Vespa-Ciao.NL
:: SI remlicht

Home Forums Techniek Problemen oplossen SI remlicht

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

damusic2me
    Topic starter

Hallo iedereen,

Binnenkort wil ik mijn Vespa Si weer voor dagelijks gebruik gaan inzetten, maar nou zie ik dat er standaard geen remlicht op een SI zit. Ik neem aan dat dit voor de keuring geen probleem is, omdat ie als oldtimer moet worden gekeurd en t geen orriginele feature is, maar voor mijn persoonlijke veiligheid wil ik liever geen 1500kg auto in mijn nek als ik moet remmen.

Kortom, heeft iemand al eerder een SI van remlicht voorzien? heeft de ciao dit bijv. wel en kan ik daar de remgrepen van gebruiken? Ik zoek gewoon een makkelijke veilige oplossing. Extra draadje naar achterlicht of feller lampje waar een weerstand tussen zit die ik bypass met remmen is wel te doen, maar ik heb liever wel goed passende remgrepen, want ik vind niet werkende remmen nog net iets erger dan een niet werkend remlicht. 😉

tvmierlo
      Donateur

Er zijn modellen Piaggio’s uitgevoerd met remlicht. De superbravo sowieso, aangezien die van mij remlichten heeft. Van andere modellen weet ik het zo niet. In de remhendels met remlicht zit gewoon een remlichtschakelaar ingebouwd.

Martino
        Moderator

Hebben de Si mix modellen geen remlicht erop zitten eigenlijk?
          In Duitsland kom je nog wel eens complete disco’s tegen met toeters, knipperlichten, remlicht etc.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.