Home › Forums › Techniek › Framedelen › si verslaagt
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 25 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door Thom-Ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 december 2009 om 14:21 #164919
Interceptor :
Bartjee :
Leuk bedacht, raar dat nooit iemand anders met zo’n idee is gekomen!:lol
die oranje si van angel was pas verlaagD!:pest
offtopic:
ik kan me ook een bravo van een amerikaan herinneren die de zelfde “achtervering” had net als op deze si, die bravo was wel vet!!
maar de voorkant was volgens mij ook verlaagd, die gast had een hele mooie airbrush op zijn tank gemaakt met doodshoofden.
heel die brommer was zwart, en had toen een “country” onder zijn bravo. (weet iemand nog wie ik bedoel?) misschien kan je daar wat ideeen van opdoenDe country heb ik ook nog liggen:P
2 december 2009 om 14:36 #164920Kan je zeggen wat je wilt maar als het zo door gaat kan dit Topic zo in het “grote topics” gedeelte van het forum…
2 december 2009 om 15:09 #164917deze si is echt om te janken.. neem gewoon mono vering dan staat ie ook zo laag als je nu hebt gedaan met die stangen
dat kippengaas is ook best wel beun, maaar.. de lijn die je hebt genomen aan de achterkant loopt wel mooi met de contouren van je frame..2 december 2009 om 15:15 #164921vercoelen :
ow lol:p
srry bartje, ik dacht al,, huh wtf!:PMaar goed dat er dan ook nog mensen zijn die me wél in 1x begrijpen:P
2 december 2009 om 19:26 #164927Ja ik!!
2 december 2009 om 19:37 #164928AAT-RACING, over monovering gesproken, waar kan ik dat vandaan halen? zou wel wat zijn op mn citta met si brug. of is het zelfbouw vering?
on topic: post ff een link naar een filmpje waarin je vol gas een drempel neemt!
2 december 2009 om 20:26 #164929Ook al deel ik de mening van de meeste mensen hier en vraagt kevin 27 om onze mening..
Vind het ondertussen meer op een “afzeik topic” lijken!
Kom op luitjes, genoeg is genoeg, lijkt me dat dit ook niet meer leuk is voor kevin 27.
Kan me voorstellen dat je zo ook de zin om te sleutelen verliest.
Snap verder het hele gezeik om de vering ook niet echt, in feite heeft hij nou gewoon precies dezelfde vering als een ciao, dit zeiken we toch ook niet met z’n allen af..
Met een ciao nam ik zelf ook niet al te graag een stoeprandje (eraf rijden is wat anders) en ik moet ook eerlijk zeggen, een stoeprandje met de si pakken (als de vering gewoon goed is) ervaar ik ook niet echt als prettig.Kevin 27, ik kan je 3 tips geven:
1. Volg de raad van mono-vering op, staat zeer sjiek en laag, maar je zal dan wel van je race gaas moeten afstappen.
Dit zal verbuigen door de vering.
2. Is meer een advies als je het race gaas wel wilt behouden: Plaats het race gaas aan de buitenkant van je stangen.
Probeer dit er mooi omheen te buigen, zo zie je de stangen niet meer welke ik persoonlijk (met vele anderen) niet echt bepaald mooi vind staan.
3. Verder lijkt je voetenplankje scheef te staan ten opzichte van je brug (kan ook aan de foto liggen).
Hoog deze aan de achterkant even op d.m.v. ringetjes te plaatsen.
Het lijkt nu een beetje alsof je brommer is doorgezakt/geknikt maar zoals hierboven beschreven is dat makkelijk opgelost.@steven osh:
Denk niet dat je monovering op een citta kan bakken, controleer het even door bij je frame te kijken of deze hier ook een aansluitpunt voor heeft.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.2 december 2009 om 21:03 #164930aa-t je hebt gelijk in die zin dat hij om mening vraagt.
maar je moet zoiezo (naar mijn mening) naar kretiek kunnen!
het is wel op een leuke manier bedacht en als je zelf mooi vind moet je het zo houden natuurlijk!
misschien word het wel mooi (vooral als je het afdek gedeelte iets beter uitwerkt).
Maar dat lukt je vast wel.nja maak er iets leuks van we zien het wel;)!
2 december 2009 om 23:54 #164932AAT-RACING, over monovering gesproken, waar kan ik dat vandaan halen? zou wel wat zijn op mn citta met si brug. of is het zelfbouw vering?
Monovering is inderdaad niet zomaar 1 op 1 op je citta frame te monteren. Er zit namelijk geen aansluiting voor en volgens mij is het frame ook te kort. (Je zal eventueel icm je Si brug wel iets kunnen realiseren).
Ik heb na lang zoeken een aantal monoveringen kunnen bemachtigen maar dan wel in Duitsland en Italie. Ik kan me ook niet herrineren dat de Si in NL met monovering is verkocht. Dit geld wel voor de Grillo en Boxer. Je zou deze kunnen overzetten.
3 december 2009 om 03:44 #164933Nu kan ik het ff niet laten als SI liefhebber , hierop te reageren:
De Vespa’s SI ’s zijn de meest robuust, degelijk confortabele Vespa’s ooit ontwikkelend.
Dit type Vespa SI ’s zijn in de jaren ’90 niet voor niks onopgemerkt ,als DE beste Pizza-berzorg plof ten alle tijden gebruikt.Juist vanwege het bovenstaande!
Wanneer je het dan toch in je kop halen wil, je SI te “verslaagten” neem dan een voorbeeld aan DIT:

Voor een 17″ inch wiel, achter een Citta wieltje o.i.d. en kijk eens aan!
Succes:pest
21 december 2009 om 09:01 #164939kevin 27 dat is gewoon het verklote en het verneuken van een mooie brommer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.