Vespa-Ciao.NL
:: Simonini 3 taps

Home Forums Mening & ervaring Carters Simonini 3 taps

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

barry :
      Ik heb de mijne gisteren ook gestart.Rookte ook tamelijk.Verbruiken dan ook veel benzine & olie.Het uitzetten heb ik gevoeld,voor hem stil te zetten,trok ik de bougiekop eraf,en dit heb ik deftig gevoeld!!!!
      Door de schokken,kon ik niet meer bewegen & doordat mijn hand nog kort bij de bougie was,bleef deze vonken trekken & het blok draaide nog even rustig voort,tot Sandra mij een trap gaf.
      Maar nu,kan je er geen koelkap opzetten rond het vliegwiel??????
      Ook is er uit de onderkant van de zuiger een klein stukje afgebroken.Kan dit kwaad????

Dat moet je ook niet doen barry, ik heb ook tijdje geleden de brommer via de bougiedop uitgezet ongeveer 10 schokken gevoeld en de laatste zelfs in mijn borst. Op dit moment is er volgens mij een zenuw in me duim foked up door de schok want ik voel het topje niet eens meer.

Stukje uit de zuiger moet niet veel uitmaken ik heb een stukje aan de bovenkant van de zuiger eraf boeit niks. als er maar geen dikke stukken in je cilinder kunnen komen.

Jelle89

die rook klopt helemaal, die gast op de meeting in sittard had ook die 100cc simonini, maar dat ding op de roller, en voool gas, en dikke witte rook ging omhoog…dus dat is dan denk ik normaal, maar die was ook nog niet goed afgesteld, dus daar kan het ook aan liggen dat weet ik niet…

Edjuh
        Bijdrager

@Barry, is jouwe nu compleet dan?? Je hebt het over je simo blokkie toch?

Over die afgebroken zuiger, als hij niet ergens kan ‘happen’ lijkt het me geen ramp, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Fred, veel rook is geen probleem, ik neem aan dat er ook flink rijk gemengd wordt met die setup, maar opeens zo’n plof rook, dat kan kennelijk als je een warm/vastloper hebt?(verhaaltje boven).

Nja als hij goed loopt zeg ik kopen dat ding, en veel persoonlijke gegevens van de verkoper verzamelen zodat je niet zoals barry met lege handen staat als je genaaid wordt.

barry
          Donateur

De mijne is compleet nu.Het complete inlaatspruitstuk heb ik bij mop-shop besteld.

Jacky
            Bijdrager

blijft vet dit.. Barry hebje ooknog piaggio blokjes:P;)

@Edjuh, respect man hoeje dit vertaald.. K kon er via frans nog een zin van vertalen maar meer ook niet:) Toppie man:) Maar niet eg positief dus dat verhaaltje begrijp ik:)

@ de mannen van de bougiedoppen. Alsje toch al1 kunstof aanraakt vd bougiedop kanje toch onmogelijk een schok krijgen?:S Moet toch ergens iets bloot liggen…

barry
              Donateur

Mijn bod op de sprocatti (400euro)staat er nog.Ik ga nog hoger bieden als het moet,maar boven de 600euro ga ik niet.
                Bajah,ik ook eens effe offtopic!!!
                SORRY

barry
                Donateur

ziezo,enkele picca’s van mijn simonini onder de super-bravo.Kijk maar eens héél goed,want dit ga je nooit meer te zien krijgen!!!Ik heb hem er terug vanonder gehaald.Echt,veel te gevaarlijk.125km/h & het stuur begon ineens heen en weer te slaan.Gelukkig dat ik motor ervaring heb,anders was het afgelopen met mij.

PoliniCiao
                  Bijdrager

Zonde je kan er toch ook rustig mee rijden?En genieten van zn power :lol

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

zeer leuk blokje, ik geloof alleen nog steeds niet dat hij 125 gaat door de std vario vertanding en de std voorvario.

ik geloof wel dat het blokje goed is maar het word normaal aangedreven door std simonini koppeling (60mm) en poelie 90 of 80 ofzo. en met vario ga je nog harder als poelie ? dat gaat er bij mij niet in namelijk.
                      ook omdat er ook aantal hier al met simo zijn geweest en max een snelheid van 120 hebben gehaald (digitaal)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

barry
                      Donateur

Herr FlicK :
                        zeer leuk blokje, ik geloof alleen nog steeds niet dat hij 125 gaat door de std vario vertanding en de std voorvario.

ik geloof wel dat het blokje goed is maar het word normaal aangedreven door std simonini koppeling (60mm) en poelie 90 of 80 ofzo. en met vario ga je nog harder als poelie ? dat gaat er bij mij niet in namelijk.
                        ook omdat er ook aantal hier al met simo zijn geweest en max een snelheid van 120 hebben gehaald (digitaal)

geloof het of niet Thomas.Sandra heeft er met haar wagen achter gereden.Toeren…………amai,word je bang van.Met een andere vario & vertanding gaat deze nog harder denk ik.Maar dit zal niet voor mij zijn.Geloof me,ik weet wat pk’s zijn van de R1,enz……….Maar op een brommerke is het gewoon niet verantwoord!!!!!!!!!!!Weet je hoe blij Sandra is,nu de simo.er af is.Ik zou nog graag jaren plezier aan onze Chloë hebben hoor.Kijk maar eens wat een lief snoetje.

Als je zelf eens een gezin hebt zal je dit wel begrijpen.Als de Royal Star verkocht is komt er een Aprillia RS 250.Dit is er voor gemaakt.Maar de ervaring met de Simonini was enorm.Geloof me.

Ties
                        Bijdrager

amai…topless fotos, t moet niet gekker worden op dit forum!!:D

Fredzzz
                          Moderator

barry :
                            geloof het of niet Thomas.Sandra heeft er met haar wagen achter gereden.Toeren…………amai,word je bang van.Met een andere vario & vertanding gaat deze nog harder denk ik.Maar dit zal niet voor mij zijn.Geloof me,ik weet wat pk’s zijn van de R1,enz……….Maar op een brommerke is het gewoon niet verantwoord!!!!!!!!!!!Weet je hoe blij Sandra is,nu de simo.er af is.Ik zou nog graag jaren plezier aan onze Chloë hebben hoor.Kijk maar eens wat een lief snoetje.

jah goed, maar als jij de simonini al erg vind :O, hoe moet het dan wel niet aflopen met je sprocatti ?!:P

barry
                            Donateur

Fredzzz :

barry :

jah goed, maar als jij de simonini al erg vind :O, hoe moet het dan wel niet aflopen met je sprocatti ?!:P

daar durf ik nog niet aan te denken op het ogenblik.Veel te hard geschrokken van de bijna “tankslapper”.

Kay
                              Bijdrager

Barry,waar heb je die 125 eigenlijk gereden?:|Autobaan of gewoon buiten bebouwde kom?

barry
                                Donateur

Kay :
                                  Barry,waar heb je die 125 eigenlijk gereden?:|Autobaan of gewoon buiten bebouwde kom?

Buiten bebouwde kom natuurlijk,zou niet graag een kind doodrijden ofzo.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.