Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Si valt uit op lage toeren (soms ook volgas)
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 8 maanden geleden door keltow.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 juli 2010 om 21:35 #167219
Heey,
Ik heb me vandaag een Si geleend voor de meeting in Aachen (morgen).
Het gaat hier om een volledig originele “snor” Si. Probleem is dat ie uitvalt op lage toeren. Ik heb vlotterbakje schoongemaakt en de filter.. zag er gezond uit.
Is dit een kwestie van contactpunten afstellen, of zit hier meer achter ?
B.V.D 😉
(owja het ligt niet aan het afstellen van de stationairschroef. Als ik deze op wat hogere toeren zet gebeurd het ook)
EDIT: (en owja, benzine kraan staat op reserve :P)
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc16 juli 2010 om 21:47 #174499Als het de cp’s zijn wat mogelijk is dan zal ik deze ff goed schoon maken en staan ze nu misschien te ver uit elkaar. overigens is 0.45 the way to go voor een orginele setup. Valse lucht kan ook een boosdoener zijn van jou probleem. Condensator die stuk is. En als je de carb toch los hebt waarom spoel je niet de gehele carb ff door. Er kan natuurlijk ook een vuiltje in je sproeier zitten. Ook al een ander bougietje geprobeerd?
16 juli 2010 om 22:07 #174500CP´s afstellen, ik weet het bijna zeker wel 😉
16 juli 2010 om 23:15 #174502Heey bedankt voor de snelle reacties, echt top

Ik heb nog eens een paar dingen getest.
Mijn vonk doet heel vreemd. Ik schroef bougie los stop deze in de bougiedop en dan tegen het frame aan houden tijdens het “aanfietsen”. In het begin vonkt die. Nog maar eens proberen, vonk weg :con. Nog maar eens proberen, toen zag ik opeens 1 klein miezerig vonkje.
(ook geprobeerd met een andere bougie, wel met een bougie van 1 hittgraad hoger, maar dat maakt niet uit om te testen denk ik dan:P)
Nu heb ik geen verstand van CP’s. ligt dit aan de condensator of aan de bobine.
thx;)
edit: heb btw ook een mascotte pakje (bovenste stuk karton) tussen cp’s gedaan. pastte precies (0.45 toch:P). Kan een beetje afwijken maar dat betekent niet datdat de reden is dat hij niet vonkt. Of ja, niet normaal vonkt.
edit2: vlotterbak,filter en ook de Sproeier heb ik schoongemaakt. Was allemaal ontzettend schoon dus leek mij niet dat de carburateur de boosdoener is.
edit3: alle kabeltjes zijn juist aangesloten.
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc16 juli 2010 om 23:37 #174503In mijn ervaringen is het eerder je condensator danwel je bobine. Deze laatste gaat maar zelden stuk. Toch wat jij nu schets heb ik ook een keertje zo gehad. En het bleek dat ik 3 bougies waaronder een splinternieuwe stuk had. De toeval!:?
Als je nog een bougie hebt gewoon die eens proberen. Is de kleinste moeite voordat je het hele blok er onder vandaan moet halen om wat te vervangen. CP’s ff licht opschuren.Ook kom ik wel eens tegen dat het draadje van je onstekingspoel kortsluiting maakt met je vliegwiel. Wanneer je deze niet goed hebt lopen kan je vliegwiel namelijk hierop in slijten.
16 juli 2010 om 23:57 #174504Nja de bougie’s zijn oké. Ik koop me morgen even een nieuwe condensatortje en een beetje schuurpapier voor de cp’s.
5euro voor een condensatortje kan ik wel kwijt:P
Wel vervelend dat het hele blok eruit moet, maar dat heb je zo gedaan met een vespa:).
Ik vervang ook gelijk de contactpuntjes met nieuwe.
(EDIT: Condensator was 7,50 en contactpuntjes 8,50:kots… heb alleen een condennsator kunnen halen met mijn budget :P)
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc17 juli 2010 om 12:17 #174505Die brommerzaak op grote gracht heft beide voor 4,50 per stuk 😉
18 juli 2010 om 21:17 #173503Je bedoelt CAP.. Daar heb ik problemen mee, lang verhaal met een blokje van een RS die hij heeft gesloopt zonder enige vergoeding. (lang verhaal.. dan ga ik offtopic)
Contactpuntjes en condensator heb ik gister smorgens vervangen. Juist afgesteld en nog viel hij vaker uit.
Vandaag heb ik dit keer de carburateur grondig gereinigd ,en Ja! 😛 hij reed nog niet goed 😛
Heeft de eigenaar een oude bougie uit den ouden doosch gepakt en deze gemonteerd. Ding liep weer als een zonnetje, dus morgen haalt hij een nieuwe.
Probleem opgelost dus:D Helaas heb ik niet zo naar aachen kunnen rijden. Maar heb het wel gehaald!:bier
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc18 juli 2010 om 21:56 #174506Blijkt het dus toch weer de bougie te zijn geweest, zonde van al dat werk wat waarschijnlijk dus overbodig was. Maar je bent niet de eerste waarbij het zo simpel opgelost is om alleen de bougie te vervangen. 😉
18 juli 2010 om 22:18 #174507Ja ik lees het hier wel vaker.. maar dacht dat zoiets simpels mij nooit zou overkomen 😛 Dus het simpelste is altijd het laatste waar ik naar kijk :lol
Maar gelukkig is alles weer in orde
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.