Vespa-Ciao.NL
:: Siliconenspray

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Siliconenspray

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

frf
    Topic starter

er was dus iemand bij mij op school die dacht dat het mogelijk een soort droog nos systeem te maken met siliconenspray :s en wd40 of kettingreiniger hij zei dat die allemaal erg goed werkte :S

is dit zo of is dit de grootste onzin ?

Jelle
      Moderator

of je er harder door gaat rijden weet ik niet, wij gebruiken dit wel eens om in de carburateur te spuiten als iets al lang heeft stil gestaan…(100% startkans) 😉

birel
        Bijdrager

haha dikke onzin =)

silicone of wd40 gaat hij alleen maar brak op en zal waarschijnlijk zo uitvallen, dit ontbrand niet goed en smeert alleen maar. Gebruik ik nog wel eens als ik in de regen heb gerede ff in de luchtfilter spuiten, dat de lagers niet zo snel veroesten enzo.

Denk dat hij remmenreiniger bedoelt. Hij start hier altijd goed op jah zoals jelle zegt. maar lang zal hij er niet oplopen omdat dit totaal niet smeert.

loeters :thumb

Jacky
          Bijdrager

Ik zou het allemaal niet doen. Remmenreiniger tast toch ook alles aan ofniet?

VespaCiaoPaul
            Bijdrager

Dries
              Bijdrager

Startpilot werkt wel denk ik, hiermee start je auto 100% zeker ookal heeft hij een paar jaar stil gestaan.

Binnenkort toch maar eens proberen op mijn brommer:)

SIvespa
                Bijdrager

StartPilot;) Gebruikten we altijd op het werk (Speed 4 all) in voerendaal (Scooterzaakje)
                  Is rete goed spul.

frf
                  Topic starter

Startpilot heb ik meer over gehoord is dit gewoon bij elke autozaak te krijgen ??

is het erg slecht voor je brom ?

Naad
                    Bijdrager

remmenreiniger werkt gegarandeerd 🙂

En startpilot, de naam zegt het al 😛

frf
                      Topic starter

ja remmen reiniger smeert gelukkig ook super :no dat spul bij olie weg als een gek dan kan ik me cilinder sowieso afschrijven ga het binnenkort ff proberen met de startpilot moet net zo goed kunnen werken als droog nos systeem ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte als het er op zit 😉 als er belangstelling voor is ?

AA-T
                        Sleutelbeheerder

der is altijd interesse naar dergelijke testjes, dus laat het maar weten zou ik zeggen!
                          heb der zelf wel eens over na zitten denken zo’n nos setje op te halen maar is me toch wat te prijzig

maar zoals ze dus ook al op het scooterforum zeggen (link van vespaciaopaul)..
                          denk om je smering!

Ewous
                          Bijdrager

misschien nog wat handigs:)
                            neem een mix carter daar zit al een nippel op je inlaat voor de olie:thumb
                            slangetje er aan naar je spuitbus en klaar:)

frf
                            Topic starter

eerst maar even een iets Te grote sproeier erin dacht ik zo en 1 op 55 miss of zal grotere sproeier voldoende zijn ?

AA-T
                              Sleutelbeheerder

zowiezo niet 1:55! dan rij je namelijk met minder olie als gewone brommix van het tankstation (wat 1:50 is)
                                dan zou ik eerder voor 1:40 gaan..

hoe wil je het injecteren, in je luchtfilter?

frf
                                Topic starter

ja dat is wel de bedoeling ja en die 1 op 55 was vergissing sorry 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.