veel succes….
Een 50cc koppelingsschaaltje kan echt niet de 10000 toeren en 12pkjes beukende power aan…Tis maar gietijzer; ik denk datie serieus de schoentjes door de koppeling heen knalt..(je mag nou al et achterwiel neit optillen omdat je grote kans hebt op uitlekaar spattende koppelingshuizen(www.vespafreak.nl—>The bigbang:P)….naja je meot et zelf weten…:)
19 juli 2005 om 20:15 #214032Nou das lekker…
iemand wel eens een vario op een malossicarter ofzo gehad?
Zijn er geen vario’s voor dit soort set-ups?19 juli 2005 om 20:27 #214033Het gaat zich niet zo om de voorvario’s het gaat zich om de 8erkoppeling…..Die krijgt gewoon heftig veel te verdragen; nou kun je simo ook nog zeker niet vergelijken met malo…Simo heeft 12pk en malo net 7 ofzo?…
Die 8erkoppeling is maar puur gietijzer he….Et houd miss wel ff uit; maar ik wil mezelf niet zien als ik net op zo’n ding rijden en dat ding spat uit elkaar; denk dat je dat voor de rest van je leven niet vergeet(kan vergeten)…
Ik zou sowieso eens eerst proberen met poulie aandrijving; wie weet bevalt het je wel;)(al wou je vario dan moet je 1 racetandwielen pakken a 110 euri; 2 malossi voorvario a 75, gouden veren/zilveren a 20 euri en natuurlijk een goede set; dus niet die met lekke achterklokken enzo a 100…In totaal denk ik dat je daar weer 300 euri voor kwijt bent voor iets wat et miss niet uithoud?
19 juli 2005 om 23:10 #214034Ik zal het eerst eens proberen met normale poelie,anders wordt het wel erg duur.Wellicht dat er nog eens een vario opkomt.
Volgende week eerst het simo blok,zal ook wat foto’s maken.20 juli 2005 om 15:56 #214035Goldono heeft volgens mij vario op malossiblok gehad.
20 juli 2005 om 18:24 #214036Edjuh :
Goldono heeft volgens mij vario op malossiblok gehad.Zoals ik al zei kun je dat nog steeds niet vergelijken; op malo zou ie et wel net houden dnek ik:) Maarre simo heeft bijna 2x zoveel; vergeet dat niet…
20 juli 2005 om 18:31 #214037ik zou het echt niet proberne, er zijn meer mensen in nederland (en ook wel ergens anders) die een simonini blok hebben.
en als mensen zo’n blok hebben vind ik eigenlijk dat ze niet arm zijn en anders ook wel een vario hadden gekocht. maar dat hebben ze gewoon niet gedaan omdat (lees vespaflappie al zen antwoorden)
😉dan kun je beter zoals vespaboyy een snorvertanding in je achterwiel drukken met 80 poelie ofzo, zo dat je bruut optrekt en 80 gaat ofzo
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.