Vespa-Ciao.NL
:: Si achterrem blokkeert

Home Forums Techniek Problemen oplossen Si achterrem blokkeert

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bochie
    Topic starter

Mijn Si remt nogal agressief; als ik de achterrem gebruik hoor je na enkele tellen *klak* en blokkeert het achterwiel. Als ik de rem loslaat loopt het wiel weer vrij. Ik heb er nog niet echt naar gekeken, heeft iemand hier ervaring mee?

ritze
      Bijdrager

aangezien je nieuw bent (zeker geen probleem :P) : kleine vragen in het kleine vragen topic 2
        alvast bedankt 😛

je moet eens kijken of de 4 moeren van jouw klok goed vast zitten.
        als dezen iets los zitten kan je klok kantelen en een hele rare rem tot gevolg geven.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Anoniem

uit elkaar halen en kijken of je niet bijna op het ijzer remt.
          maar ja dan moet er wel herrie hoorbaar zijn met remmen.
          anders even opschuren en de uiteinden aanschuinen, dus het bovenste en onderste gedeelte van de rem voering.

mvgr stefanovitch

Gerarduz
          Donateur

Kijk eens of je je moer; die met tandwiel, wel goed hebt aangedraaid.
            Gebruik een sleutel 36 , of een goede waterpomptang en sla hem anders vast met een schoevedraaier, in de 1 van de 2 geultjes op het tandkrans van de tandwiel-moer die zorgt dat de klok (met rem). in je achterwiel vast blijft zitten.

Succes!;)

Bochie
            Topic starter

Bedankt voor alle reacties! Ik ga er deze week even aan zitten, ik laat wel even weten of het gelukt is;)

jeffrey citta
              Donateur

ik heb dit ook gehad ik heb hem uitelkaar gehaald en zat ringetje los

toen ik die er op gezet had deed hij het weer :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.