Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Simonini 3 taps
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 september 2007 om 21:40 #15003619 september 2007 om 22:47 #150037
ja had ik al gevonden alleen bij jmpb kunnen ze hem niet leveren en ze hebben ook geen idee wanneer wel dus ik zoek eigenlijk een andere plek om het te kopen
19 september 2007 om 23:05 #150038
.-{2F4OV}-.Misschien heeft EPC Sittard er nog een liggen of Daytona roermond. Moet je ff een mailtje sturen naar hun. Als ze zeggen dat ze eerst simonini moeten contacteren dan zou ik t laten zitten. Want dat heeft jmpb ook gedaan en krijgen ook geen duidelijkheid erover;)
19 september 2007 om 23:15 #150039Bel simonini importeur op ? deze zit in winschoten ja.
PRO TUNING
St. Vitusholt 4e Laan 1
9674 AS Winschoten
Nederland
Telefoon: + 31 (0) 597 42 20 20
E-mailadres: protuning@hotmail.com
Bedrijfsnummer: 02074105
Belastingnummer: NL.1220.38.496.B01
http://www.protuning.nl24 april 2008 om 06:43 #149753Hey,
Past op de nieuwe simo 2007 compleet kit ook nog een oude simo cilinder kit?
Ik heb namelijk geen zin om m’n hele ciao frame aan te passen voor die dikke cilinder.24 april 2008 om 07:06 #149754nope kan niet, nieuwe blok heeft 4 taps, en spoelpoorten op hele andere positie dan het oude cilindertje.
op een citta hoef je je frame niet echt aan te passen voor de simo2007 cilinder, bij ciao heb je 2 keuzes :
-achterbrug verbreden (zoals Sil)
-koelribben er zodanig afslijpen dat hij er wel tussen past.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 mei 2008 om 14:23 #149755Pro race gaat zonder kruk aanpassen niet passen.
Simo engine heeft namelijk een 46 slag en een speed, evo, pro race hebben 38,nog wat of 41,nog wat.
De 2fast kit heeft momenteel de langste slag met 44mm, maar das dus nog steeds 2 tekort en das op z,on strak getimede kit meteen dodelijk.
Dus dan moet er een excentrisch bigend in de kruk gezet worden, en dat kost z,on 150 a 175 euro en dat moet je uit besteden want zoiets kan je niet zelf;)
Maar daarna moet het wel passen, alleen zou ik nooit een prorace nemen, want die heeft 2 hoekige spoelers dus dan moet je dan in je carter bij werken voor optimale prestaties en hij is ook niet het snelste, een speed of evo is sneller en past qua spoelers ook meteen.
Of je laat de kruk naar 44mm aanpassen en doet het meteen goed in de vorm van een 2fast of TCR kit8)
Maar goed opzich heb je natuurlijk aan alles niks, want echte probleem zit hem in de vario bij vespa die gaat nooit al die kracht mooi op de weg krijgen.27 mei 2008 om 18:24 #149756
.-{2F4OV}-.Zeer mooi verteld speedbuxy… valt niet veel meer aan toe te voegen.
Uit de 4 taps simo cilinder is ook cker rond de 20 pk te persen. XSH Pro Race Special tunen en DPR opmaat en tada…
Wederom laat de overbrenging het dan denk ik afweten. Of anders miss de ontsteking…10 november 2009 om 16:30 #150064Oud topic maar nog nooit echt behandeld op de vraag waarvoor ie geopend is.
En ik heb nu een simo 3taps dus hier wat bevindingen.
DE INLAAT
Niks mis mee loopt allemaal mooi over

Ook het 26mm spruitstuk loopt mooi over in het membraan

Membraan zelf.

De inlaat heeft dus niet echt beperkingen en is gewoon netjes
Echter de cilinder en de voet waar ie op rust is een ander verhaal.
Om te beginnen blokt een stuk van het cilinder hemd de oh zo mooi doorlopende inlaat:no

Ook heeft het carter de boostpoortjes die rond de hele simo cilinder lopen niet door getrokken in het carter:no

Nou geniet ie wel volop van zuiger spoeling gezien de gaten, maar poorten in het carter erbij was mooier en netter geweest
Uitlaatpoort vind ik orgineel qua hoogte redelijk mooi zeker met oog op de poeli rijders

Maar qua breedte vind ik hem weer erg beschaaft.

Zoals te zien is had het afgetekende er nog zonder enig risco uit gekund.
Ook de bescherming voor het draadeind komt de uitlaatpoort niet echt ten goede:no
En gezien simo er bij de 43mm simo al gewoon dwarsdoorheen geslepen zijn snap ik niet waarom ze dat hier na gelaten hebben.Maargoed kopje is verder wel weer zeer netjes

Overall is dat het blokje zeer leuke potentie heeft, maar dan moet je wel net zoals bij een orgineel blokje zelf nog wat huisvlijten.En zeer belangrijk is het ombramen van de cilinder:! want das echt ERG bij deze cilinder zelf torianni is er nog netjes bij:D
Ik denk ook dat de meeste warmlopers/vastlopers hier door komen, want als je de zuiger zonder veren door de cilinder haalt voelt het stroef aan en hoor je beste frictie geluiden:no
Maar als je dit allemaal aanpast en verbeterd heb je een monsterlijk 3taps blokje
Poortmapje en zuigerstand in de cilinder zal ik binnenkort even posten.
10 november 2009 om 17:28 #150065goed bezig en zeer nuttige info;)
heb er zelf geen een,maar krijg altijd weer de kriebels als ik er wat van lees of wat foto,s zie:Pwie weet wat de toekomst brengt;)
10 november 2009 om 18:14 #150066Inderdaad,het ontbramen is zeer belangrijk & dat doe je niet zomaar met een vijltje.Echt doen met een diamant freesje op een Dremel , een echt diamant vijltje , of een heel fijn schuurlinnen en veel geduld.Want dat hardchroom is dus echt hard.
Ik had eens leuke films van mij & Tonni op de Bravo met de Simonini.Heb er toen eens 140km/h gereden geloof ik,achter Sandra haar auto.Daarna is deze naar Duitsland gegaan & heb ik er niets meer van gehoord helaas.
En het zwart gekleurde…….Wegslijpen die troep.Ook vond ik de zuiger aan de zware kant,mag zeker uitgedraaid worden,zo kan je nog meer toeren genereren , en zal de kit vroeger oppakken.
10 november 2009 om 18:51 #150067Ik heb sinds afgelopen week ook het Simo 3taps blokje in huis, maar zie dat er een ander kopje is bij geleverd als hierboven.
En inplaats van een Vespa uitlaat heb ik er een omgelaste Simo racing uitlaat van een minarelli hor. bij. En op de carb. stond 28 niet 26. Foto’s volgen.Het viel mij inderdaad ook op dat er een klein stukje van de cilinderwand moet af gehaald worden voor de doorstroming en gelukkig had de vorige eigenaar al de booster in het carter doorgetrokken.
Ik had eens leuke films van mij & Tonni op de Bravo met de Simonini.Heb er toen eens 140km/h gereden geloof
140 km/h, echt? Niet dat ik het niet wil geloven, maar persoonlijk vind ik dat wel heel snel voor een vespa. (Moet ik toch maar een keer schijfremmen nemen)
Ik ben al tevreden om eerst maar eens de 100 te gaan halen.Foto’s;

10 november 2009 om 23:41 #150068@barry
Dat had ik wel graag willen zien want 140 is wel erg hard, dit wouden zelfs mijn sprintscooters met 19pk niet lopen.
Ik ben net zoals martino al blij als het een goede 100+ loopt.
Maargoed een 43 euro met vet klein evo membraan had ik op prestaties ook niet harder dan 70 gegeven en dat loopt toch ook een 85
Dus we zullen zien ik pas zowiezo de genoemde punten aan dus de potentie van dit blokje komt dan nog wat meer tot leven
@martino.
Nice kunnen we mooi een keer een raceje houden
En bij mij zat er toch echt een 26mm bij en mijn spruitstuk heeft dat ook als maximale doorlaat.
Maar ik ga hem zowiezo niet gebruiken een 21mm dellie is meer als zat voor dit blokje
Edit
Dat wel dezelfde carb alleen dan 2mm groter waarschijnlijk.
Opzich zinloos want zowel membraan als spruit kunnen niet meer als 26 doorlaten.
Maar ik zou dit beest zowiezo ook niet gebruiken als ik jou was is veel te groot.En de pijp zou ik voor het bochtje/knikje af flexen en dan net achter de demper ook en dan er weer er aanzetten,
dan is het best een leuke straight pijpje
Want z,on terug loop demper vind ik persoonlijk niet staan op een vespa.
Kopje lijkt wel op een euro kopje waarvan ook de 2 bougies versies zijn.
Is ie wel 48mm en zoja orgineel of zichtbaar uitgedraait?11 november 2009 om 00:02 #150069Nee kopje is idd orgineel en 48mm. Ik dacht deze al te herkennen van de Zirri/ Eurocilindro kopjes.
Wat betreft de uitlaat denk ik er ook zo over, maar misschien wil ik sowieso wel met een ander model gaan rijden en kan ik deze nog een keer gebruiken op mijn Minarelli blok. Weliswaar weer omgelast dan.Een raceje onder de Simo’s ben ik altijd voor, maar dat wordt dan wel ergens volgend jaar betreft dit blok.
Ik heb nu zoveel verschillende ideen qua blokjes en ben eerst bezig met een 41mm DR en 43deps te optimaliseren.
Hierna zal ik cker het Simo blok gaan testen, maar danwel op een SI.Het lijkt er gewoon op dat de blokken met 28 en 26mm carbs. zijn verkocht. Beiden denk ik inderdaad overkill.
Met een 21mm gasfabriekje moet de Simo al denk ik wel tevreden zijn ja.11 november 2009 om 10:26 #150070Ze zijn inderdaad ook met 28 verkocht.
De kop is hetzelfde model als de 42mm simonini.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.