Vespa-Ciao.NL
:: Simonini Racing

Home Forums Techniek Opvoeren Simonini Racing

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Hey,

Ik kwam deze uitlaat tegen op JMPB en ik vind hem er wel leuk uitzien. Verder viel het mij ook op dat er hier nog geen topic over is. Is er wat bekent over de prestaties en de pasvorm? Ik lees bijvoorbeeld op JMPB dat hij blijkbaar soms aanloopt op het achterwiel.
      Verder ben ik ook heel erg benieuwd of hij op een Si brug past met middenbok?
      En plaatjes van de uitlaat onder een brom lijken mij ook wel eens leuk om te zien. 😀

Laat maar wat van jullie horen.

kv050
      Bijdrager

Yo kevin,
        De Simo racing is een heerlijke brul pijp komt echt volledig op tot z’n recht op meer hoogtoerige cils 60cc(bewerkt) 70cc(standaard).
        Ik heb zelf op mijn brommer een volledige brom blok , daar heb ik hem voor de lol ook onder gegooid mijn gegevens daarover zijn;
        De vario helpte mij de gigantische dip te omzeilen, toen kwam ik rond de 40 km per uur in de powerband van de uitlaat, maar aangezien me blok de kracht miste kon ik hierop dus niet inspelen.
        Maat van me overigens heeft hem in het verleden wel op zijn 70cc gehad, en dat was abnormaal hoe hard die erover loeide.
        En tenslotte ik weet zo goed als zeker, dat als jij deze uitlaat gaat rijden je een zij-standaard nodig zult hebben, over het aanlopen op de achterband weet ik jammer genoeg niets over.
        (foto stuur ik je op whatsapp hoe die onder mijn brom valt !)

Jelle
        Moderator

In deze staat heb ik toen 97 aangetikt.

Hier zie je mijn ex ciao met racing eronder…

Persoonlijk vind het het één van de beste uitlaten voor een hoogtoerige 43mm zoals 43mm DR evo en pinasco 43mm DEPS.

Op de deps reed ik wel met een 27mm uitlaatpoort.

Ik heb met deze uitlaat ooit 97 km/u aangetikt!
          Dit was op mijn oude roze ciao met de volgende setup:
          43mm DR evo (origineel)
          standaardcarters(aangepast op de DR)
          13/13 teur
          70 sproeier
          malo filter
          malo multivar
          (Oosterijkse)koppeling met gele drukveer en 90mm schijven (voor de rest standaard)
          1:10,5 vertanding.
          Gebruikte wel een 15mm snaar, zodat deze hoger op de schijven lag.

Ook incl 43mm pinasco deps op reedvalve met 19mm teur deed deze uitlaat het voortreffelijk.

Hij heeft onderin wat minder power, maar laat wel heeeeeeeel veel toeren toe.

DarkMagician6
          Topic starter

Bedankt voor de info Kendi! :thumb En jij ook Jelle!
            Aangezien dit blijkbaar dus geen ervaringen topic meer is volgens de mods ga ik de vragen meteen even veranderen in meer specifieke vragen…
            Hoe zou deze uitlaat presteren tegenover een Giannelli Fire? Trekt hij onderin harder, of zachter? En op top?
            Ik zit er namelijk aan te denken deze uitlaat ooit te gaan halen, maar ik wil wel gewoon bij poelie blijven vanwege meerdere redenen.

Ik ga er vanuit dat het aanlopen op het wiel geen probleem is bij een Si omdat het wiel verder naar achteren zit, dus dat zou geen probleem zijn.

P.S. Jelle, wat zijn dat voor velgen? 😮 Ik kan me zo niet herinneren dat ik die vaker gezien heb.

Jelle
            Moderator

Benardi Mozzi velgen, handgemaakte plastic zeldzame dingen.

Ik had vrij dikke banden en dan moet je inderdaad een deuk in de uitlaat slaan.

Het is meer een vario uitlaat en helaas past deze niet op een citta(bochtjes naar rechts worden erg moeilijk), anders had ik niet met een Proma cc of Calibrata gereden.

DarkMagician6
              Topic starter

Zijn wel mooie velgen in ieder geval. :thumb
                En dat van dat het een vario pijp zeggen ze ook over de Fire, en die trekt goed genoeg onderin voor mij. 😉
                Dus vandaar dat ik mij afvraag hoe hij het onderin doet ten opzichte van de Fire. Of hij VEEL langzamer trekt, of of dat het verwaarloosbaar is.

Jelle
                Moderator

Mijn ervaring met oud type fire is dat de deze onderin meer power heeft dan de racing, maar de racing laat meer toeren toe(op het DR evo blokje dan he)

Het nieuwe model Fire is helemaal niks vergeleken met bovengenoemde uitlaatjes.

DarkMagician6
                  Topic starter

Ik dacht dat het nieuwe model Fire vergelijkbaar was met het oude model? 😮

Martino
                    Moderator

Oud en nieuw type Fire is qua expansie hetzelfde. Alleen de demper is anders. Ik vind de Fire overigens beter presteren dan de Simo racing en dat is op verschillende setups. Trekken ongeveer gelijk, maar de Fire gaat veel langer door.

Jelle
                      Moderator

Op welke setup dan maarten?

Want ik vind hem gigantisch tegenvallen (nieuwe type) laat ik het zo zeggen heb geen slechtere (expansie) uitlaat in mijn bezit.

Martino
                        Moderator

Ik heb beide uitlaatjes met standaard bewerkte carters gereden afwisselend met een tuned 43mm Creco, 43mm Polini en 43mm DR evo. Verschil met jou is dat al deze setups met mono overbrenging zijn geweest. Wellicht dat je met je vario aanpassen nog wat meer uit je Fire kunt halen. En juist het nieuwe type vind ik zo mooi omdat het geluid weliswaar wat hard, mooi donker is. Mijn oude Fire klinkt veel scheller en lelijker.

Ik ondervond trouwens geen problemen met het aanlopen van de Simo racing op mijn achterband(Ciao), maar heb ook een 2e hands Simo racing liggen waar er met een hamer op die plek lijkt te zijn geslagen.

VespaAvanti
                          Donateur

Simo Racing op een Ciao is 100% zeker een deuk er in meppen, ookal heb je maar een bandje van 2,25 breed.
                            Verder sluit ik me bij Jelle aan, top tijp, al vind ik een Calibrata lekkerder lopen.

Martino
                            Moderator

Hier de Simo racing op de roller. Je hoort jou Avanti ook nog zeggen. “normaal is hij sneller dan een Proma” ghehe.

Dan hier de Giannelli Fire

En als je het leuk vindt om nog terug te lezen.
                              Uitlaattest 2011

Jelle
                              Moderator

In de uitlaten test zie je op de creco setup dat de racing 1,45 kw haald, ik haalde met mijn DR evo setup met deze uitlaat 1,9 kw.

Dus dat verklaard waarom ik de Racing wel top vind, waarschijnlijk liep deze op mijn setup gewoon beter dan op die creco setup.

speedbuxy
                                Bijdrager

Martino :
                                  Ik vind de Fire overigens beter presteren dan de Simo racing en dat is op verschillende setups.

Das ook zeker mijn mening.
                                  Ik ben zelfs van mening dat de Fire op top een van de snelste pijpje is die Vespa in huis heeft.
                                  Hier een roller test met de 43mm DR.
                                  (Simo racing presteert daar als 1 van de slechtste)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.