Vespa-Ciao.NL
:: Si heeft lage top

Home Forums Techniek Problemen oplossen Si heeft lage top

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bochie
    Topic starter

Onlangs heb ik op mijn Si brom een citypower en een 80 poelie gemonteerd, en dat heeft de snelheid van 30 opgekrikt naar 40 km/h. Is dat niet te langzaam voor een brommer? Tevens loopt hij niet meer stationair, de brommerboer verzekerde mij dat ik geen grotere sproeier nodig heb. Dit is zeker wel zo? Heeft het misschien zin als ik een 13/13 carb gebruik?

500
      Donateur

Lees aub een beetje rond en je hebt in notime antwoord op je vragen.

Bochie
        Topic starter

Heb ik gedaan, maar ik kan nergens vinden hoe het kan dat een brommer standaard 30 loopt.

teenhakker
          Bijdrager

geen idee. mijn si had het ook.
            Ik had ooke en afwijkende achterklok, die zat ergens tussen de snor en bromklok in qua vertanding.
            ik zou eens kijken wat voor achterklok je hebt enzo. ik ben wel benieuwd
            enig idee hoe oud je brommer is ?
            maar de mijne reed uiteindelijk 45 met een snorklok
            maar de trekkracht was ook poep geworden. dus tja.
            nu heb ik een bromblok. en dat scheelde me nog eens 10 km en een hele hoop trekkracht

dieseltank
            Bijdrager

heb jij: snor blok? snor klok?

teenhakker
              Bijdrager

trwns ter aanvulling, als het een oud brommertje is,
                dan is tegen de tijd dat de kentekens voor brommers zijn ingevoerd, een te hoge snelheid gemeten voor een snorbrommer, 30 km dus en dat maakt je brommertje dan gelijk een normale brommer.

Bochie
                Topic starter

Oei… In dat geval ga ik maar eens uitzoeken wat voor klok erop zit. Het is inderdaad nogal een oude brommer, bouwjaar weet ik niet precies. Ik laat morgen wel even weten wat ik gevonden heb.
                  – Edit- Ik heb zojuist even gekeken, en volgens AA-t’s theorie heb ik bromvertanding (met 1 wieldraai draaide de poelie 7,5 keer). Zal er dan motorisch iets niet in orde zijn?

Ciao91
                  Bijdrager

Bochie :
                    Oei… In dat geval ga ik maar eens uitzoeken wat voor klok erop zit. Het is inderdaad nogal een oude brommer, bouwjaar weet ik niet precies. Ik laat morgen wel even weten wat ik gevonden heb.
                    – Edit- Ik heb zojuist even gekeken, en volgens AA-t’s theorie heb ik bromvertanding (met 1 wieldraai draaide de poelie 7,5 keer). Zal er dan motorisch iets niet in orde zijn?

even kijken of je een snor-blok erop heb zitten.
                    meet even ’t binnenste van je inlaat (waar je carburateur opgaat dat ronde pijpje.

7mm = snor-blok
                    10mm, 12mm of 13mm = brom-blok

Bochie
                    Topic starter

Ciao91 :
                      even kijken of je een snor-blok erop heb zitten.
                      meet even ’t binnenste van je inlaat (waar je carburateur opgaat dat ronde pijpje.

7mm = snor-blok
                      10mm, 12mm of 13mm = brom-blok

Bedankt, ik zal binnenkort eens kijken of dat het geval is. Zo ja, dan kan ik het beste een heel nieuw blok kopen?

SuperSi
                      Bijdrager

nee, gewoon uitveilen.
                        moet je mike ff pm’en die helpt je wel.
                        dan ook ff een 13/13 kopen.
                        en dan kom je er wel

Bochie
                        Topic starter

Zojuist een dellorto 13/13 gemonteerd, met malossi red en sproeier 54. Nu gaat ‘ie ongeveer 44-47 km/h @gps. De inlaat was 12mm, dus een bromblok. Ook de klok is brom. Nu zal ik binnenkort iemand vragen mij te helpen met carters veilen, maar weet iemand hoe het kan dat ‘ie met alles standaard zo langzaam ging (en nu nog best traag gaat)?

joosten
                          Bijdrager

met een 13/13 en malossi Red op een 12 mm carter, merk je er nog niet zo heel veel van. pas als je je inlaad uitvijld/opboord naar 13 mm merk je pas egt het verschil met 13/13 en en std. brom carb.(12/10 of 12/12)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.