Vespa-Ciao.NL
:: Si
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Brommergirl
    Topic starter

Hey allemaal,

Ik heb even een vraag?
      Ik heb een vespa si daar heb ik een malossi red filter in geplaatst en een sproeier 54.
      Als ik er mee rij niks loos zodra die stil staat lekt mijn carb als een jekker.
      Nu heb ik een sproeier 52 geplaatst lekkage over.
      kan het zo zijn dat ie met een 54 te veel mix krijgt en het niet kwijt kan.
      Viond ik wel jammer want, met de 54 trekt sneller op.
      met de 52 ook wel maar je merkt het verschil wel duidelijk.

eidos
      Donateur

Een malossi red filter op een orginele carburateur gaat niet echt werken, Loopt er alleen maar slechter door.

Als je een 13.13 Dellortho carb en Malossi filter monteert, En dan ook je inlaat uitvijlt heeft het pas echt nut.

Brommergirl
        Topic starter

Oke bedankt,
          gaat mijn si dan ook harder rijden met een 13/13 en hoe hard gaar ie dan lopen.
          En als ik mijn inlaat vijl met de de originele carb er nog in heeft het dan ook nut.
          Ik wil namelijk mijn si zo standaard mogelijk houden eigenlijk.
          Andere filter vond ik al een ramp maar ja kon niet anders oude filter was stuk.

FonS
          Bijdrager

Dan koop je toch een nieuwe standaard luchtfilter? Als je de inlaat bewerkt gaat hij meteen een stuk sneller, en die bewerking kun je natuurlijk nooit meer ongedaan maken.
            Een standaard luchtfilter kost ook maar een paar euro, als je lokale winkel hem niet heeft, bestel er dan bijv. een bij Q-parts.

Brommergirl
            Topic starter

Ja oke, de inlaat bewerken willen we niet omdat ie nu zeg maar wel goed rijdt met ddie malossi filter.
              Wat kost dan ongeveer een 13/13 carb kan je me dat ook vertellen want, hij rijdt wel goed maar hij trekt niet echt over de top zeg maar, als of de gas blijft hangen hij lijkt hem werl niet over zijn toeren te trekken en een sproeier 46 heb ik ook al geprobeerd dan is het helemaal prut. En de 52 die er nu in zit is wel oke hij trekt wel iets sneller.

aapie90
              Bijdrager

@ brommergirl,

ik ken er wel even naar kijken woon ook in alkmaar.
                op en complete std brommer lijkt mij een redfilter ook niet best.
                zuipt ook veel meer benzine.
                stuur maar even een pmmetje

joosten
                Bijdrager

Je kan ook een 12/10 proberen, heb ik ook gedaan end aar gaat het idd beter mee dan en 12/7 en je verbruikt niet zo veel mengsel als met een 13/13

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.