Vespa-Ciao.NL
:: Simonini

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Simonini

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Simo Calibrata is hoogtoerig en trekt onderin ook nog goed.
      Iemand bij mij in de buurt had dat ding.. was toen de enige in de benelux!!!

Je kunt hem hier bestellen.. maar volgens mij alleen als je in duitsland woont, want ze leveren niet naar NL… Hij is volgens mij eigenlijk alleen in Zwitserland (ch) te vinden.

De prijs moet je delen door 1.54 d8 ik en dan kom je ongeveer op euro’s uit 😀

joey636
      Bijdrager

ik heb nu een simonini racing vind hem niet bijzonder hard trekke het is een redelijk hoog toerige uitlaat maar bij het midden gebied gaat hij lekker maar ik wil tog een 60 of 65 cc hebben voor wat meer pit en dan weer mijn 9 poelie erop

coda
        Donateur

Een simonini uitlaat voor een 100cc blokje is veels te groot voor een normale cilinder,daarbij trekt het ding op een simoniniblok al slecht,gaat pas vanaf 85 echte km’s per uur wat doen.:)

joey636
          Bijdrager

zover ik weet zijn de meeste simo uitlaten niet gemaakt voor trekkracht maar meer voor top snelheid dus hoogtoerig

.-{2F4OV}-.

Das wel tof man:D

Ma die Simonini Calibrata uitlaat blijkt een superuitlaat te zijn op 80cc cilinders. Een gast bij ons had die uitlaat.. En was de beste die hij ooit had gehad!

Hij had altijd de vetste vespaspullen, ma da was voor mijn tijd:(
              Het was de broer van een meisje van mijn opleiding. Hij is nu verhuisd naar australie. Ging ik laatst in de buurt kijke voor vespa onderdelen, stond daar een vespa met waterkoelingsset erop. Bleek dat die vespa van die vent die nu in australie woont is:D Helaas had hij de Simonini Calibrata verkocht. Hij hield de vespa daar nu en binnekort kwam er een schip bij ons vlakbij in de haven en die neemt hem dan mee in een van die containers:D

Vond ik wel een vet verhaal:lol

Kzou zelf de simonini calibrata welles in het egt willen horen en zien;)

Komt ooit nog wel denk ik:thumb

coda
              Donateur

je bedoelt Marcel Aarts of niet?
                Heb ik nog wel eens een Evo blokje van gekocht.

.-{2F4OV}-.

Ja marcel aarts en nog iemand anders:D

Die 2 hadde alle shit hier in venray:D

Ken jij hem? Hij heeft nu zijn eigen autoaudio speciaalzaak…

Mike
                  Bijdrager

avond:)

iemand hierzo ervaring met de simo 100cc uitlaat maar dan de 22mm versie..?

ik zou hem graag kopen van hellraiser maar die heeft niet egt een vergelijkings indicatie kunnen geven..

ik rijd met een pittig getuned carterstje en 43 Wpoort.. naja dat staat heir naast..

iemand die me ken vertellen of het gaat werken.. ik denk zelf dat t iets is wat in de buurt komt (of extremer nog..) als een SP of Ninja .. die pijpjes zullen het vast leuk doen op mijn setuppie..

naja ik hoor het wel!

Mike

barry
                    Donateur

Deze uitlaat is dezelfde als die voor de 100cc,enkel is de 30mm aansluiting vervangen door een 22mm.
                      Trekkracht zal deze niet hebben,maar in snelheid zal deze het wel doen denk ik.

ArvidW
                      Donateur

Mike :
                        avond:)

iemand hierzo ervaring met de simo 100cc uitlaat maar dan de 22mm versie..?

ik zou hem graag kopen van hellraiser maar die heeft niet egt een vergelijkings indicatie kunnen geven..

ik rijd met een pittig getuned carterstje en 43 Wpoort.. naja dat staat heir naast..

iemand die me ken vertellen of het gaat werken.. ik denk zelf dat t iets is wat in de buurt komt (of extremer nog..) als een SP of Ninja .. die pijpjes zullen het vast leuk doen op mijn setuppie..

naja ik hoor het wel!

Bestel op JMPB maar een set met extra lichte rollen voor in je vario, en verhoog je uitlaatpoort mischien 1mm (voorbeeldje, niet direct doen eerst goed bekijken wat BD en timingen nu al zijn)

Zoals de naam al zegt, uitlaat voor 100cc (zal iets van 80-90 “echte” cc’s zijn?) Dus jij hebt met je 62.4cc mischien een tekort aan cc’s 😛 Ook gaat de simonini cilinder zijn topvermogen bij +/-11.000rpm terwijl jouw W-poortje dat mischien bij 6 a 7000rpm heeft. Dus mischien heb je ook een tekort aan toeren:con

Maar als je er voor een redenlijke prijs aan kunt komen kun je het altijd proberen ! Met Lichte variorollen moet het toch wel iets doen hè 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

FonS
                        Bijdrager

staat in deze lijst op ciaocrossclub:

http://www.ciaocrossclub.it/?sez=discoremoto&path=16515

deze dus:

Edjuh
                          Bijdrager

De ouwe versie van de 100cc pijp meen ik, staat ook op vespafreak. Steekt echt aso lang uit:|

petje
                            Bijdrager

hoe krijg ik de demper van de simonini racing los
                              moet nieuwe wol erin doen

FonS: :! meningen en ervaringen, geen vragen.

wat ik zo kan zien op foto’s zit hij met popnagels in elkaar, uitboren dus

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.