Vespa-Ciao.NL
:: Simonini Calibrata

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Simonini Calibrata

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Misschien niet handig voor in de stad met zo´n herrie maar wel een uitlaat die ik gewoon moet hebben. Klinkt gevaarlijk goed deze pijp alleen idd erg prijzig.

leon ciao
      Bijdrager

ik heb er 2, wel zelfbouw. Eentje is klaar [heb ik zo gekocht trouwens] en eentje is ver af die is thom-ciao nog aan het aflassen bij hem op school als het goed is.
        Ik heb voor mijn calibrata een afneembaar tussenstuk waardoor ik kan wisselen tussen 22mm en 27mm.
        Op mijn 70dr evo op speedengine met polini voorvario trok die onderin goed en wou hij aardig lang door gaan [22mm]
        Momenteel heb ik hem op mijn setup die links staat, prestaties zijn erg goed. Ondanks dat ik slechts een 65 poeli heb trekt hij hem makkelijk door tot zijn top die ook erg hoog ligt 🙂
        dus kortom, het is gewoon een hele goede pijp voor op snelle setups en ook goed zelf te maken. Staal heb ik gewoon met aanbeeld gebogen [moet je wel beetje kracht voor hebben.. ;)]

ik heb gekozen voor een kevlar 3punts demper van een schakelbrommer, dit zorgt voor een heel mooi gaaf geluid en ook niet te hard. De mensen die naar de meeting komen volgende week kunnen het wel horen lopen 😉

Citta-ciao
        Donateur

Ik vond de looks altijd zo mooi, maar de prijs hield mij altijd tegen!
          Uiteindelijk via Waarom? een Calibrata kunnen bemachtigen, dit was nog op mijn oude ciao met kickstart en een DR eronder.
          Niks bewerkt, maar ’t liep ondanks dat met set-up de pijp niet vol kreeg nog redelijk, en wat een mooie looks+sound.

1

AvManen
          Bijdrager

Onlangs een Simonini Calibrata onder mijn ciao gehangen. Uitlaat flens is 30mm, werk dus met een verloopbus naar 22mm.

E9FC33DA-DF56-48F6-AF5F-B87F7F6C4052

3778568A-FD47-4839-90DA-0B9011B7DD4D

De passing is erg goed, komt net niet tegen mijn trappers aan en ook niet tegen de middenbok standaard. Komt alleen wel tegen het kenteken aan. Ik heb ook een 2mm gaatje in de cilinderkop moeten boren voor een uitlaatveer.

Ik rijd met een 43kr op een speedengine, daar loopt de uitlaat erg goed mee. Met strakke trekveren nog redelijk wat vermogen onderin, maar bovenin het toerental is het helemaal feest. Erg veel vermogen op het hoge toerental.
            Het geluid is redelijk hard, maar niet asociaal hard.

Intellect80
            Bijdrager

Wat is je top nu tov de vorige uitlaat en welke had je hiervoor op deze setup?

No stress, all fun and a bit of speed
              1

AvManen
              Bijdrager

Nou, ik ga nu maar 51 km/h gps 😅.
                Ik gebruik nog wel een snorklok en poulie 80, dit is wel keihard optrekken.

Hiervoor gebruikte ik een gianelli original power. Hier was het max toerental duidelijk een stuk lager. Topsnelheid heb ik hier helaas niet mee getest.

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.