Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Simo koppeling bokt.
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 12 maanden geleden door si-sovrano.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 maart 2015 om 13:28 #211795
Hallo,
ik heb van een bekende een simonini “race” koppeling kunnen overnemen icm met malossi koppelingssegmenten.
hierna heb ik dit alles icm groene trekveertjes ipv de zwarte meegeleverde veertjes gemonteerd, en tevens ook nieuwe startsegmenten gemonteerd.
Maar nu ik de brommer wil starten bokt die.. de brommer vliegt al bokkend na een tijdje wel aan, en op hogere snelheden verneem ik er ook niets meer van.. maar zodra ik de rem in druk bokt ie weer en valt de brommer uit..
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ?
Mvg,
Nick
31 maart 2015 om 14:17 #241418Wat is bokken…..
Ik vermoed dat je teveel verwacht van de simo koppeling i.c.m jouw set-up het probleem is dat de binnen diameter waar de segmenten in komen ook iets groter is waardoor er meer rpm nodig zijn voor het uitslaan van de segmenten. Gezien dit bij jou op een later punt is dan met snellere set-ups zal het kunnen dat de segmenten niet goed aangrijpen en dus soms doorslippen wat kan verklaren dat hij schokt (als je dit bedoelt met bokken).
31 maart 2015 om 15:41 #241419ik bedoel hier mee dat de hele brommer trilt en heen en weer gaat bij stilstand..
als ik hem alleen aanren trilt en stoot ie en valt gelijk weer uit.Hij trekt al trillen en stotend wel normaal op en zodra ik boven een bepaalde snelheid rijd, ik gok 15 of 20 kmh houd het op en rijd de citta normaal
31 maart 2015 om 18:27 #241420Zit de afstands bus tussen je vliegwiel en koppeling.
Lijk mij dat hij tegen het frame aanloopt.
Mvg31 maart 2015 om 19:29 #241421Of die ring verkeerd om gemonteerd.
Moet je over je krukas schuiven, dan je koppeling er op zetten.
Die ring moet met de opstaande rand naar je koppeling wijzen, niet andersom, anders krijg je ook zulke klachten als jij hebt.1 april 2015 om 12:32 #241422heb de koppeling nogmaals los gehaald, alles nagelopen en gecontroleerd of de ring goed om op de krukas zat, deze zat er goed op.
ook heb ik gekeken of de afstandsbus tegen het frame aan loopt, maar dit is niet zo.als ik de brommer nu start schiet hij al bokkend weg, tevens heb ik ook compressie als ik achteruit loop.
Mvg,
Nick
1 april 2015 om 15:25 #241423Zitten je startschoenen vast? Die zitten achter je segmenten
1 april 2015 om 15:27 #241424zo had ik mijn koppeling in elkaar zitten. ik weet niet of hier wat mis mee is.
(start segment veertjes ontbreken op de foto)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.