Vespa-Ciao.NL
:: Simonini 4 taps

Home Forums Mening & ervaring Carters Simonini 4 taps

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rebel

Dit lijkt wel ducati onsteking van schakelbrommers

hansieb
      Topic starter

Super,,

Dank je wel!
        De cilinderkop zal ik er begin volgende week even afpakken, zal je dan daar ook de fotos van sturen.

grtz martijn
        JMPB.nl

TimoO_
        Donateur

yeah ze hebben me gehoord 😛 ben benieuwd 😀

barry
          Donateur

waarom bumpen Hans??

edit aa-t:
            vroeg me ook al af waarom die gebumped was, jmpb reclame?

hansieb
            Topic starter

Voor de mensen die em nog niet gezien hadden 🙂 ik mag bumpe!

G-no
              Donateur

Uuuuubergeil!!:D

edit: het lijkt ook alsof er een compleet andere krukas in zit. kijk maar naar de grootte van de lagerbehuizing!( waar de ‘simo’ S op staat.)

.-{2F4OV}-.

Khad de foto’s ook al doorgekregen via mn mail;) Kzag owk dat t blok tog die was die al eerder gepost was;)

Maar kvind het jammer van de uitlaat. Kdenk dat n trugloper op mijn ciao niet lelijk was, maar juist mooi. Is wel mooi dat t als t goed is gwoon past op ciao:) Ma lijkt egt niet of hier 13000 toeren uit kunnen kome eerlijk gezegd;) Maar we zullen wel zien. Aankomende week maak ik t geld over als t goed is, alleen nog ff na de prijs vrage:thumb

G-no
                  Donateur

waarom niet? ik zie zo op het oog al heel wat verbeteringen t.o.v. het oude simo blok die 11k draaid.

barry
                    Donateur

Ik ga gewoon eerlijk zijn,maar ik vind dat ganse blok op niks trekken!!
                      Er is niets van Simonini aan namelijk.
                      Simonini is & blijft een firma die nabouwt.
                      Hoe komt het ineens dat de uitlaat veranderd is??
                      Hoe komt het dat ze meer dan 1 jaar lang aan geen cilinders konden komen??
                      Ik ga er deze keer niet me’n geld aan geven.
                      Ik hoop dat er een exploded view komt van de motor & dan kan je eens met andere merken gaan vergelijken.

ArvidW
                      Donateur

G-no :
                        waarom niet? ik zie zo op het oog al heel wat verbeteringen t.o.v. het oude simo blok die 11k draaid.

En op 11k vaak na 500km warm of vastloopt:( (coda kent het verschijnsel maar al te goed)

Je hebt idd gelijk in die andere krukas, lijkt wel alsof ze er een korteslag kruk in hebben gezet, leuk:D, haal je gemakkenlijker een hoog toerental mee:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

hansieb
                        Topic starter

Idd wat zal de slag van dit blok zijn 43mm gewoon ?

Maar nog beter wat zal de poorterij van de cilinder zijn , hopelijk volgend week fotos van jmpb :)!

Vespaflappie
                          Bijdrager

barry :
                            Ik hoop dat er een exploded view komt van de motor & dan kan je eens met andere merken gaan vergelijken.

Meeste fabrieken kopieren, waarom iets nieuws verzinnen en veel geld betalen als je iets kan kopieren en “verbeteren”, japanse autoindustrie doet dat al decennia…..En met succes!
                            Die uitlaat is vast met een goede veranderd, deze presteerd beter, of is gewoon goedkoper, lijkt me vrij logisch…
                            Die cilinders weet ik niks van, heb in de loop der jaren genoeg 48mm cilinders te koop gezien bij epc ed. Maar dat kan miss wel kloppen.
                            Maar die bovenstaande kritiek punten van jou maken het wel dat de simonini kit niet veel duurder is, maar wel beter en sneller, wat heb je aan 24pk die niet werkt? Dan liever 16pk die wel werkt..

@ ArvidW:
                            Dat die cilinders gevoeliger zijn klopt, maar ik ken genoeg mensen (4) die er zonder problemen echt genoeg op gereden hebben zonder problemen, denk dat een hele hoop overdreven is van die verhalen…

Die gasten reden op koude moter al volgas weg, en hebben met hun 4 kitjes op pak em beet 1500km 1 cilinder vervangen, vind ik niet geheel slecht voor iets wat redelijk wat toeren draait…

Maar ik ben het met je eens dat het wel een stuk beter had gekunt, achja laten we hopen dat ze van die fouten leren!

hansieb
                            Topic starter

Even betrekking tot wat ik vrijdag op school hebt geleerd:

1. Je kan creatief zijn en iets heel nieuws verzinnen geheel nieuwe producten 1e walkman enzo

2. Je kan creativiteit kopieren en beter maken dit doen die taiwanezen allemaal gewoon regelrecht kopieren en nieuwe dingen aan het product toevoegen.

De 2e optie is ofcourse veel goedkoper voor een bedrijf omdat ze het hele productcyclus van het productontwerpen bijna overslaan.

Blok zou via crosscrossforum 775 euro worden, ben benieuwd of jmpb hier ook voor gaat verkope

speedbuxy
                              Bijdrager

Vespaflappie :

barry :

Meeste fabrieken kopieren, waarom iets nieuws verzinnen en veel geld betalen als je iets kan kopieren en “verbeteren”, japanse autoindustrie doet dat al decennia…..En met succes!
                                Die uitlaat is vast met een goede veranderd, deze presteerd beter, of is gewoon goedkoper, lijkt me vrij logisch…
                                Die cilinders weet ik niks van, heb in de loop der jaren genoeg 48mm cilinders te koop gezien bij epc ed. Maar dat kan miss wel kloppen.
                                Maar die bovenstaande kritiek punten van jou maken het wel dat de simonini kit niet veel duurder is, maar wel beter en sneller, wat heb je aan 24pk die niet werkt? Dan liever 16pk die wel werkt..

@ ArvidW:
                                Dat die cilinders gevoeliger zijn klopt, maar ik ken genoeg mensen (4) die er zonder problemen echt genoeg op gereden hebben zonder problemen, denk dat een hele hoop overdreven is van die verhalen…

Die gasten reden op koude moter al volgas weg, en hebben met hun 4 kitjes op pak em beet 1500km 1 cilinder vervangen, vind ik niet geheel slecht voor iets wat redelijk wat toeren draait…

Maar ik ben het met je eens dat het wel een stuk beter had gekunt, achja laten we hopen dat ze van die fouten leren!

Neem aan dat je met die 1500 15.000 bedoeld?
                                Want 1500 is vet weinig voor een cilinder.

@barry
                                En het copieer verhaal vind ik onzin.
                                Simo maakt de spullen echt wel zelf.
                                Dat het met presiepes werkt die al eens gemaakt zijn vind ik geen kopieren.
                                Sommige dingen zijn gewoon niet voor verbetering vatbaar en moeten dus door de concurrent wel overgenemen/gekopieerd worden.

In de beetje snelle scooter cilinders zit toch tegenwoordig ook een vlinderpoort.
                                En dan kan iedeeen wel roepen zo bouwen malossi na.
                                Maar dat komt omdat dit het beste prensiepe is.
                                En dan nog zit er nog steeds verschil in, want en hebo manston met vlinder en op het oog helemaal zelfde cilinder loopt uit de doos toch echt langzamer als de malossi speed cilinder.

Dus verschil zit er sowieso wel in ondanks op het oog hetzelfde te zijn.
                                Uberhout als jij niks van copien wil weten kan je haast wel stoppen met alles.
                                Want nabouwen is heel normaal en ook totaal niet erg.
                                Geen 1 goed lopend bedrijf heeft daar last van.

coda
                                Donateur

Leuk hoor,maar ik begin er niet meer aan en ZEKER niet zonder geforceerde koeling.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.