Vespa-Ciao.NL
:: Simonini Calibrata

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Simonini Calibrata

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Topic starter

Weet iemand hier wat van of heeft iemand er ervaring mee ik wil die namelijk echt kei graag hebben.

Bestaat in 22mm en 30mm versie.

*Ed*: Topic is ernstig opgeruimd, laat het aub zo tenzij je werkelijk wat te melden hebt(dus niet “die is echt mooi en lijkt me supersnel!” maar ervaringen of nuttige info).

Edjuh
      Bijdrager

Hij staat ook ubahvet:

En hij rijdt denk ik wel zoals hij er uit ziet…….

November Rain
        Bijdrager

dikke uitlaat supervet ziet ie eruit 🙂 volges mij ook supersnel ik vind um ljike op de ninja en ik denk dat ie eveneens presteert

.-{2F4OV}-.

Een gast hier uit de buurt had da ding vroeger. Hij had hem laten importeren vanuit italie. Het kostte hem 500 gulden:o Volgens hem was dat de beste uitlaat die hij ooit had gehad op 80cc. En hij had heel wat zooi gehad. Hij had um toen volges mij onder een 80cc polini evolutionblok hange

Kzou zegge.. Iemand met 80cc… KOPE!:thumb en ben zeer benieuwd naar de prestaties…

Tim
            Bijdrager

ik krijg m binnekort van arvid. en hij word op de 70cc deps gezet op n carter met roterende inlaat.

Rebel

ma jij hebt een namaak 😛

heb de nieuwe hier liggen
                echt suuuper mooi presetaties kank nog niet zeggen moet nog krukas krijgen

barry
                Donateur

Deze rijdt echt supergoed.Maar ik vind deze enkel geschikt voor een dikke cilinder & vario.Anders heb je er niet veel aan.
                  Natuurlijk ziet hij er altijd goed uit,op elk type vespa.

Tim
                  Bijdrager

Barry denk je dat de 70cc malossi deps dik genoeg is met vario en roterende inlaat voor deze uitlaat?

barry
                    Donateur

Hij deed het bij mij op een 43mm Eurocilindro véél minder , dan op de 80cc polini.
                      Maar daar kan U ons binnenkort meer over vertellen.
                      Veel toeren om op gang te komen heeft deze nodig,maar daarna is het een raket.
                      Roterende inlaat is al een pluspunt volgens mij.

hansieb
                      Moderator

Vandaag even getest op stfu zijn ciao.

Setup :

– 42 alu polini
                        – Poelie 70 / Polini groen trekveren
                        – Carters met spoelpoorten aangepast op 42 alu / inlaat geveild
                        – 13-13 met malossi filter
                        – Krukas gefreesd

Trekt dus niet op en echt pas als die 70km/h rijd begint er een boost te komen. Op top rijd het wel leuk , maar het voelt alsof de uitlaat meer kan maar de cilinder niet.

Al met al dus absoluut geen poelie uitlaat in combinatie met een 42 alu polini niet lekker. Je zult wel echt een 80cc nodig hebben.

ArvidW
                        Donateur

Hmm, op mijn DR70evo liep hij anders prima hoor:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-4111533945053386297&q=aw+calibrata

Luister maar naar de boost, die komt bij ongeveer 30km/uur, terwijl brommer ermee 65 reed (95pully)

(calibrata van mij is ook iets laagtoeriger dan de echte, mijne had een langere bocht)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

hansieb
                          Moderator

Komt vooral door de kleine poelie denk ik , hij kwam pas ongeveer bij de 70km/h op toeren.

Ook leek het bij de 45km/h of die een DIP had. De toeren vielen weg en hij begon weer toeren te maken, erg vreemd 😕

barend f
                            Bijdrager

Ik zelf vind het eeen erg goede uitlaat( beste tot nu toe) die goed presteerd op mn 46 mm polini
                              – trekt tevens goed op en door.
                              – staat goed( leuk uiterlijk) ( wel politie gevoellig) 8)

Ben er blij mee:thumb

crossfreak
                              Bijdrager

top uitlaat.heb maar 3 soorten uitlaten gehad,proma cc,handmade en calibrata 🙂

maar trekt aardig op(ddhhuu simonini cilinder)met 55 pouli.

boost begint al bij de 30km/u en blijft maar door gaan,echt een aanrader!!!!

hansieb
                                Moderator

Om weer even terug te komen 🙂

Gister de calibrata @22mm versie op thomas zijn ciao gegooit.

Dus met:
                                  -47 deps
                                  -Reedvalve
                                  -19mm
                                  -Vario 100mm + polini voorvario
                                  -19mm enz…

Ik heb 82km/h met zijn verotte snaar gehaald , best wel hard nog. Thomas zijn snaar is echt kutje maar die cali is echt hoogtoerig.

Hij trekt leuk met vario en hij gaat erg lang door, thomas heeft ook niet afgesteld en zit nog steeds met zijn 8 gram rollen :no

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.