Vespa-Ciao.NL
:: Simo 2007 high rpm probleem

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Simo 2007 high rpm probleem

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Ik mis een onderbouwing van je stelling… Waarom gaan deze standaard malossi klepjes die ook bij een RV geleverd worden niet zomaar zweven ?

Weet je de dikte er toevallig ook van ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

speedbuxy
      Bijdrager

Ja de ene malossi klep is de andere niet dus dat kan je alleen testen daar is op het oog weinig van te zeggen.
        Maar ik persoonlijk denk niet dat daar het probleem zit want zoveel toeren draait de simo nou ook weer niet en volgens mij heeft zwevende kleppen een andere uitwerking dan dit.

TimoO_
        Donateur

dan wat? het probleem dat ie begint te stotteren? dat bedoel ik niet, ik geloof best dat het aan de ontsteking of bougie ligt. maar stel je zet er een andere ontsteking of of bougie zodat ie meer toeren maakt heb je kans dat de kleppen beginnen te zweven, ofniet? je hebt gelijk, niet alle kleppen beginnen te zweven bij dit toerental. maar het zal altijd kunnen dat ze niet echt de goede membraanklepjes hebben gebruikt en dat ze dus wel gaan zweven (kan best).

speedbuxy
          Bijdrager

Jamaar ik zie de simo nu geen 13.000 toeren draaien, en als ie dat al draait neemt dat met een rotor niet veel meer toe hoogstens 14.000+ word het goed afgesteld dan.
            En dan zou ik idd ook eens naar de kleppen gaan kijken.
            Maar ik denk dat de simo nu ongeveer z,on 11.000 toeren draait 13.000 hoort namelijk heel anders en de cilinder is ook niet echt een high performances cilinder.

Michel
            Bijdrager

Zwevende kleppen lijkt me stug. Ik heb de klepjes gezien en ze zijn vrij stug.
              Het probleem was de CDI, volgens is daarom dit topic geopend.
              De toeren draait hij wel maar zoals Sil al aangaf is dat een kwestie van de juiste bougie vinden.
              Dus twee oorzaken kunnen bekeken worden. Een andere CDI die wel presteert moet niet zo lastig zijn.

HPI gaat zowiezo een spectaculair effect geven. De gasreactie is al niet mis en met de HPI zal dat nog leuker zijn. Hij gaat gegarandeerd meer toeren draaien. Misschien de uitlaatpoort nog iets onder handen nemen maar het cilindertje is zeker wel een performance cilinder, want ik zie de gemiddelde Vespa zoiets niet doen. Je vergelijkt het denk met de verkeerde spullen. 30pk is een NoGo uiteraard 😛

en als het mogelijk is, waarom dan niet? 🙂

Dit vond ik via een site die HansieB me stuurde. Dit lijkt mij de bobine die we op de Simo hebben zitten. Misschien werkt deze beter. Heb er nog geen ervaringen over kunnen vinden.

Linkie naar de Bobine

SpeedDemon
              Bijdrager

Kan het niet iets met de bougiedop te maken hebben ik weet van vroeger dat er laag en hoog ohmige bougiedoppen waren. misschien moet er een hoger ohmige dop op zodat de vonk beter knalt. Misschien een idee.

frf
                Bijdrager

heeft hier ook iemand poortmap van de simo cilinder kameraad van mij zoekt die namelijk en heeft geen behoefte om het blok daarvoor uit elkaar te halen..

als hij poortmap heeft gaat hij het complete blok opsturen naar xsh en alles *pro race special* laten tunen en binnenrotor door hun erop laten zetten andere carb miss ander menbraan en door hun perfect laten afstellen op testbank dus dat wordt denk ik wel erg bruut 😛

ArvidW: (zie poortmappen topic, daar staat er eentje van mij)

Daan777
                  Moderator

Jow frf, even bij het Poortmaptopic kijken. Daar horen de poortmappen.
                    Het topic wordt een beetje vervuild vind ik, al die ideeën wat het nog meer kan zijn, thomas weet dit al, daarom heeft hij dit topic geopend. Ontopic please..

.-{2F4OV}-.

frf :
                      heeft hier ook iemand poortmap van de simo cilinder kameraad van mij zoekt die namelijk en heeft geen behoefte om het blok daarvoor uit elkaar te halen..

als hij poortmap heeft gaat hij het complete blok opsturen naar xsh en alles *pro race special* laten tunen en binnenrotor door hun erop laten zetten andere carb miss ander menbraan en door hun perfect laten afstellen op testbank dus dat wordt denk ik wel erg bruut 😛

ArvidW: (zie poortmappen topic, daar staat er eentje van mij)

Heeft die kameraad van jou ook al bedacht hoe hij die kracht gaat overbrengen??
                      Uitlaat opmaat ook miss een goed idee.. maar ik denk dat als je alles pro race special gaat tunen tog al snel aan de 19pk zit, met opmaat uitlaatje 20+.

Ik vind het nogal klote, want ik kan mn blok niet stellen om de snaar te spannen. Bovendien is een 13mm snaar ook niet egt robuust;)

Herr Flick
                      Topic starter

Sorry maar 19-20 pk zie ik niet snel gebeuren met dat blokje.

Er zit veel potentie in, dat geloof ik.
                        Maar ik zie wel her en der scooterprojectjes en die halen met moeite ook de 19-20pk.

Maar zoals Daan al zij, Raffaelo van Ciaocrossclub heeft dit probleem uitgezocht en weet zeker dat het het CDI is.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Daan777
                        Moderator

@sil, kun je je blok niet stellen? Bewerk je brug zodat je je achterwiel kunt stellen.
                          Dan gewoon niet meer met vario rijden:P
                          Zelf een koppeling met brede gleuf draaien, en zelf een poeli met brede gleuf maken.
                          Dan een dikke snaar erin proppen, en gaan met die banaan.
                          (doe maar poeli 105)

edit: Lol tegelijk gepost,

ArvidW
                          Donateur

Daan, dat is gewoon niet mogelijk. Ik had 2mm verstel mogelijkheid en daar hielt het mee op (of je moet de spoelkanalen van je cilinder dicht willen lassen en dan eraf willen slijpen…)

Ik had geen behoefte aan blok verstellen aangezien ik mijn brug zodanig aangepast had dat de snaar strak genoeg stond:)

Fox koppeling helpt je van behoorlijk wat problemen kwa overbrenging af, mischien kan hij ten eerste het geld beter besteden aan Fox-as ombouw

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

delange
                            Bijdrager

oke mensen ik krijg volgende week mijn blok binnen en wil voor die tijd een HPI in huis hebben iemand nog 1 in de aan bieding wand ik was namelijk van plan om het blokje daar gelijk mee in te rijden

gr de lange

Herr Flick
                              Topic starter

En dat is niet de plek om hier te vragen.
                                HPI kun je op meerdere webshops krijgen, het pas maken is nog de vraag.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

Michel
                                Bijdrager

Pas maken is goed te doen.
                                  De ontsteking die geleverd word heeft al een grondplaat. Dus een kwestie van die grondplaat namaken en zorgen dat de HPI erop past. Het enigste probleem zal de montage over de krukas zijn.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.