- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 5 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 oktober 2009 om 19:39 #284287
Ik vond het na toch wel een lange tijd dagelijks op dit forum te hebben rondgekeken tijd voor mijn eigen perso.
Ik heb een hele goede mix, gekocht in een winkel, met weinig km’s die ik voor dagelijks vervoer enz. gebruik.
(foto komt nog)
De setup van de mix zie je hiernaast.
<---- Deze begon snel te vervelen omdat hij 'af' was en ik hem niet meer veel meer wilde opvoeren i.v.m. boetes, verzekering etc. Daarom heb ik een paar dagen terug een lang stilstaande vespa zonder kenteken opgehaald. Deze liep niet meer maar had nooit een vastloper gehad o.i.d. volgens de vorige eigenaar. Zo haalde ik hem op inclusief een dikke laag stof ;p.

blokje:

Heb hem proberen aan te rennen, hij startte wel een beetje maar trok niet op en liep geen meter.
Dus maar meteen uit elkaar gehaald 8).

Lekker standaard 50cc :con:

carters vies:

carters schoon 😀

normale 2 spoels ontsteking :'(

Zuiger beetje verbrand :p, ff schoonmaken + nieuwe zuigerveren erin. Er zitten gelukkig geen krassen in.

Maar meteen het inlaatje even uitgevijld en spruitstuk naar 13mm uitgeboord, gaat misschien nog een beetje meer weg maar niet teveel want is voor 50cc.

Misschien een beetje veel foto’s :p.Het plan is om zoveel mogelijk uit dit 50cc blokje te gaan halen. Mijn streven is 70km/h, wordt nog moeilijk want heb niet heel veel ervaring :p. Als iemand ideeën heeft hoe dit te realiseren is, laat maar horen!
!Updates komen snel!
9 oktober 2009 om 20:39 #45497770km/h haal je niet met een 50cc, dan moet je toch al een goede 60cc,70cc hebben;)
9 oktober 2009 om 20:44 #454978Sjoerd van Rijswick :
70km/h haal je niet met een 50cc, dan moet je toch al een goede 60cc,70cc hebben;)en arvid dan :o? Ik probeer gewoon alles en werkt het niet, dan pak ik een 70cc ;). Wil het in ieder geval gaan proberen.
9 oktober 2009 om 20:44 #454979Dat je zuiger verbrand is, komt (hoogst waarschijnlijk) doordat je zuigerveren versleten zijn… die kun je vervangen ( 4 euro ofzo bij JMPB) of je koopt een hele nieuwe zuiger (10 euro + inclusief zuigerveren bij JMPB)
Verder zie ik dat je je inlaat ook in de hoogte hebt uitgeveilt… Kan niet echt op de foto’s zien of je te ver bent gegaan, maar dat hoop ik niet voor je;)
als je meer uit een 50cc wilt halen, kun je extra spoel/booster poorten erin maken, die weer in het carter doortrekken etc.. etc..
succes ermee
9 oktober 2009 om 20:51 #433660Zuiger is gelukkig te verhelpen dan 🙂 maar kan ik er ook nog mee rijden in deze staat? Of is het noodzakelijk dat ik die veren en of zuiger vervang?
De inlaat is goed uitgevijld, de foto’s zijn een beetje van bovenaf genomen dus het lijkt alsof er veel in de hoogte is uitgevijld maar daar zit nog zeker 2mm plaats ofzo.9 oktober 2009 om 21:09 #454980zou ik niet doen met die zuiger + veren in deze staat, ziet er niet al te best uit maybe loopt het wel maar als je het voor 10 euro nieuw kan kopen tja dan wist ik het wel….
9 oktober 2009 om 21:21 #454981Shaker :
Sjoerd van Rijswick :
70km/h haal je niet met een 50cc, dan moet je toch al een goede 60cc,70cc hebben;)en arvid dan :o? Ik probeer gewoon alles en werkt het niet, dan pak ik een 70cc ;). Wil het in ieder geval gaan proberen.
[/quoteArvid is een geval appart:P
En die heeft ook wel iets meer ervaring met tunen dan jij denk ik, wil je net zo hard als hem gaan dan kom je er niet met alleen een geveilde inlaat een wat grotere carburateur en een snel uitlaatje.9 oktober 2009 om 21:24 #454982VespaAvanti :
Shaker :
Sjoerd van Rijswick :
[/quoteArvid is een geval appart:P
En die heeft ook wel iets meer ervaring met tunen dan jij denk ik, wil je net zo hard als hem gaan dan kom je er niet met alleen een geveilde inlaat een wat grotere carburateur en een snel uitlaatje.@ serpentoflight: ja doe ik ook 😉
@ VespaAvanti met inlaat vijlen(max), spruitstuk opboren(max), krukas tunen en spoelpoorten doortrekken misschien wel?
anders wordt het gewoon 70cc.9 oktober 2009 om 22:21 #454984Ik zou misschien met de 50 van DR beginnen, daar kom je al een heel eind mee denk ik zo.
10 oktober 2009 om 13:52 #454992ja miss doe ik dat wel. 50cc is 50cc :p
10 oktober 2009 om 19:58 #454999Maak eens een ophoogplaatje van 1,5mm. Het is wel even zwoegen om het netjes te maken maar het verschil is heel goed merkbaar. Als je dan ook nog met een dremel het uitlaatpoortje 1 a 2 mm ophoogt en met een paar mm verbreed dan kom je icm een proma cc oid en een goed geveilde inlaat zeker in de buurt van je 70kmh! Als je daarnaast de how-to van Arvid over krukastuning even goed doorleest komt het allemaal goed. Het is allemaal niet zo moeilijk, het is aleen belangrijk dat je alles secuur doet en vooral netjes afwerkt.
10 oktober 2009 om 20:01 #455000thx g-no hier kan ik wat mee :), ik neem voor alles goed de tijd en raffel niks af. ben erg perfectionistisch.
Snap alleen niet wat je met een ‘ ophoogplaatje’ bedoelt.
Bedoel je de ruimte/ding tussen je cilinder en carter zodat de cilinderinhoud/slag toeneemt?10 oktober 2009 om 20:36 #455002Yep dat ding jah! Met een paar goede veiltjes en een dremel van 30 euro kom je een heel eind!
11 oktober 2009 om 14:54 #455025Mijn voorwiel doet echt raar als ik met mijn voor rem rem. Klik op onderstaande filmpjes dan zie je wat ik bedoel.
Ik denk dat het aan die voor veren ligt maar hoop het niet want dat is een hels karwei om te vervangen :o.http://www.youtube.com/watch?v=6E02rAxFy9M&feature=player_profilepage
http://www.youtube.com/watch?v=B3y-Al5Nxx8&feature=player_profilepage
Ik hoor wel van jullie wat het is en of ik er nog veilig mee kan rijden:?, achterrem doet het gwn goed btw.11 oktober 2009 om 15:08 #455028G-no :
Maak eens een ophoogplaatje van 1,5mm. Het is wel even zwoegen om het netjes te maken maar het verschil is heel goed merkbaar. Als je dan ook nog met een dremel het uitlaatpoortje 1 a 2 mm ophoogt en met een paar mm verbreed dan kom je icm een proma cc oid en een goed geveilde inlaat zeker in de buurt van je 70kmh! Als je daarnaast de how-to van Arvid over krukastuning even goed doorleest komt het allemaal goed. Het is allemaal niet zo moeilijk, het is aleen belangrijk dat je alles secuur doet en vooral netjes afwerkt.Idd, cilinderkop ook nog even dan 2mm afdraaien en je komt al een heel eind.
Extra spoelpoorten enz zijn niet nodig, gewoon zorgen dat het blok en de cilinder netjes overheen lopen.
Krukas tunen zou ik niet doen, gaat prima zonder.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.