Vespa-Ciao.NL
:: Si mix elekt laat zich niet opvoeren?

Home Forums Techniek Opvoeren Si mix elekt laat zich niet opvoeren?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Je kan er zelf een knippen zie howto: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=244. Maar ik zou persoonlijk gewoon een kartonnen pakking bestellen als ik jou was, aangezien de standaard voetpakking goed genoeg is voor een standaard cilinder.

coda
      Donateur

Vloeibare pakking samen met een normale voetpakking doet het ook uitstekend.
        Zit die uitlaatpoort van jou niet helemaal dicht? Dan kun je vijlen wat je wil maar dan gaat ie nooit vooruit.

R.Zwiers
        Topic starter

dank u heren, zodra ik het binnen heb/voor melkaar heb meld ik het. alvast bedankt

Flippo
          Donateur

Vloeibare pakking moet je nooit bij je voetpakking gebruiken, alleen bij je koppakking en evt bij je carterpakking. Alleen een papieren voetpakking volstaat.
            Je kunt trouwens ook wel een papieren pakking bij je lokale brommerboer halen, dat scheelt je weer in tijd/verzendkosten.
            Succes! :thumb

R.Zwiers
            Topic starter

Terschelling heeft geen brommer boer:( maar ik heb het al geregeld. komt goed!:)

coda
              Donateur

Waarom niet Flippo, die van mij lekt er nooit meer als ik dat spul er op smeer.
                Hoort misschien niet zo maar kan zeker geen kwaad

Flippo
                Donateur

@ Coda, daar wordt je voetpakking zacht van en gaat dan erg snel scheuren als je de kop wat te strak aandraait.

Martino
                  Moderator

Ik moet zeggen dat ik hier nooit last van heb gehad en ook altijd de beste resultaten heb verkregen met de combinatie van karton en vloeibare pakking. Ik gebruik een heel klein beetje vloeibare om de kartonnen mee in te smeren. Meer voor het plakkend maken van de pakking. Nooit geen scheurende pakking gehad en blokjes welke potdicht zitten.

R.Zwiers
                    Topic starter

Waarom worden aluminium afgeraden? Is hier wat slechts aan of?

SpeedyVespa
                      Donateur

Aluminium pakking slaat eigenlijk nergens op, dat is vergelijken met een cilinder zo op het carter monteren.
                        Deze pakking zal dus maar ietsie helpen, ik zou een papieren voetpakking gebruiken.

Martino
                        Moderator

Niks slechts aan een aluminium pakking hoor. Bij de kop kan je geen kartonnen pakking gebruiken en gebruik je geen of een alu pakking.

Florian
                          Moderator

Inderdaad.. Alu pakkingen kun je gerust gebruiken. Klein beetje vloeibare pakking aan weerskanten en het zit potdicht.

R.Zwiers
                            Topic starter

Volgends mij lekt mijn carterpakking nu 🙁 als ik hier spuit : klik
                              Wel zo dat er niks in mijn lucht filter komt, maar met deo valt die uit als ik daar spuit.
                              Ik heb er een nieuwe pakking opgezet toen ik hem uit elkaar had liggen, maar moet er nog wat vloeibare pakking bij ofzo?
                              ik baal hier van, mag dat hele ding weer uit elkaar 🙁

DarkMagician6
                              Bijdrager

Ik zou eens proberen de carb heel strak tegen het blok aan te duwen als je hem vast draait. Dat moest ik bij de snorcarter op mijn Si ook doen anders zoog hij valse lucht aan.
                                Ik had er echt een stok ofzo voor nodig om genoeg kracht te kunnen zetten om hem luchtdicht vast te zetten.

Wilk1985
                                Moderator

Carburateurs er met een stok opdrukken zou ik toch echt afraden zeker als je inlaat geveild is, je inlaat kan namelijk afbreken. Hij moet er inderdaad wel helemaal op trouwens.

Je hebt er trouwens wel een goede 13/13 opzitten? Trekt er geen valse lucht bij de plastic bus waarmee hij op de inlaat gaat? Gaat je gasschuif wel helemaal open?

Er zijn verschillende gasschuifdeksels, je hebt niet toevallig een gasschuifdeksel eropzitten dat niet goed past en lekt?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.