Vespa-Ciao.NL
:: simonini blokkie

Home Forums Techniek Motorisch simonini blokkie

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

coda
    Topic starter

Al iemand mij zo’n set kan leveren tegen een scherpe prijs,dan heb ik daar wel oren naar.Ik wilde hem anders gaan halen bij EPC in Sittard,krijg je ook wel korting.
      Past trouwens mijn belgenkoppeling ook op die krukas (is het trouwens een mazuchelli volle krukas die erbij zit?????)

Alles is toch compleet of niet?moet ik er nog extra onderdelen bij kopen?

Heb er wel zin in,supersnel ciaotje maken,ik rij er nu veel te weinig op omdat ik veel meer op mijn Honda C50 (viertakt)uit 1971 rij,geen 50cc meer,maar nu 120cc:)en de vespa wat te traag vind.

Hoop dat iemand nog antwoord heeft op de bovenstaande vragen.

mzzl

Edjuh
      Bijdrager

Mmmm viertakt:), heerlijk geluidje zo’n opgevoerde c50.
        Maareh, tis komplete set: Carters, krukas (simonini lange slag), cilinder, uitlaat, carb, ontsteking, koppeling……compleet dus(was dat nou met een k of een c??) Mag ook wel voor dat geld. Ben benieuwd wat epc ervoor vraagt.

iaccaloco
        Bijdrager

lars1988 :“………55 poelie………….”

55 Poelie?

Toch niet op een Ciao neem ik an eh!?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

lars1988
          Bijdrager

jawel trok ook voor geen meter maar was om aan te geven dat ie het wel nog doorgetrokken kreeg dus een simo kit dat makkelijk moet lukken volgnes mij

coda
            Topic starter

Heb vandaag het blok besteld,duurt nog wel een paar weken voor ik het heb helaas,zal dan eens wat foto’s maken.

Ties
              Bijdrager

coda :
                Heb vandaag het blok besteld,duurt nog wel een paar weken voor ik het heb helaas,zal dan eens wat foto’s maken.

en wat heb je er nu voor betaald (je hebt hem tog bij EPC gehaald he?)

coda
                Topic starter

Hij kost 749 euro,ze doen er niets vanaf.Inderdaad bij EPC besteld,levertijd kan oplopen tot 6 weken!maar dat is maximum,meestal is het er wat eerder.

Edjuh
                  Bijdrager

Als je hem binnen hebt veel foto’s maken a.u.b! Dat zou fijn zijn 🙂

Vespaflappie
                    Bijdrager

Edjuh :
                      Ow das wel handig om te weten, misschien klop ik nog es bij je aan voor een dealtje 😀

Trouwens vespabooyy, die 120km/u, haalde je die met een bromblok? want je schreef dat je 80 ging met een snorklok en 95 poulie geloof ik. En dat van die 80 poulie, dat ie dan niet door zn boost komt snap ik niet helemaal, zo’n blok weet toch met iedere poulie wel raad?!

Onzin…Dat blok heeft pas echte kracht bij hoge toeren….En om die boost te krijgen moet je dus ene kortere vertanding hebben of gewoon ene hele lange baan met ene kleine poulie:P

coda
                      Topic starter

je moet niet vergeten dat de koppeling een grotere diameter heeft,dat maakt heel veel uit.
                        als je bijv een belgenkoppeling monteert met 95 poelie is dat vergelijkbaar met een gewone koppeling met 60 poelie.

Vespaflappie
                        Bijdrager

zal best:) Maar dan nog…Hij meot gewoon die boost pakken:)

Je krijgt overigens er gewoon ene grotere koppeling bij…

Edjuh
                          Bijdrager

Vespaflappie :Je krijgt overigens er gewoon ene grotere koppeling bij…

Eu, dat zegt coda toch ook?

Vespaflappie
                            Bijdrager

Edjuh :

sorry, niet gezien…

Vespaflappie
                              Bijdrager

Edjuh :

sorry, niet gezien…

coda
                                Topic starter

Kan niet wachten,net een klein kind!
                                  En ik kan mooi de speedengine op m’n citta zetten,loopt ie ook weer eens wat sneller.Als het heel erg mee zit heb ik ‘m binnen 2 weken.

Zou ik m’n ciao moeten verstevigen?
                                  Ik ga er iig geen stang tussen lassen maar ik zat te denken om achter de kappen een 4kante balk tegen de bovenste rand aan te lassen,aan beide kanten.Dat moet toch ook een boel schelen?

(ik ga m’n ciao trouwens ook niet mooier maken of spuiten,hij is al 10 jaar zo en dat blijft ie,lelijk of niet,techniek is top)

mzzl

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.