- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 3 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 december 2013 om 14:46 #166810
Hallo mensen,
Ik heb Weer een vraag.. had het graag anders gezien maar het wil niet echt lukken.
Ik heb een poos terug dus een Si mix met elektronische ontsteking gekocht, en dat ding wou voor geen meter.
Wat ik wil bereiken, dat die ongeveer 40 loopt. wat liep die toen: 20Wat heb ik gedaan dat te bereiken.
zuiger vervangen+ veren: was voorledig af
Uitlaat vervangen van std naar Citypower
koppelingsveren vervangen: de allerstrakste zaten er op die je apart kan kopen. nu weer standaard veren er op
poeili van 95 naar 80 met bijbehorende snaar
van 7/12 naar een 13/13 cab gegaan, + inlaat uitgevijlt + nieuwe carter pakking
er zat een dicht gestopte polini power filter op, daar nu een standaard voor gehaald.
en een hoop sproeiers.
wat ik nu dus hebcil: stnd 38,4mm
carter: getuned tot 13mm
cabr: 13/13
poelie: 80
uitlaat: citypower
luchtfilter: polini
koppelingveertjes: stnd
sproeier 52
bougie: bruin
citta wielen
bromklok 1:7En hij loopt nog steeds 30 op gps terwijl die met poeili 95 en een 7/12 al 27 liep..
nu denk ik zelf:misschien is die in de CDI begrensd? dat doen ze bij scoorters toch ook?
al kon ik er niks over vinden.Please help, ik heb onderhand alles na mij zeggen wel bedacht..
mvg R.Zwiers
2 december 2013 om 15:15 #175683Ik zat even terug te kijken in dat topic waar je vraagt om meningen over de inlaat. Heb je hierna nog verder geveild? Weet je zeker dat je toen niet te ver bent gegaan?
In de CDI hoef je het zeker niet te zoeken dat doen ze bij 4-takt scooters maar bij een Si niet.
Je zou met deze setup naar mijn idee zeker wel de 40 moeten halen..
2 december 2013 om 15:46 #173569Ik ben in de lengte van het vlak nog iets verder gegaan, niet in de breedte. Maar absoluut niet zover als dat er als maximaal word aangegeven. ben er alleen vergeten foto’s van te maken
misschien iets anders?..
2 december 2013 om 19:47 #175684Heb je nog die snorkrukas?
Wat ik ook redelijk apart vind, is je standaard cilinder met een boring van 38,4.
Alle mixblokjes die ik had waren gewoon 38,2 standaard.
Misschien toch die kleine cittawielen?2 december 2013 om 20:34 #175686het kan ook wel een 38,2 zijn lijkt me wel logischer ja.
Ik heb de normale krukas er nog in zitten ja, dus ga er van uit dat het een snor is.
zal dat zoveel uitmaken?.. misschien toch maar eens kijken naar een groot wiel..Iemand misschien ook een keer al citaat wielen op een Si geplaatst? kwam die dit probleem ook tegen?
3 december 2013 om 10:37 #175687Ik heb nooit Citta wielen op een Si geplaatst, maar ik heb voor een maat van me een Citta in elkaar gezet met exact jou setup, die rijdt zonder moeite 40 digitaal. En dan is jou blokje nog gevijld en dat van hem niet.
Ik geloof niet dat de langere v-snaar zoveel verschil maakt, en ik ga er voor het gemak van uit dat jij geen 150 kilo weegt..
Hij loopt verder wel normaal stationair? Die Citypower die je erop hebt zitten is die nieuw? Is het wel echt een Citypower en geen standaard Ciao/Citta pijpje?
3 december 2013 om 11:45 #175688hehe nee gelukkig weeg ik geen 150kg, zeg maar 85.
hij loopt goed stationair, ik heb hem nieuw op jmpb gekocht als een citypower dus ga ik er wel vanuit dat dat ook zo is, maar ik zal straks een proberen met de standaard uitlaat die er onder zat, als die dan precies het zelfde loopt is het misschien wel een standaard pijp.. ze hadden ook al het verkeerde huisnummer genoteerd, dus misschien ook wel verkeerde pijp.. dit is de gene die ik gekocht had klik leek me goed?..
3 december 2013 om 11:49 #175689Je weet zeker dat je geen snor klok hebt?
Ik weet dat citta wielen std een brom klok hebben, maar als jij een snorklok op je si had en je de klok hebt over gezet heb je alsnog een snorklok in je citta wielen.En anders ben ik toch benieuwd naar je vijlwerkzaamheden. Al gecontroleerd op valse lucht ed.?
Zoals Jos al zegt kunnen de kleinere citta wielen niet het probleem zijn. Ook met een snorkrukje zou je met deze setup zeker wel 40 moeten halen.
V-snaar zou het ook niet moeten zijn, dan moeten citta’s met een si-brug ook minder presteren, wat niet het geval is. Tenzij je snaar natuurlijk veel te strak hebt staan, dat zou evt wel snelheid kunnen verminderen.Ik vind sproeier 52 trouwens ook nogal aan de kleine kant voor een geveild blok met 13/13, ik zou persoonlijk wat groter gaan.
Ik hoop je nu wat info te hebben gegeven waar je wat mee kan, ik hoor het graag als je dit hebt nagekeken en of het probleem dan nog bestaat. (Ook een filmpje kan trouwens altijd wonderen doen)
Edit: Uitlaat is gewoon een std uitlaatje, maar ook hier zou het probleem niet aan moeten liggen.
Succes!
3 december 2013 om 12:02 #175690Ik heb het 2x na geteld. 1 omwenteling van mijn achterwiel geeft 7 omwentelingen van mijn poeili. Dat is toch een bromklok?
Mijn Vsnaar staat wel strak, met redelijk de poelie er opgekregen, en blok in de achterste stand. 80 met een 1125 snaar.
Die uitlaat die ik dus gekocht heb is een standaard?-.-
Vijlen heb ik niet veel verder gedaan als ik aangeef op mijn foto: foto
In de breedte van het vlak ben ik niet verder gegaan, wel nog een klein stukje in de lengte van het vlak. maar niet over het max en 3/4mm overgehouden.Ik had er een 54 in, maar toen begon die te stotteren op vol gas..
ik heb net nog even geprobeerd, sproeier is nu wel te klein ja.. starten alleen op choke, en goed opgang brengen dan kan die van de choke af, maar zodra die het zwaarder krijgt bv heuvel (duinen) dan stopt die er mee + als je eenmaal vol gas rijd op een vlakke weg stopt die er ook mee
3 december 2013 om 12:27 #175691Hmm, het vijlen zou dan iig geen problemen moeten opleveren.
Sproeier is natuurlijk bij ieder blokje anders, dus 52 zou kunnen. Voor mijn gevoel wat klein maar als hij goed loopt zo zal het goed zijn. Edit: ik zou eerst even met sproeiers spelen, zodat je de goede hebt.
De uitlaat is vrij std, is wel ietsje sneller als de originele. Volgens mij is dit een proma citypower replica als ik het me goed herinner.
Over je poullie, die moet je eerst monteren, en dan je v-snaar daaroverheen. Als je de v-snaar erop hebt zitten moet ‘m je +- 1 cm op en neer kunnen bewegen. Je maat van de v-snaar is wel de juiste.
En dan je klok, dat zou idd een bromklok moeten zijn. Voor de zekerheid kun je even controleren op welk cijfer het nr eindigt. Op het deksel van de klok staat een reeks cijfers, als deze op een 5 eindigt is het een brom.eindigd het op een 5 = bromklok
eindigd het op een 6 = varioklok
eindigd het op een 7 = snorklokOok zou ik even op valse lucht controleren. Als je brom loopt, even wat deodorant of remmenreiniger pakken en dit op de kop en voetpakking en carterpakking spuiten. Gaat je brommer hoger lopen of valt ‘ie uit, dan heb je valse lucht.
3 december 2013 om 12:48 #175692ik zal straks even een groter sproeier pakken, 54/56 ofzo?
die uitlaat, nouja, misschien moet daar dan maar een goede voor komen.. surgessties?
ik heb mijn poeli gemonteerd met eer de snaar om de poeli en dan de poeli over het gat ’trekken” met behuld van een schroevendraaier als hefboom.
mijn snaar staat wel strak nu, misschien te strak? zie foto’s, het vergt nog wel een beetje kracht hem zo in te drukken.waar moet dat nummer staan? kan je dit zien als die gemonteerd zit?
3 december 2013 om 12:59 #175693Ik zou met 56 beginnen, vandaar kun je op of afbouwen.
Ik heb even een foto uit Jos z’n perso gehaald, daar zie je het nummer goed staan:
Boven de keerring, en eindigt op 05. Dat is dus een brom klok.
Of de snaar te strak staat kan ik zo niet zeggen, maar als hij voor jou ongeveer 1 cm op en neer gaat dan zou hij goed moeten zijn.
Uitlaatje zou opzich geen hinder moeten geven voor de 40 te halen.
En verder nogmaals, als je even op valse lucht checkt kun je dat ook weer uitsluiten.. dat is 2 seconden werk en als dat het is heb je het probleem gevonden.
3 december 2013 om 13:18 #168624Dit is dus even deo bij de voetpakking spuiten terwijl die draait? hij zal dan uit moeten vallen
3 december 2013 om 13:24 #174421voet + kop pakking en je carterpakking.
Hij zou dan in toeren moeten veranderen of uitvallen idd.3 december 2013 om 14:51 #175685he bedankt de voet pakking lekt als een malle, nu de vraag, kan ik er zelf 1 knippen of is het beter een aluminium te bestellen? zit nu ook een aluminium op.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.