Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Si wil niet goed lopen, afstellen lukt niet.
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 2 maanden geleden door mwouters91.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 januari 2012 om 20:41 #211730
Vraagje m.b.t. afstellen:
Ik krijg mn brommer niet boven de 68 km/h.
Mooie snelheid zul je denken, maar het punt is dat ik met een speedengine rij met een 46mm Polini getuned door ‘Waarom?’.
De sproeier is nu 68 en dan nog is de bougie pikzwart. Ik heb sproeiers 66 t/m 80 geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat:
geen trekkracht, vanaf 15km/h trekt ie em pas een beetje door, top van 66-68, zwarte bougie en ook valt ie uit als ik stil ga staan. Luchtschroef heb ik verschillende standen geprobeerd en ik heb met en zonder luchtfilter geprobeerd. (malossi en polini)
Ik snap er niks meer van..Volledige setup:
Speedengine cp + std bromkruk
46mm Polini ‘Waarom?’ tuned
13/13 @ 68 + malossi filter
Poulie 80
Gianelli FireBlokje loopt wel redelijk netjes, maar kan een stuk beter. Ik voel em ook inhouden op top.
Heeft wel enorm veel compressie. Iemand die me kan helpen 😕Thanks!!
24 januari 2012 om 22:22 #239022Een luchtstelschroef is er niet te vinden op een 13/13 waarschijnlijk bedoel je een stationairstelschroef. Maar ook deze bepaald niks in je afstelling behalve het stationair kunnen afstellen van de motor.
Misschien een idee om Max even deze vraag voor te leggen gezien hij ervaring met deze cilinder heeft.
Het is sowieso raar dat de verschillende sproeiers geen verschil uit maken? Merk je niet dat hij naarmate je de sproeier vergroot hij te rijk staat afgesteld gaat viertakten?
Heb je ook al een sproeier geprobeerd die kleiner is dan 66? Om enig effect te merken.
CP’s goed afgesteld op 0,5?Sowieso heb je een iets kleinere poelie nodig om een hogere snelheid te behalen.
25 januari 2012 om 17:25 #239027probeer gewoon eens een andere carb.
dan weet je of het aan de carb ligt of niet 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 januari 2012 om 17:29 #239028De stationairschroef bedoelde ik ja.. En die had ik gebruikt omdat ie uitvalt als ik bijna stilsta..
En ik merk helemaal niks met andere sproeiers. Ook niet dat het mengsel rijker word.Andere sproeier zal ik eens proberen, en CP’s staan op 0.50 inderdaad. Ik zal de Polini manier met voorontsteking nog eens proberen, misschien dat het helpt. En ook een andere carb zal ik eens proberen!
30 januari 2012 om 22:31 #239067Wat Ritze zegt: Een andere carburateur proberen. Probleem klinkt hetzelfde als ik heb gehad. Toen zat er een scheur in de carb waar deze om het spruitstuk gaat. Trekt valse lucht, loopt niet lekker en je top gaat naar onder zonder enige trekkracht 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.