Vespa-Ciao.NL
:: SI valt steeds uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen SI valt steeds uit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

teenhakker
    Topic starter

Hallo mensen..

Ik heb een probleem met mijn brommer. (vespa SI)
      als ik ermee ga rijden, start hij perfect.
      als ik dan vervolgens na 5 minuutjes bij een kruispunt ook maar langzamer dan 10 km p/u ga rijden valt de brommer uit. dat gebeurt alleen wanneer de brommer warm is.
      nou dacht ik eerst dat de caburateur verstopt zou zijn. dus ik heb de caburateur helemaal schoongemaakt. verder zit er een benzinefilter voor de caburateur, maar die heb ik ook een nieuw filtertje erin gezet.
      maar dit had ook geen zin. ik heb nog even naar de bougie gekeken, maar ook niet zwart of helemaal wit uitgeslagen, gewoon de goede kleur.
      kortom, ik heb geen flauw idee wat het probleem zou kunnen zijn
      kunnen jullie mij helpen?

alvast bedankt.

RiPe
      Bijdrager

Controleer even je vonk (als hij warm is) misschien dat de ontsteking niet goed werkt als het te warm wordt, door ouderdom.

teenhakker
        Topic starter

ja dat had ik al gedaan, maar ik zag niks raars, hij vonkte gewoon. ik zal dalijk nog eens kijken
          het gekke is ook, dat ie als ie warm is. en je hebt hem dan eindelijk weer gestart. dat zodra de brommer ook maar een klein beetje moeite moet gaan doen valt ie weer uit… dus als je m dan wil starten moet je als een gek gaan rennen, ongeveer 1015 km/u en dan snel erop springen dan blijft ie wel aan, totdat je weer langzamer dan 10 km/u gaat rijden dan valt ie meestal weer uit.

Geert (H) Ciao

Heb je ook dat ie af en toe aanspringt, zeg maar onregelmatig ontsteekt, en als je hard genoeg rent dat ie dan wel loopt? Ik geef je een goeie kans dat je condensator zich aan het begeven is

teenhakker
            Topic starter

nee ik heb nog eens gekeken, maar de bougie vonkt gewoon goed, ook als de motor warm is. maar er zit wel nog vrij oude benzine in zou dat zo veel problemen geven ?
              zo ja wat is de makkelijkste marnier om de benzine af te tappen?

Jacky
              Bijdrager

Het lijkt wel of je warmlopers krijgt. Heeft hij ook minder vermogen?

Gewoon de benzineslang van je kraantje halen en daar een kan onder zetten.

teenhakker
                Topic starter

Nee het zijn geen warmlopers. hij verliest ook geen vermogen na een tijdje, dus daarom snap ik niet waarom hij dan wel uitvalt na een tijdje. daarom dacht ik ook aan de benzine ?

Geert (H) Ciao

Nee oude benzine maakt niets uit. Zit geen houdbaarheids datum op:P je kan alleen wat bezinksel krijgen vanuit je tank maar dit wordt normaal gesproken gefiltert bij je benzine kraan of bij je banjo filter. Maar je zegt dat je bougiekleur goed is dus dan moet het probleem hem in je ontsteking zitten;)

tnerual
                    Bijdrager

volgens my bezwijkt je bougie onder de compressie by warme motor…
                      ff nieuwe bougie doen…

heb je nog compressie als ie warm is.?
                      en smeer jee genoeg.?

teenhakker
                      Topic starter

Nou ik snap er niks van.
                        Ik heb alle benzine eruit laten lopen, nieuwe benzine erin gedaan, het bleek dus ook de benzine niet te zijn,
                        De motor start goed als hij koud is, rijd ook verder goed, maar als hij warm is dan moet je niet langzamer dan 5 km/u gaan rijden want dan valt ie uit. ik heb ook al geprobeerd volgas in de remmen te gaan, maar ook dan valt hij uit.
                        vervolgens is hij moeilijk te starten, en moet je als een gek gaan fietsen om m weer aan te krijgen, (ong 15km/u).
                        zolang je dan maar hard genoeg rijd, rijd ie goed
                        als je volgas rijd, geen gekke geluiden stotteren of wat dan ook, hij draait gewoon perfect zolang je maar hard genoeg rijd.

wat is het niet:
                        de caburateur, net schoongemaakt, en helemaal gecontroleerd
                        de benzine, net ververst
                        de ontsteking, werkt perfect ook als de motor warm is, de onsteking staat ook goed afgesteld.
                        warmlopers, heeft ie niet gehad.
                        vastloper, ook nooit gehad.
                        dus al sla je me dood ik snap niet waarom hij niet goed werkt, iemand tips?

eaSI rider
                        Bijdrager

Dir probleem heb ik ook gehad. Waarschijnlijk krijgt je brommer TEVEEL benzine waardoor ie verzuipt. Even checken welke maat sproeier erin zit dus.

teenhakker
                          Topic starter

sproeier is nooit aan gezeten, de hele brommer is nog standaard. dus ja ik ga t ff na, maar lijkt me sterk dat dat het probleem is dan :S

Geert (H) Ciao

Kan ook een verotte condensator zijn. Hierdoor moet je een bepaalde snelheid hebben om een vonkjes te krijgen. Start je brommer makkelijk als ie even stilstaat en als je langer rijdt dat ie slechter stationair loopt dan heb je een te grote sproeier;)

vespa liessel
                              Bijdrager

ik zou zeggen begin met een nieuwe bougie, als dat het niet is vervang je condensator en je contactpuntjes denk dat je dan al weer goed vooruit komt

teenhakker
                                Topic starter

nou een nieuwe bougie zit er al in, waarom een nieuwe condensator? hij vonkt gewoon goed, gewoon regelmatig, en er zit geen verschil in als de motor warm of koud is, hoe dat de bougie vonkt, dus het lijkt me sterk dat dat het is. ik denk dat het dan idd de sproeier is…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.