Vespa-Ciao.NL
:: simonini setje

Home Forums Techniek Problemen oplossen simonini setje

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Wat is er nou aan de hand? Die Simo 2007 is gewoon plug & play!!
      Deze set is best een stukkie ‘erger’ als die set die je nu hebt en dat cilindertje van je huidige set is warmloop gevoelig. Op het 2007 blok zijn er nog weinig klachten, zelfs niet van mensen die de koelribben afhakken voor de passing.

Jouw huidige cilinder kan JMPB ook nog leveren.
      Jij moet die Simonini krukas hebben op JMPB.

JMPB en Simonini ownen!!

ollie
      Topic starter

maar is het niet gek dat er op jmpb een pen 12 zuiger verkopen en een pen 10 krukas:S

wat zit er dan in de nieuwe simonini set?

echt alles?
        anders bestel ik die en verkoop ik m oude

Edjuh
        Bijdrager

Dat is inderdaad raar dat ze geen 12p simo kruk hebben(kunnen ze zeker krijgen), maar hij wordt ook in andere blokjes gebruikt dus vandaar dat je niet zomaar er vanuit kan gaan dat het met jouw blokje klopt.

De nieuwe is een gemonteerd blok, inclusief ontsteking, carb., koppeling en uitlaat dus compleet. Het is ook nog eens veel krachtiger dan het oude. Enige nadelen zijn: past niet onder een ciao en er zit geen decompressie op dus lastig starten.

Michel
          Bijdrager

Dat is inderdaad best typisch en was mij nog niet opgevallen

Die Simonini krukas past enkel als je een Simonini (3-taps)carterset hebt van het vorige blok.
            Dus het grote en het kleine carter van Simonini of je moet zoals Arvid, er heel veel tijd in gaan steken.

Als je dat nieuwe 2007 blok besteld en je krijgt het pakketje binnen, is het monteren en gaan.
            Tenzij je een Ciao hebt, dan gaat het weer niet zonder je frame aan te passen.
            Eén tip, hak niet je koelribben af zoals sommige dat doen maar pas je frame aan zoals onze Sil.

ollie
            Topic starter

waar kan ik contact opnemen met jmpb ik zie nergens een link waar ik hun kan mailen..
              wat een gedoe allemaal weer:P maar goed ik zorg ervoor dat iemand me krukas uitdraait en dan maak m even lopend vervolgens verkoop ik hem voor de simo 2007

tenzij ik krukas pen 12 kan bestellen lijkt me wel wat beter..

Michel
              Bijdrager

Even iets verder kijken dan je muisdraad lang is he 😉

Info @ JMPB

ollie
                Topic starter

trouwens wat voor krukas zit er in de simonini 2007?
                  voor t geval iemand zelfde porbleem heeft zitten ie ook met gebakken peren met patat.

maar goed heb al contact gehad met jmpb ze hadden vroeger wel pen 12 simonini krukas maar die werd gleverd van DR
                  en dat was rot kwaliteit dus die hebben ze maar uit de schappen gehaald!

maar goed volgende week gaat de monteur me krukas persen dus probleem opgelost:)

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.