Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Si loopt niet meer lekker en valt terug.
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren geleden door Harm R..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 november 2012 om 13:30 #228711
Kijk goed naar je zuiger, ter hoogte op de plekken waar normaliter de zuigerveren horen te zitten zitten sleuven. In die sleuven zitten versprongen van elkaar 2 pinnetjes.
14 november 2012 om 19:24 #230764Spullen zijn afgelopen vrijdag binnengekomen, netjes verpakt en lekker snel goed om te weten die shop.
Gisteren de zuiger vervangen maar helaas is het euvel niet verholpen.Ik vond dat de zuiger er ook wel heel makkelijk in ging maar heb er verder geen ervaring mee.
Zal de cillinder dan ook te ver afgesleten zijn, er zaten verder geen krassen in ofzo.
De uitlaat plofte ook weer dus denk dat het benzine/lucht mengsel nog steeds langs de zuiger lekt.
Ook had ik weer totaal geen compressie.
De uitlaatpoort zat ook voor 25% dicht met roet, deze heb ik maar doorgestoken.Dit moet hem worden dan volgens mij.
http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/cilinders/standaard-cilinder-vespa-38-2mm-p10.html20 november 2012 om 18:41 #235296Ha! Daar heb ik er nog 1 van liggen met slechts 5 km achter z’n naam!
26 november 2012 om 16:36 #238727Cillinder van Guido heb ik ondertussen ontvangen en eronder gelegd.
Maar het probleem is wederom niet verholpen.
Ook nu kreeg ik de cillinder er nog erg makkelijk overheen geschoven.
Ik hoefde niet eens de veren samen te knijpen, is dat normaal?
Had wel alles met olie ingesmeerd, starten ging weer perfect 1 keer trappen en hij loopt.
Hij blijft meestal ook wel goed stationair lopen totdat ie een keer onder het rijden terugvalt, want dan valt ie uit.Wij heeft er nog wijze raad voor me? :worshippy
26 november 2012 om 18:51 #223031Zijn je contactpunten, condensator of bobine nog wel helemaal fris?
26 november 2012 om 19:58 #236265Heb ik geen verstand van dus nog niet gecontroleerd.
Zojuist al wel deze how to gevonden, dus ik weet waar we over praten.
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11590
Waaraan kan ik zien dat 1 van deze onderdelen niet meer naar behoren werkt?Ik ben trouwens ook benieuwd wat de functie is van dat rubber op het vliegwiel, nu we toch weer bezig zijn zeg maar.
26 november 2012 om 20:34 #238711Wissel de bobine met een andere uit, zelfde resultaat: bobine goed, cp of condensator probleem. Die kan je dan ook uitwisselen en testen.
7 maart 2013 om 20:36 #221740Zo daar zijn we weer, reparatie van de snor heeft een tijdje stilgelegen ’s winters is het toch geen weer om te rijden op dat ding.
Andere hobby’s gaan dan ook voor.
Heb vorige week via via een oud mannetje hier in de buurt gevonden die graag aan brommertjes sleutelt, echt zo’n antieke vent.
Hij heeft de snor nagekeken en gerepareerd, de keerring in het carter lekte vandaar dat ik geen compressie had.
Ook heeft ie meteen de achternaaf een beurt gegeven want die lekte ook en de remschoen was ver versleten.
De snor is nu dus weer helemaal in orde, nieuwe bougie, zuiger, cillinder dus ik kan er weer even tegenaan.Van mij mag het mooi weer blijven.
Bedankt voor jullie hulp. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.