- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 9 maanden geleden door iaccaloco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2005 om 23:42 #169866
Ik zou, én die stang laten lassen, én die brugversteviging doen!!
En ik hoop ook dat je geen spaakwielen hebt, want die zouden zo kapot zijn met dat geweld.3 juli 2005 om 00:24 #169867brugversteveging is niet nodig…Daar komt niet zoveel kracht op te staan hoor; de stabilisatie stang ontneem/ondersteunt al veel van de krachten
3 juli 2005 om 00:34 #169868coda :
Kan niet wachten,net een klein kind!
En ik kan mooi de speedengine op m’n citta zetten,loopt ie ook weer eens wat sneller.Als het heel erg mee zit heb ik ‘m binnen 2 weken.Zou ik m’n ciao moeten verstevigen?
Ik ga er iig geen stang tussen lassen maar ik zat te denken om achter de kappen een 4kante balk tegen de bovenste rand aan te lassen,aan beide kanten.Dat moet toch ook een boel schelen?(ik ga m’n ciao trouwens ook niet mooier maken of spuiten,hij is al 10 jaar zo en dat blijft ie,lelijk of niet,techniek is top)
mzzl
Zou ik toch maar wel doen….
Ik weet niet waar jij van plan bent te rijden maar opzich heeft een ciao al een ongeloofelijk kutvorm qua frame…
Welke gek maakt nou een v/u vorm erin zonder steunbalkje(3hoek is sterkste zoals je wel weet;)
Maargoed bij 50cc is dat geen probleem natuurlijk maaar bij 12 pk willen wel eens gekke dingen gebeuren he…maargoed; wie niet luisteren wil….Het blijft je eigen beslissing en je betn slim genoeg om te bedenken wat et beste is…3 juli 2005 om 09:31 #169869Krom trekken zal niet gebeuren maar ik wil hem iets stabieler,pak met een hand maar eens je bagagedrager vast en met de andere hand je balhoofd,je kunt dan de bagagedrager een stukje naar je toe trekken,bij de ene ciao wat erger dan de andere.over de lengte van de brug is ie dus wat slapper,vandaar mijn idee.
3 juli 2005 om 10:07 #169870krom trekken niet?? pas mah op jonge… ik heb al 2 frames verneukt en frames scheuren aan zijkant brugversteviging zou ik wel toepassen dan.. ik ben me nu weer een nieuw frame aan het maken maar dan overal verstevigen war je verstevigen kan… brug,,blokophanging,,,stang had ik zowiezo,,ik heb l een andere voorvork is ook beter veel stabieler,,,en ga maar door ..
3 juli 2005 om 12:24 #169871kom ik weer ff met een appel-peren vergelijking, maar als je in een panda een dikke v8 hangt, moah dan wil ik ook niet volgas rijden zonder dat ik er een dikke rolkooi in bouw!
kortom ik zou echt wel ff verstevigen, het ziet er trouwens ook nog is veel bruter uit
3 juli 2005 om 14:39 #169872Frame is ook weleens gescheurd bij mij,het gedeelte van de brug bij de tank,dit kwam omdat ik te hard over bulten reed,niet van het optrekken.
Ik zal wel wat verstevigen want ik heb geen zin om het frame weer te moeten lassen.3 juli 2005 om 14:42 #169873Wat heb je trouwens verstevigd aan je blokophanging??
trilt zo’n blok eigenlijk zodat je het door heel je brommer voelt en past een normaal electronisch vliegwiel op die simonini of alleen diegene die erbij zit???3 juli 2005 om 20:11 #169874Ikzelf ben ook niet zo van de “brugverstevigers” moet ik eerlijk toegeven……
Heb ook altijd wel rare dingen aan de hand gehad(lees, met véél snelle kitjes onder m’n Vepsa’s gereden) en heb nooit iets raars meegemaakt…..
1 keer met de KickVarioCitta, was de centrale achterwielmoer erafgedraaid, en toen stond letterlijk m’n achterwiel ineens naast m’n kickstartpedaal…..!:)
Maar eigenlijk zou ’t voor een SimoCiao zéker geen overbodige luxe zijn om bijv. alle lasnaden volledig “door” te lassen, en miss. idd. wel een stang in de midde……
Omdat je idd. ’t hele frame voelt schudden als je bijv. je gashandle vastpakt en ‘m ff een sjor geeft………..
Echt sterk zijn ze niet, maar………

Je weet toch!?…… 😀Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.