Vespa-Ciao.NL
:: Shoke schiet niet terug

Home Forums Techniek Problemen oplossen Shoke schiet niet terug

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

schaap000
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik ben een probleempje met mijn ciao (ja nog de eerste eigenaar zelfs). De shoke schiet niet meer terug als ik gas geef.
      De carburateur heb ik al gedemonteerd, maar ik snap niet wat de shoke normaal terug moet duwen als ik gas geef.
      Hier een foto’tje van hoe het nu zit:

(Let niet op de zandkorrels, ik maak hem schoon voor montage)

Wat zit er verkeerd?

Gr Jelke

Robertez
      Bijdrager

Als je het ijzerenplaatje bekijkt met het veertje eraan, kan het wezen dat deze door intensief gebruik wat verbuigt.

Wat je moet doen is die grote schroef eruit draaien, plaatje zo recht mogelijk buigen en weer terug monteren.

schaap000
        Topic starter

Ik heb het plaatje eruit gehaald, maar deze was helemaal vlak.
          Maar wat moet er voor zorgen dat dat plaatje naar achter word geduwd als je gas geeft?
          Want in het midden van die cirkel zit een pennetje, maar die komt niet naar voren ofzo als je gaf geeft?

Robertez
          Bijdrager

Links naast het ijzerenplaatje zie je een kleine rond dingetje, daar moet het shoke plaatje achterblijven hangen.

Als je gaskabel goed op spanning staat, zou de shoke bij het gas geven het plaatje later terug schieten in de stand van de foto.

schaap000
            Topic starter

Wat zou er dan voor moeten zorgen dat dat plaatje terug schiet over dat kleine ronde dingetje?
              Want hij blijft wel hangen daarachter maar hij gaat niet terug.

Robertez
              Bijdrager

Het gasgeven omdat er met de shoke erop meer spanning op de gaskabel staat.

Mits de gaskabel goed strak staat, hoort dit perfect te werken.

(Correct me if I am wrong).

schaap000
                Topic starter

Ik ga even de gaskabel spannen wat strakker spannen, misschien helpt dat

ronreniers
                  Bijdrager

als de gasschuif op zijn hoogst zorgt ie ervoor dat de chokeplaatje terug schiet.:!

Robertez
                    Bijdrager

Onder het veertje zit een soort van palletje, (rond ding ook).
                      Ik zou even kijken of die zijn werk nog doet (naar buiten duwen).
                      Boel goed schoonmaken, kabel op spanning zou moeten helpen.

@ronreniers bedankt voor je bijdrage :thumb

schaap000
                      Topic starter

Waar moet dat palletje onder het veertje dan zitten, die kan ik niet vinden?
                        Ik zie alleen in het midden een palletje die naar buiten drukt.

Trommel
                        Bijdrager

Choke springt niet terug bij gasgeven
                          Carburateur  Dellorto SHA 12 / 7
                          Bij mijn 12/7 idem
                          Kan het zijn dat het verende palletje dat onder de bewegende choke handel zit versleten is. ?Dus dat dit verende palletje niet ver genoeg in de gasschuif komt om de choke te ontgrendelen?
                          Is dit verende palletje te vervangen ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.