Vespa-Ciao.NL
:: simonini koppeling

Home Forums Techniek Problemen oplossen simonini koppeling

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gunther
    Topic starter

Hallo ik heb vandaag men simonini koppeling erop gezet,en dit ging met veel pijn en moeite dus ik wou vragen of er nog meer mensen ervaring mee hebben.
      ik had er een bus bij gekregen maar deze past er niet in want was te lang,toen heb ik uit de oude koppeling de bus gehaald en toen past hij wel.
      Maaaaar toen bleek dat de 2 pennetjes waar de start sigmenten omheen komen zo lang waren dat de koppelings plaat met koppelingschoentjes daar tegenaan slijte,dus deze wat afgevlakt met dremel en toen past alles in elkaar.
      alleen ik hem nu toch zoon ontzettend slome trekkracht dat ik niet weet waardoor dit komt.
      de top daar in tegen ligt wel hoger moet alleen 2 kilometer rijden om op de top te komen 😛 dus moet geen bochten hebben hehe,nou als iemand wat meer weet hoor ik het graag 🙂

mvg
      gunther

ArvidW
      Donateur

Te lange bus geen ervaring mee, te lange pinnen wel (komt vonkenregen uit als je er toch mee gaat rijden)

Dat het optrekken kei traag gaat is niet gek, je overbrenging is bijna 25% zwaarder dan met een originele koppeling. Het is gewoon alsof je een kleinere pully achter hebt gemonteerd.

Oplossing is een grotere achterpully monteren. Ik heb op mijn ciao een 90mm pully & simo koppeling en dat rijdt met mijn setup best goed. Een 80pully wordt al erg zwaar.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

gunther
        Topic starter

dit was de bus die ik bedoelde deze kreeg ik erbij geleverd maar kon er echt niks mee

vespa-racer
          Bijdrager

? nooit gezien, je moet gewoon je eigen koppeling overbouwen naar de simonini.

en die te lange pingen met vonke regend slijt naar een tijdje gewoon weg niet ergs.

met pully 70 trek die nog best wel aardig moet ik zegge

gunther
            Topic starter

ja dat is ook wat ik nu heb gedaan.
              maar is het niet beetje debiel dat als je koopt en dit bij de verpakking zit en het dan helemaal niet past en dat je brommer eerst vuur moet blazen voor het goed zit :S lijkt mij toch wat raar…
              morgen zal ik is met grotere pully proberen sowieso trok men brommer al slecht op maar tis nu een ramp op het moment 😛

ArvidW
              Donateur

Als je citta al slecht optrok met 85pully zou ik eerst eens je blok / afstelling na gaan kijken. Een DR70(evo?) moet met zo’n lichte vertanding goed optrekken met pully. Zelfs met simo koppeling + pully 85 moet DR70 kunnen trekken op een citta.

Strakkere trekveren zullen het optrekken van 0-20km/uur verbeteren, mits blok beetje loopt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

gunther
                Topic starter

hij rijd nu 58 met citty power dus ook al stuk beter,heb wel snorvertanding deze ga ik maandag overzetten naar brom
                  en wil eigenlijk nog gele polini trekveertjes proberen heb nu de blauwe er in.maar als ik op top rijd klinkt het alsof die nog wel harder wil brullen maar komt er niet van 😛

Martino
                  Moderator

Die blauwe veertjes zullen ook wel goed zijn icm jou setup. De trekveren hebben niks met je topsnelhied te maken en ik heb de Gele Polini trekveren voor vespa ook nog nooit gezien. Lekker je blauwe veren laten zitten dus.

eidos
                    Donateur

Komt grotendeels door je Snorvertanding, Dat rijdt gewoon niet prettig op een citta. Teveel toeren op top. In orginele Gilera Citta’s zitten ook gewoon bromvertandingen. Maar wel vreemd dat je zelfs hiermee slecht optrekt. Misschien is je blokje niet helemaal ok?

gunther
                      Topic starter

ah ok,nou ik heb het blokje nog nooit uit elkaar gehad vorige eigenaar had er nieuwe 65 dr op en wist niet of hij was uitgeveilt maar ik ga er vanuit van niet,want men bougie kleur is gewoon mooi bruin maar hij zou toch echt wel harder moeten optrekken dan die nu doet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.