Vespa-Ciao.NL
:: Simonini calibrata

Home Forums Techniek Opvoeren Simonini calibrata

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RaymonBlaauw
    Topic starter

hallo mensen,

ik ben van plan de simonini uitlaat te maken heb al even op de forum gezocht alleen de tekeningen
      van de uitlaat na te maken vind ik niet heel erg duidelijk

de uitlaat wil ik namaken om de volgende reden,
      Proma Gun – Trekt beter dan een proma circuit en gaat ook nog eens harder, net als de cannon

hij is dus beter als de proma cc. en ik vind dat de proma cc en polini sp aardig dichtbij elkaar liggen
      en daarin tegen komt deze

De proma-gun is goed maar de calibrata doet daar echt nog een pak trekkracht bij+snelheid.
      Constante boost tot de top. Presteert het beste bij 46mm cilinders

dus dan lijkt mij de simonini calibrata beter als de polini sp en daarbij heeft de polini sp totaal geen trekkracht

zeg het maar als ik er naast zit

nu de vraag, wie of wie heeft een goeie bouwtekening van de simonini calibrata tot begin van uitlaat tot eind van demper
      deze 2 foto’s heb ik
      http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=270689624&key=RKWJHV3L
      http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=270580208&key=QDIDRB8G

ik zoek meer een tekening zoiets als dit zodat je het meteen op kan rollen in de juiste maten
      http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=270390328&key=HM8GBLO8 ( heb ik even snel getekend als tervoorbeeld )

wie o wie kan mij helpen?

Anoniem

Met een klein beetje moeite kun je die gewoon zelf maken hoor, dat hoeven anderen niet te doen lijkt me 😉

RaymonBlaauw
        Topic starter

ja kun jij mij vertellen dan hoe ik het kan berekenen??

Anoniem

Ik neem aan dat je, als je 20 bent, wel wat jaartjes wiskunde achter de rug hebt.

Bij dit plaatje:

Staan de omtrekmaten al en de lengtes, dus dan valt er al bijna niks meer te berekenen 😉

Anoniem

Download eerst het programma ConeLayout maar eens.

Dan heb je daar dus de omtrekken. Omtrek van een cirkel is pi*diameter

Dus je deelt hier de omtrek door pi(3.14) en je houdt de diameter over, dat voer je samen met de lengtes in in ConeLayout en je hebt al model dat je zo uit kunt printen, over kunt trekken en kunt uitzagen/slijpen.

Succes

paulhermens

gewoon volgens maten van die tekening uitknipen, oprollen en aan elkaar lassen.

RaymonBlaauw
                Topic starter

kijk zo iets zocht ik

ey super bedankt he(Y) ik zal het direckt proberen

ik stuur je wel een pm als het gelukt is 😉

paulhermens

oeps, niks gewoons aan :con

Anoniem

Conussen zijn krengen 🙂

@Raymon,

Ben benieuwd!

RaymonBlaauw
                      Topic starter

als goed is kan je dit toch zo uit printen? en dan uitknippen dan moet je het hebben toch???

zal het eerst van papier maken kijken of het mij lukt

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=270905154&key=RIKRBLGE

Anoniem

Inderdaad, maar de conus die je daar gemaakt hebt klopt niet helemaal volgensmij 🙂

Als je mij je e-mail adres PM’t dan stuur ik je de conussen door, heb ik vroeger ooit eens gemaakt en net weer teruggevonden, moet je de maten nog wel even controleren!

RaymonBlaauw
                          Topic starter

hmm ik print het gewoon wel uit en zal het proberen inelkaar te zetten gewoon met papier

vergeet niet he de programma werkt in inch’es merkte ik

Anoniem

Dat kun je aanpassen:

Edit –> Preferences –> Units –> Length –> mm

😉

RaymonBlaauw
                              Topic starter

oh trouwens nu heb ik het viguur wel goed voor elkaar even meer aandacht aan besteed nu
                                maar als ik naar de andere 2 kleintjes kijk zijn die een bepaalde graden op elkaar gelast weet iemand deze maat??

Anoniem

Zoals eerder gezegd heb ik deze conussen waarschijnlijk ook als bestand voor ConeLayout, daar staan de hoeken al in. Anders vallen ze ook gewoon te berekenen, maar ik ga nu ff niet uitleggen hoe dat allemaal gaat, ben deze week ff druk 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.