Vespa-Ciao.NL
:: Simonini carter met minarelli cilinder? kan dat

Home Forums Techniek Opvoeren Simonini carter met minarelli cilinder? kan dat

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

RaymonBlaauw :
      maar ik denk dat 80cc cilinder van een scooter toch wat warmer wordt

Ja dat word ie zeker, want zelfs met een reich of bosch water pomp houd het de boel niet optimaal koel bij max performances.

Kamelen
      Donateur

goedguus :

Kamelen :
        Minarelli uses 39,2mm stroke , 2fast4race/Malossi bigbore 86cc has 44 stroke which there is a simonini crankshaft for , also the Team cristofolini cylinder uses 46mm stroke.

Ik heb een krukas met 44slag maar miste 3 á 4mm bovenin. Dit komt omdat de drijfstang iets te kort is.
        Nu moet ik dus een puch drijfstang erin laten persen en dan past de krukas op mijn Malossi bigbore.

Then you have a crankshaft with a rod that is too short, you can have 44 stroke with 80 , 85 , 90 rods , the length and stroke is not same thing.

RaymonBlaauw
        Topic starter

dus het komt er op neer dat ik mijn eigen drijfstang moet maken??..

om deze krukas slag te krijgen??

Martino
          Moderator

And I quote myself

Slaglengte en de lengte van een drijfstang zijn twee heel verschillende dingen.

slag = de afstand die de zuiger aflegt in de cilinder. Aangestuurd door de krukas dmv plaatsing bigend in de wang.
            drijfstanglengte = De opgemeten lengte van de drijfstang.

PS. Wil je perse een Minarelli cilinder op je Simo carters. Zoals aangegeven zijn er 44mm slag cilinders in overvloed, maar Parmakit heeft zelfs een 43mm slag cilinder. Terwijl de slaglengte tussen 43mm en 44mm mij wel overbrugbaar lijkt.

speedbuxy
            Bijdrager

Martino :
              Terwijl de slaglengte tussen 43mm en 44mm mij wel overbrugbaar lijkt.

Dat hangt sterk van het type kit af want een speed cilinder kan bv geen mm missen.
              Maar het is net wat je zegt er zijn genoeg cilinders die matchen met de 43, 44, en 46mm slag krukken van vespa, dus het is dan makkelijker je te richten op die type cilinders.

Waarom?

Ik vroeg me ook al af waarom persee een minarelli cilinder maar makkelijker is idd om een cilinder te gebruiken die beter uit komt qua slag.

Hier heb ik een Parmakit cilinder (110cc Am6) afgedraaid, voor een maat van mij, zodat dit qua slag netjes uitkomt op een simo 4taps blokje.

Ook dit is zeker niet plug and play en naast de cilinder gaat er ook veeel tijd zitten in het aanpassen van het carter. Daarnaast is het volgende probleem de overbrenging, want zolang dit standaard vespa is blijft dit wat mij betreft een kansloze bedoeling. Je kan nooit uit de cilinder halen wat erin zit omdat de overbrening dit niet toelaat.

RaymonBlaauw
                Topic starter

Na Nader onzoek kwam ik dit tegen

Cilinderkit + Cilinderkop Parmakit Plus 110 CC Van 522,50 / Voor€ 365,75 Alle prijzen incl. BTW € 365,75

Cilinderkit + Cilinderkop Parmakit Plus 110 CC Van 522,50 / Voor€ 365,75 Alle prijzen incl. BTW € 365,75 In samenwerking met krukas PAR53440.14 met 46.00 mm slag levert dit een cilinderinhoud op van 110 cc !!
                  Parmakit Krukas – Slag 46.00 mm – Drijfstanglengte 90.00 mm – Pistonpen 12.00 mm

ik heb ook nog wat rond gesnuffeld en ik kwam een LC 80DR tegen voor een am6
                  nu de volgende stap.. dat is koeling, wie weet een waterpompje te vinden?? van internet af ofzo??
                  en wat voor radiateur past op een citta?. van een scooter ofzo?.

http://www.scooterdiscounter.nl/koelsysteem-scooter/waterpompen-nieuw/elektrische-waterpomp.html
                  elektrische waterpomp
                  Voor snelle scooters zoals sprinters en racescooters.
                  Type : waterpomp met meer vermogen 12 Volt elektrisch
                  Merk : Motoforce

http://www.poliniparts.nl/shop/polini-minibike-waterpomp-pi-7896.html
                  Mechanische Waterpompje
                  Van Polini voor een minibike
                  Type : Waterpomp met v riempje
                  Merk : Polini

Vliegwiel afdraaien voor montage waterpomp… alleen nog passend snaartje vinden en ik heb alles 😉
                  http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=17681

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=269701759&key=LPIWFCAV

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.