Vespa-Ciao.NL
:: Simonini Racing

Home Forums Techniek Opvoeren Simonini Racing

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Ik vind het wel grappig om allemaal verschillende dingen te horen. 😀
      Kendi had mij juist verteld dat de Simo Racing het echt geweldig deed op zijn 43mm DR EVO.

Ik denk dat ik gewoon bij de Fire blijf. :thumb
      In ieder geval bedankt voor alle info mensen!

speedbuxy
      Bijdrager

DarkMagician6 :
        Ik vind het wel grappig om allemaal verschillende dingen te horen. 😀

Dit komt omdat het verschil tussen de meeste Vespa pijpjes zeer gering is.
        Verschil onderling zal nog geen 5km van wezen, dus op zich is iedere pijp wel goed.

VespaAvanti
        Donateur

Ik denk dat het ook heel erg setup afhankelijk is, dat word nooit getest puur omdat er dan meerdere broms aanwezig moeten zijn.
          Zou mooi zijn als er eens een test zou komen met EXACT dezelfde setups, alleen een andere cilinder, 43 creco, polini en 43 DR Evo bijvoorbeeld, en dan de verschillen een zien.

DarkMagician6
          Topic starter

Dat zou ook zeker interesant zijn. :thumb

Martino
            Moderator

Ik heb beide uitlaatjes met standaard bewerkte carters gereden afwisselend met een tuned 43mm Creco, 43mm Polini en 43mm DR evo.

De Polini is volgens mij alleen met een SE geweest en niet bewerkte carters. Exact dezelfde setups is erg lastig. Voor een Creco bewerk je de carters weer verschillend als voor een DR evo bijv. Ook zitten er onderling weer kleine verschillen tussen de carters. Hoe hoog staat de cilinder, welke squishwaarde, krukas mooi gebalanceerd, timingen verschillen etc etc. De uitlaattests geven dus een globale indicatie hoe een uitlaat presteert.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.