Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › si gekocht met kenteken, framenummer komt niet overeen!!
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 5 maanden geleden door SpeedDemon.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 oktober 2009 om 19:14 #210039
Ik dacht een leuke deal te hebben door een SI met snorkenteken te kopen. Ik heb die ’s avonds opgehaald en het framenummer niet gecheckt. Lekkere beginnersfout dus. Ik heb de SI al op mijn naam staan en vandaag ging ik met de papieren in de hand bij de SI kijken. Het framenummer op de papieren komt niet overeen met het nummer op het SI frame. Balen dus, maar wat nu?
5 oktober 2009 om 19:16 #228987omg lekker dan. verkoper aangeven, hij handelde onder valse voorwendselen?
5 oktober 2009 om 19:19 #228988ff bellen met de verkoper en als daar niet opgereageerd word aangifte bij de politie doen. Het zou goed een gejatte kunnen zijn en dadelijk zit jij met de gebakken peren.
5 oktober 2009 om 19:24 #228989Tja, ik was te goed van vertrouwen. Het was gewoon een net stel van middelbare leeftijd. Ze hadden de SI ook nog maar kort en wisten niet zo goed wat ze er mee aan moesten. Ik denk niet dat zij enige blaam treffen. Maar ja, voor mij veranderd er niet zoveel. Ik zit ermee in mijn maag.
5 oktober 2009 om 19:32 #228990Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Eigenlijk is hier maar een ding op te zeggen en dat is, leer ervan!
Verkoop de onderdelen apart en probeer er nog wat uit te halen.
Of je gaat het gewoon hard spelen en probeert alles terug te krijgen van die mensen, zij zijn ten slotte schuld ;).5 oktober 2009 om 19:38 #228991Je geld terug is wel het minste wat ik zou willen. En als het een net stel is kan je er natuurlijk over praten.
5 oktober 2009 om 19:43 #228992gewoon verkopers opbellen,
Nu heb je er niets aan!
Of op kenteken zetten als je zeker weet dat hij eerlijk is.
Frame kun je laten checken bij politie.
Anders Geld terug, of je verkoopt hem in onderdelen.
Btw. hij staat wel op jou naam, zelf vind ik dat geen lekker gevoel hebben.
Wat ik iedergeval zou doen: Papieren weer op naam van oude eigenaar zetten.
Frame laten schouwen of verkopen.
en bij politie melden, want als er een ongeluk o.i.d. met echte frame is gebeurd ben jij mede aansprakelijk.5 oktober 2009 om 19:45 #228993@ shaker; Ik heb er 9 tientjes voor betaald. Maar daar gaat het me niet eens om. Soms zit het mee en soms tegen; You win some and you loose some.
@ speeddemon; wat kunnen de consequenties voor mij zijn?
Het is wel een vreemd gevoel dat ik nu een plaatje heb en een kentekenbewijs op mijn naam heb staan terwijl ik niet weet van welke brommer.Ik ga niet meer terug naar die mensen. Het was best ver rijden en dat is het me ook niet meer waard.
5 oktober 2009 om 19:54 #228994De politie kijkt bijna nooit naar je framenummer. En als je veilig wilt zijn sla je met slagcijfers nieuwe nummers erin.
5 oktober 2009 om 20:00 #228995wel op plaats van de op papieren genoteerde plek natuurlijk (bijvoorbeeld links van balhoofd)
gaat moeilijk hoor, plus gaat er waarschijnlijk onprofessioneel uitzien.P.s. 90 euro is als beetje nette Si is wel erg goedkoop.
Dus misschien dat vorige eigenaren wel vanaf weten5 oktober 2009 om 20:02 #228996is het de si op je foto? heb je er een grotere foto van??
en tja is wel balen maarja zou t tog proberen wie nit waagt die die wint;)5 oktober 2009 om 23:01 #228999Ik durf zo echt niet te zeggen wat de consequenties zijn, maar ik weet wel dat je hier geen meter mee moet rijden. Wat betreft nieuwe nummers in slaan… dat lukt zelden zonder dat áls ze kijken ze zien dat ermee gerommeld is.
Ik zou die vriendelijke mensen netjes opbellen en iig ff zeggen dat hun bijzonder genaait hadden kunnen zijn en jij iig een deel van de centen terug wilt hebben, bijv 50 Euro met behoud van brommer. Vervolgens zou ik het ding netjes slopen onderdelen naar mij brengen en met een slijptol het framenummer verwijderen.
Als ze niet netjes reageren en je vind het niet erg om terug te naaien… ga je met je verhaal naar de politie, daar laat je uitzoeken of ie genicked is. Zo niet, laten schouwen en zo ja laat je hem daar netjes achter met een aangifte van handelen onder valse voorwendselen.
Je moet voor jezelf opkomen, er is niemand belangrijker dan ik en alleen (lekkere) wijven naaien mij! Wat denken ze wel niet.
6 oktober 2009 om 07:30 #229000gewoon ff netjes opbellen en dan zie je wel wat je hoort en wat je daarmee moet doen…
12 oktober 2009 om 20:21 #229091Wat heb je gedaan?
13 oktober 2009 om 04:02 #229092SpeedDemon :
Ik durf zo echt niet te zeggen wat de consequenties zijn, maar ik weet wel dat je hier geen meter mee moet rijden. Wat betreft nieuwe nummers in slaan… dat lukt zelden zonder dat áls ze kijken ze zien dat ermee gerommeld is.Zo moeilijk is het niet. Als je het netjes doet, dan zullen ze niet moeilijk doen.
Ikzelf ben al een aantal keer door de controle bekeken, maar nog nooit iets gehoord daarover. Terwijl ik zelf de nummers heb ingeslagen op een ander frame. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.