Vespa-Ciao.NL
:: Simonini 3 taps

Home Forums Mening & ervaring Carters Simonini 3 taps

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Heb je ervaringen met de Simonini 100 cc kit, post ze hier.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

VespaBooiiY
      Bijdrager

snel en goed blok, de cilinder is wat minder afgewerkt(bramen in spoelpoorten) voor de verderest rijd die goed en komt een een mega boost bij de 60 die houd min broer niet bij met zijn peugeot 205 1.4 dus die boost is wel heftig

Léon Simonini Vespa

zelf heb ik een 100 cc kit van simonini onder mn ciao liggen en ik ben er echt over te spreken. Het is gewoon het dikste blok voor de vespa, maar omdat alles zo dik is (28 mm carb etc) is het afstellen wel vet moeilijk. zo zit i nu te kloten met de sproeier 115 en daarmee loopt hij niet mooi en valt hij bij vol gas weg. Met een kleinere sproeier doet ie het niej beter en met een grotere ook niet
          das ff kut

Frenkie
          Bijdrager

Léon Simonini Vespa :
            zelf heb ik een 100 cc kit van simonini onder mn ciao liggen en ik ben er echt over te spreken. Het is gewoon het dikste blok voor de vespa, maar omdat alles zo dik is (28 mm carb etc) is het afstellen wel vet moeilijk. zo zit i nu te kloten met de sproeier 115 en daarmee loopt hij niet mooi en valt hij bij vol gas weg. Met een kleinere sproeier doet ie het niej beter en met een grotere ook niet
            das ff kut

Mij lijkt ook dat die carb overkill is en dan wordt het afstellen idd wel moeilijk. Waarom zet je er die std. 26mm niet op?

VespaBooiiY
            Bijdrager

die 28mm zat er bij ons op toen we het blok toegestuurd kregen dus dan zal die ook wel moeten lopen zo denk ik anders zou simonini hem niet erbij sturen tog??

Frenkie
              Bijdrager

Ow wazug, het blok dat bij EPC lag had er std. een 26mm dell carb bij zitten.
                Mja dan zal ie van jou denk ik wel goed moeten zijn als ie erbij zat.

freek
                Bijdrager

ik heb geen 100cc blok, maar ik wou er toch wat van zeggen voor mij zijn dit ‘als je snel dood wil’ blokken.
                  120km/uur met een vespa dat is toch absoluut gekkenwerk, maar goed aan de andere kant de kick van de boost die je krijgt is ook niet misselijk, maar ik zou voor geen prijs een vespa willen die 120 rijdt.
                  En wat ik me ook afvraag is hoe hou je een vespa inelkaar bij zulke snelheden of zitten er buizen in het midden gemonteerd, nou ja en dan nog. Maar goed je bent liefhebber of niet en mensen die een dergelijk blok willen of hebben kan ik wel begrijpen hoor, maar levensgevaarlijk blijft het.
                  Off topic ik weet het, dus spaar me opmerkingen hierover.

GR. Freek.

Vespaflappie
                  Bijdrager

Simo’s trekken met die simo koppeling enzo ook niet hard op; das gewoon een feit; ze hebben hun echte kracht pas bovenin de toeren…

Daarom knallen ze na de 80 ook als #$#%^door:D

Frame verstevigen is niet nodig nee; het helpt wel enorm veel aan de wegligging maar als je niet over drempels heen knalt en puur rechte weg; gebeurt je niet veel aan je freempie denk ik:)

coda
                    Donateur

Frame blijft wel recht hoor,trekt zeker ok op,maar het echte feest begint pas boven de 80 km/pu.
                      Wgligging wordt altijd wat beter met versteviging,maar is niet specifiek nodig voor een simo-blok.

Edjuh
                      Bijdrager

Groot nieuws mensen:

Simonini heeft een nieuwe versie van het beruchte 100cc blok!!!!:

Nuovo motore per CIAO, BRAVO, BOXER, SI, A 4 PRIGIONIERI alesaggio 47,60, corsa mm.46, potenza 16 Hp a 13.000 giri,(WOOOOOTT:D), accensione elettronica, frizione in acciaio rinforzato, marmitta ad espansione a 5 coni con silenziatore in carbonio, carburatore Dellorto mm.21 con aspirazione lamellare. Prestazioni da brivido(ik denk dat dit: prestaties(vermogen) onder voorbehoud betekent).

Dus een vermogen van 16PK!!! dat zijn er al weer 4 meer, met een 21mm carb! Wie weet haal je de 20 wel met een 28mm?!

Wel tof van simonini dat ze ook voor de goeie ouwe vespa;s blijven innoveren.

hansieb
                        Moderator

Tof dat ze nu ook een terugloper hebben 🙂 ziet er mooier uit dan die lange uitlaat. Er moet idd wel meer uit te halen zijn maar 16 pk is ook al niet niks.

Vespaflappie
                          Bijdrager

Edjuh :
                            Groot nieuws mensen:

Simonini heeft een nieuwe versie van het beruchte 100cc blok!!!!:

Nuovo motore per CIAO, BRAVO, BOXER, SI, A 4 PRIGIONIERI alesaggio 47,60, corsa mm.46, potenza 16 Hp a 13.000 giri,(WOOOOOTT:D), accensione elettronica, frizione in acciaio rinforzato, marmitta ad espansione a 5 coni con silenziatore in carbonio, carburatore Dellorto mm.21 con aspirazione lamellare. Prestazioni da brivido(ik denk dat dit: prestaties(vermogen) onder voorbehoud betekent).

Dus een vermogen van 16PK!!! dat zijn er al weer 4 meer, met een 21mm carb! Wie weet haal je de 20 wel met een 28mm?!

Wel tof van simonini dat ze ook voor de goeie ouwe vespa;s blijven innoveren.

Volgens mij hebben ze er gewoon een soort scoot cilinder opgebeund+scooteruitlaat…Wel grappig maar niet echt vespa meer?

hansieb
                            Moderator

Het lijkt idd op een scootercilinder, zal dan ook wel heerlijk rijden met vario. Die cilinderkop ziet er precies hetzelfde uit als een scootercilinderkop 🙂 wel geinig zon simo kitje.

coda
                              Donateur

Het lijkt me ook dat deze cilinder 4 tapeinden heeft ipv 3.
                                De uitlaat is eigenlijk hetzelfde,alleen is de demper veranderd.

iaccaloco
                                Bijdrager

Hier de vertaling:

Nieuwe motor voor …… met 4 TAPEINDEN!, boring 47.60, slag 46mm.
                                  Vermogen 16pk @ 13.000BPM.

Electronische ontsteking, verstevigd RVS koppelingshuis.

Expansieuitlaat met 5 conussen en carbondemper.

21mm Dell ‘Orto met membraaninlaat,

Prestaties…..
                                  Om te huiveren……. :yes !

Enneh, @ coda, neehoor, dis duidelijk een “scooter-afgeleide” uitlaat, pas gemaakt voor Vepsa’z!

Nuovo motore per CIAO, BRAVO, BOXER, SI, A 4 PRIGIONIERI alesaggio 47,60, corsa mm.46, potenza 16 Hp a 13.000 giri,(WOOOOOTT), accensione elettronica, frizione in acciaio rinforzato, marmitta ad espansione a 5 coni con silenziatore in carbonio, carburatore Dellorto mm.21 con aspirazione lamellare. Prestazioni da brivido(ik denk dat dit: prestaties(vermogen) onder voorbehoud betekent).

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.