Vespa-Ciao.NL
:: simo blok

Home Forums Techniek Problemen oplossen simo blok

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ollie
    Topic starter

ey ik heb de simo blok 3 taps heb een splinter nieuw cilinderset voor gekocht namelijk DR EVO
      nieuwe simonini volle kont krukas erin alle nieuw lagers en kering erin
      de krukas liep mooi soepel en hoorde zoals hij moest gaan
      zuiger gemononteert en cilinder er overheen
      maar nu de probleem:

wanneer ik de vliegwielaan draai kan ik hem voor geen centimeter de zuiger in de baan van de cilinder krijgen,
      en ik hoor ook ene zacht kraken geluid, en nu hoe ik zo zie zit de cilinder een heeel klein beetje scheef op de carter!
      maar goed heb toen de cilin er af gehaald en toen liep de boel wel soepel

wie helpt me er uit?

groetjes

sombrero
      Bijdrager

volgens mij heeft de simo krukas een andere slag. dit kan ook iets uitmaken.

Lowie
        Bijdrager

die simonini kruk heeft toch een slag van 46mm ipv 43mm. kan dat wel in een dr?

sombrero typt iets sneller 😉

Daan777
          Moderator

een simo kruk pas alleen in een simo carter, of je moet je carters gaan kotteren

Lowie
            Bijdrager

goed lezen daan. hij heeft ook simo carter!

ArvidW
              Donateur

Leuk… Maar hij heeft een simo carter :pest

Het zou kunnen zijn dat de drijfstang het cilinderhemd raakt.

Bij mijn Simo 44 slag kruk en DR639 gaat het prima, deze zit in een uitgedraait carter.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

tolleburker
                Bijdrager

maar heb je dit nu alleen als je het vliegwiel er op zet of niet snap je verhaal niet echt

ollie
                  Topic starter

jah ook wanneer ik de krukas alleen aandraai,
                    maar goed, zal het door de 46 slag komen?

ik heb ook de cilinderkop even erop gezeten aangedraaid
                    echt geen beweging in te krijgen!
                    zonet kon ik de vliegwiel 1 cm mee draaien hoorde een akelige krassig geluidje bij me cilinder weg komen,
                    heb even goed gekeken de zuiger zit er ook goed in, en ik zie de drijfstand niet tegen de cilinder hemd aankomen

ArvidW
                    Donateur

Stook het kleine carter er eens vanaf, schuif de cilinder in het grote carter met simo kruk, en draai aan de krukas.

Home made engine dyno

Edjuh
                      Bijdrager

Dit had hij met de 48mm simo niet? Waarom heb je eigenlijk de dr er op gezet? Heb je het blok in onderdelen gekocht bij jmpb of als geheel? Want als geheel gekocht zal het 46mm slag zijn(de simo krukas en cilinder op jmpb zijn 43mm slag), en dat gaat dus niet met je dr cilinder.

Krukas zit er goed in? draait soepel? Het aanlopen zou met de slag niet zoveel uit moeten maken lijkt me, maar als het 46mm slag is werkt het sowieso niet…

ollie
                        Topic starter

goed idee, ik zal het z.s.m proberen

ik heb de krukas van de jmpb dus de 43 slag zo te horen.
                          maar goed dit zal dan wel moeten gaan!:O

is even kijken wat ik met de 48mm ciinder ga doen
                          want de zuiger is pen van de cilinder is pen 12 en me krukas is pen 10:(
                          op jmpb zelf verkopen ze geen pen 10 simonini zuigers:(
                          ik kan een zuige bestellen uit zwitersland op cycle tech maar daar zit een behoorlijke kosten over heen..
                          of ik moet gaan voor de simonini cilinder set in jmpb maar goed die kost ook weer 160 euro
                          en heb ik hier 2 setjes staan:P beetje zonde geloof ik zo..

ArvidW
                          Donateur

DR70evo kan prima op een 46slag krukas 🙂 (mits drijfstang het hemd niet raakt)

Home made engine dyno
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.