Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Simo 2007 high rpm probleem
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 6 maanden geleden door Michel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 september 2008 om 21:36 #204289
Hpi nog een keer gemailt, als je hun de maten mailt kunnen ze wat voor je doen!
24 september 2008 om 15:16 #20429024 september 2008 om 15:35 #204292Zeg gasten,waar ik nu op peins hé.Zou het niet kunnen zijn dat dat ganse boeltje een beetje TE is???Daarmee wil ik zeggen,
Zou de cilinder niet wat te groot zijn voor dat zielig klein cartertje misschien.Want wat er niet in het carter kan,kan ook nooit in de cilinder geraken.Want het is toch algemeen geweten dat de carterspoeling van een vespa nogal klein is.24 september 2008 om 16:21 #204293Echt veel voorraad heeft het carter niet nee maar het lijkt mij toch dat het moet werken. Het Sprocatti carter is toch ook niet veel ruimer en die moet nog beter presteren dus het moet kunnen. Gewoon blijven proberen :lol
24 september 2008 om 17:10 #204294De sprocatti heeft ook een grotere en betere inlaat, de simo blijft een klein membraampje hebben.
Maar een binnenrotor gaat daardoor zeker nog wel merken, wat je alleen eerder kan afvragen of ie het qua koeling wel kan hebben.
En een binnenrotor gaat ie btw niet tot niks harder mee alleen trekkracht neem best toe en je bent sneller op je top.24 september 2008 om 17:14 #204295En het stotteren is waarschijnlijk verholpen, waardoor mijn top hoger gaat worden 😉
Waarom maak je je zorgen om de koeling. Hij maakt geen gebruik van geforceerde koeling dus het is het zelfde principe als Puch of mening schakelbrommer of motor. Pure buitenlucht koeling zonder extra luchtverplaatsing werkt perfect. De koelribben staan in de rijrichting dus dat zegt al genoeg 😛
24 september 2008 om 17:56 #204296Meest cilinder hangen ook veel vrijer voor rijwind koeling kijk naar je kawa.
En met een binnenrotor nemen de toeren BEST toe en hoe meer toeren hoe meer koeling ie wil, en ik denk dat het erom gaat spannen of je op de manier zoals de cilinder nu zit dat wel gaat halen.Binnenrotor maakt namelijk een verschil van dag en nacht en dat bedenken en weten een hoop hier niet volgens mij.
Laat ik het zo zeggen als ik een simo blokje had en ik had er binnenrotor op gehad, dan hadden de simo blokje zonder binnenrotor wel in kunnen pakken zoveel verschil maakt het qua optrekken en ook qua toeren.
En of ie dat kan hebben met de vreemde en beperkte koeling plek waar de cilinder nu zit zou ik nooit durven garanderen.24 september 2008 om 18:01 #204297Op de Citta pakt hij best veel wind hoor. ik heb ook mijn spatbord ingekort zodat de rijwind boven op mijn cilinder komt 😛
Op een Ciao zit hij inderdaad helemaal ingepakt en dan zou ik ook huiveren maar op een Citta zijn er weinig hindernissen voor de wind. Hij kan van alle kanten gekoeld worden.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt maar het is een alu cilinder en de koelribben zijn echt groot en er is veel ruimte tussen de ribben. Kijkt u zelf maar 😛

Als je dit soort dingen gaat doen vraag je om moeilijkheden!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.