Vespa-Ciao.NL
:: Si loopt niet: krukas+inlaat bewerkt

Home Forums Techniek Opvoeren Si loopt niet: krukas+inlaat bewerkt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thieu
    Topic starter

Hallo allemaal,

Een tijdje gelden heb ik me krukas bewerkt (volgens de polini manier) en me carter uitgevijlt, alleen nu loopt ie niet meer, waar zou dit aan kunnen liggen?? voorheen liep me brommer wel, er ligt alleen nog geen 13/13 onder dus zou het hier aan kunnen liggen?? hoop op antwoorden.

Gr Thieu

Jarco
      Bijdrager

Beetje meer info is wel makkelijk.

Welke sproeier b.v.?
        Is het de setup in je handtekening?
        Carter wel goed uitgeveild en niet te ver?

Thieu
        Topic starter

heb er nu sproeier 50 in zitten, en de setup staat in me handtekening, het carter is overigs niet te ver uitgevijld.

Gr

ArvidW
          Donateur

Haal het blok maar weer uit elkaar. “polini manier” krukas tunen is voor een 50cc standaard overkill, zeker samen met een uit gevijlde inlaat.

Stop d’r maar weer een originele krukas in.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Thieu
            Topic starter

en als ik er een grotere cilinder op doe is het probeleem dan verholpen, en waarbij heeft het dan wel nut om je krukas te tunen??

als je wat voor setup hebt

Gr Thieu

ArvidW
              Donateur

Bij een snelle 43mm cilinder moet het goed gaan, bijvoorbeeld een DR70evo of Polini 43mm.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Thieu
                Topic starter

maar als ik dan bijvoorbeeld de 43 mm malossi cilinder neem van jmpb.nl, moet ik dan nog de spoel poortsen doortrekken of is dit niet noodzakelijk??

Martino
                  Moderator

Niet noodzakelijk, maar geeft je wel wat meer power.

Thieu
                    Topic starter

en als ik dan de 43 mm neem wat voor sproeier moet er dan in me carb?? ( wil er nog een 13/13 opzetten)

Martino
                      Moderator

Met een beetje zoekwerk kwam je al gauw aan het volgende antwoord wat betreft die 13/13. 66-68 sproeier.

Thieu
                        Topic starter

maar waarom zou dit dan niet werken op een 50cc tje, krijgt ie dan teveel benzine of lucht ofzo??

tnerual
                          Bijdrager

Volgens mij ligt het niet zo zeer aand e krukas.. Maar eerder aan je uitveilkunsten..
                            Ik hoop voro ej dat je bij het veilen van dat rechthoekje, je niet bent uitgeschoven..

Hiermee bedoel ik; dat je niet breder bent gegaan dan de krukaswang, want als dit WEL het geval is, dan heb je enorm veel carterdrukverlies, waardoor het boeltje maar niet wil aanslaan

Thieu
                            Topic starter

maar het beste zou ik dan gewoon een andere krukas moeten nemen

-RobinvS-
                              Bijdrager

Als je wat foto’s post van je werkje in het Carter kunnen wij beoordelen of je het goed of fout hebt gedaan. :thumb

Thieu
                                Topic starter
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.