Vespa-Ciao.NL
:: Simonini 4 taps

Home Forums Mening & ervaring Carters Simonini 4 taps

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

coda :
      Leuk hoor,maar ik begin er niet meer aan en ZEKER niet zonder geforceerde koeling.

idd:(
      Was mij nog niet eens opgevallen:)
      Maar denk die er wel bijzit, anders is het blokje idd waardeloos.
      Want dan naait ie binnen 2 km vast.

FonS
      Bijdrager

bekijk de foto’s van die rode ciao eens, zie jij ergens koeling..?

waarom denk je dat de vinnen op de cilinder en -kop zo groot zijn?

voor puch en tomos e.d. werkt het zo wel… maar bij een simo blok? vraag het me af

korte afstands blokje dus

speedbuxy
        Bijdrager

FonS :
          bekijk de foto’s van die rode ciao eens, zie jij ergens koeling..?

waarom denk je dat de vinnen op de cilinder en -kop zo groot zijn?

voor puch en tomos e.d. werkt het zo wel… maar bij een simo blok? vraag het me af

korte afstands blokje dus

Voor zover ik zie zit er een zwart koelings kapje omheen bij het blok wat al onder die rode ciao hangt.
          Dus wie zegt dat er niet wel wat opzit.
          Rondom het vliegwiel zit genoeg ruimte om nog iets te plaatsen.

Als dat het er niet op zit loopt ie geheid vast.
          tomos en puch hebben de cilinder namelijk veel vrijer hangen.
          En pakken daardoor veel meer rijwind koeling.

En daarbij heeft tomos niet snelle cilinders en dus ook weinig koeling nodig.
          En de snelle cilinders van puch(de 80cc)zijn metteen ook 2 keer zo groot als een orginele cilinder.

Dus deze cilinder is voor rijwind koeling veel te klein en zit ook veel te veel opgesloten tussen het frame.
          Dus denk wel dat ie geforceerde koeling heeft.
          Anders word het niks, zeker niet met die toeren opgave.

Vespaflappie
          Bijdrager

@speedbuxy: 1500 is idd wat weinig, zal rond de 2500km zitten, dat mag dan weinig zijn…Maar met koud optrekken, afstampen etc vind ik het vrij netjes….Zoveel rijden mensen geneens met een simokitje…

henny
            Bijdrager

en stel dat er een koelventilator op zit (misschien van plastic, lekker licht) dan blaast ie alleen koelwind tegen de linkerzijkant vd cilinder, aangezien de koelribben niet ideaal staan voor geforceerde koeling.
              die plastic kap zal er wel opzitten om de ontsteking enigzins te beschermen tegen opspattende troep…..

TimoO_
              Donateur

ze moesten hem watergekoeld maken :).

ArvidW
                Donateur

Of het blok gewoon onder een citta met zelfbouwachterbrug zetten, zoeentje die Freddezz en ik beide gemaakt hebben. Daar waait de wind echt wel doorheen:) (geen voorspadbord gebruiken omdat die wind ook nog wegneemt)

En voor Sil vind ik het heel sneu, dat blok is nou niet echt zo geschikt voor een ciao:( (mischien als je zelf idd een fan op de ontsteking schroeft dat het nog wel wil)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

barry
                  Donateur

Je kan er gerust een andere ontsteking opzetten,met vliegwiel.

.-{2F4OV}-.

Ik ben egt heel erg benieuwd. Maar kvind t tog raar allemaal. Als dit blok snel vast zou lopen zo, dus zonder geforceerde koeling, dan zouden ze t tog niet verkopen. Dan krijgt simonini een erg slechte naam;) Er moet tog wel over nagedacht zijn lijkt mij zo;)

Watergekoeld maken brengt ook weer een hoop met zich mee;)

Er zit een 46mm slag krukas in voor de mensen die zich dat afvroegen..

.-{2F4OV}-.

JMPB had als opgaaf voor t blok 899 euro terwijl hij eig maar 780 zou kosten:(

Nu willen ze m verkopen voor 849 euro;) Maar ze hebben al mail gestuurd naar simonini waarom de prijs zo hoog is…

Spiendaah

Het schijnt nog al een hel te zijn om de Simo 2007 aan de gang te krijgen, heb ik gehoord.

TimoO_
                          Donateur

Hoe bedoel je? Qua aanlopen of dat het blok niet wilt werken?

Edjuh
                            Bijdrager

Spiendaah :
                              Het schijnt nog al een hel te zijn om de Simo 2007 aan de gang te krijgen, heb ik gehoord.

Sil kreeg het blok met vario, en dus zonder decompressie gewoon gestart, nou ja op een iets andere wijze dan normaal:

Met een stevige boormachine gaat het ook prima, en gezien weinig mensen dit blok voor straatgebruik hebben zal het verder niet echt een probleem zijn.

Wat wil je eigenlijk met je post zeggen, er ‘schijnt’ iets zo te zijn maar niemand heeft erover geklaagd(er zijn een aantal mensen met dit blok op de site) maar jij moet je ‘vermoedens’ kwijt?

Even een edit na 131 dagen omdat ik het volgende ben tegengekomen:

AC RACING
                              Moderator

huh?! was dit dan?!:? koelvinnen op rotor ontsteking?!

Ja, zelfgemaakt uiteraard.

ArvidW
                                Donateur

Spiendaah :

Ik heb veel moeite gehad met het starten van de simo2007 aangezien ik een Fox-Variokoppeling op mijn brommer had zitten met een hele lichte vertanding. Snaar slipte bij de vario en zo starten als Sil was geen optie vanwege het missende aanloopmechanische in de Fox-variokoppeling. Met pully kun je dit blok zonder moeite starten.

@Edjuh, weet jij toevallig ook de achterliggende gedachte erachter?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.