- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 4 maanden geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 november 2009 om 23:03 #184410
Ik heb een vespa si snor.
En ben bezig met opvoeren.
ik heb de volgende setup (volgens mij):
80 mmpoelie
snorblok
een vage uitlaat extra stille variant of zo :S (nee zit geen prop in;))
50cc(weet niet wat zal wel gwn std zijn)
13/13 carb 54 sproeier
mallosi luchtfilterHij reed eerst niet goed toen ik hem kocht. Dat heb ik gefixt(was elektrische systeem kapot)
En ben begonnen met opvoeren. Heb dus in plaats van een 9 een 13mm carb er opgezet en die mallosi lucht filter. Nu rijd die net geen 40 trekt wel zeer snel op.Alleen heb ik zelf het idee, En een paar vrienden die er meer van af weten ook. Dat hij heel weinig toeren maakt. Gas op de helft a 2/3 open of vol maakt niks uit. Komt volgens mij omdat me cilinder geen toeren wilt maken. Iemand enig idee hoe dat komt?
Zelf wil ik hem nog wel harder hebben en sneller trekken dus niet een super kleine poelie er op voor veel snelheid maar alle 2 nog ff een boost. Tot die 45-50 gaat. (en liefst een weelie maakt natuurlijk:P) Moet geen super dure operatie worden. Ik dacht zelf nog aan een 60cc polini cilinder maar dat is wel heel duur en het hele inrijden zie ik niet zo zitten.Dus nu eindelijk mijn vragen op een rijdje 😉
* ik denk zelf dat het door de uitlaat komt. Ik wil het liefst een trek uitlaat red die de 45 dan nog wel?(zo ja welke?)
* Wat kan ik doen aan het lagen toerental en waarom wil die geen toeren maken(wil ook wat bij leren natuurlijk)
* Hebben andere trekveertjes veel zin? in optrekken/topsnelheid? Of lever ik dan het ene in voor het andere? (zo ja welke moet ik hebben?)Als er nog andere dingen zijn om mijn probleem te verhelpen ik hoor het graag! (is niet erg als het wat kost. Maar ik hoor het liefst de goedkope oplossingen het eerst natuurlijk. Dus niet meteen komen met uitlaten van 100 euro en 80cc cilinders:P (tis dat ik het geld niet heb ((voor de boetes dan))
Super bedankt alvast!:D
4 november 2009 om 23:13 #196170als ik jouw was en het goedkoop wilde aanpakken:
– standaard carters (niks aanpassen, misschien inlaatje opboren, niet teveel veilen, komt je lage toeren niet ten goede)
– 13/13 (heb je al)
– 38,4 mm DR cilinder 60 euro ofzo, poorten komen mooi overeen met die op je carter, wel inrijden helaas
– standaard krukas
– leovince krul, rond de 70 euro nieuw, 2e hands zijn ze ook wel te krijgen.
– blauwe trekveertjes (of iets slapper)denk dat je makkelijk 50 rijd hiermee en redelijk trekt voor redelijk weinig uitgave
4 november 2009 om 23:19 #196171Misschien is het mogelijk een foto van je uitlaat te posten, maar denk ook dat daar je probleem zit. Het kan het type uitlaat zijn of vol zitten met koolaanslag. Dit laatste kan je eventueel “uitfikken”, maar zal in dit geval toch eerder voor een nieuw uitlaatje gaan.
De Proma citypower trekt redelijk hard op en dan haal je die top van 50 ook nog wel. Prijs rond de 25,- in de brommerzaak.5 november 2009 om 10:35 #196173ik heb de gianelli citypower, trekt ook heel goed en heeft een mooie top(wel niet meer zo stil)
en omdat je een snor hebt, denk ik dat je probleem is dat de uitlaatpoort in de cilinder veel te klein is.
als je die uitvijlt(niet té groot), dan zal die veel fijner lopen en meer RPM kunnen maken, want zo te horen kan die gewoon niet meer(door begrenzing of verstopping ergens).en nog iets: iets wat stil is kan bijna niet lopen, of je hebt al een demper van 1+ meter
5 november 2009 om 11:30 #196174Dus op een rijtje:
Je inlaat begrenst(boren/vijlen),
Je uitlaat begrenst(citypower of proma cc nemen),
en je cilinder maakt van zichzelf ook niet veel toeren natuurlijk(uitlaatpoort kan je bewerken).
Als je contactpunten hebt kan het zijn dat ze te dicht op elkaar staan waardoor je ontsteking te laat komt.5 november 2009 om 13:43 #196175loopt en proma cc ook goed op 50cc met snorkllok.?..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.