Vespa-Ciao.NL
:: Pinasco SHA 16/16

Home Forums Mening & ervaring Carburateurs Pinasco SHA 16/16

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Zo te horen heb je aandelen Pinasco  😉 Ik heb van de week op het forum een gebroken krukas langs zien komen(pinasco) en ik heb een hand vol carters pas mogen maken op Pinasco cilinders, omdat het hemd klemde.
      En dan heb ik het nog niet over die aluminum uitlaatspruitstukjes gehad. Die mooie gouden.
      Ik vertrouw geen enkele Italiaan.  Behalve mijnheer Piaggio natuurlijk.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 4 weken geleden door zevenenergie.
      1

zevenenergie
      Donateur

Screenshot 2025-11-29 at 17-13-41 Pinasco EVOTEN 72cc Ø46 cilinder - Piaggio bromfiets Scooter Center 😉 Slechts 320 euro kost die cilinder.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 4 weken geleden door zevenenergie.

Shark
        Topic starter

Voor het mooie moet er eigenlijk dank nog zijn vlotterbakje onder, waarmee je nog makkelijker de sproeier kan verwisselen.
          vlotterke

Die venturidingen moeten dan ook worden aangepast naar 16/16.
          Ik vond hier nog een foto van een andere hoek genomen:
          pina1616

Mijn 13/13 carburateurs worden altijd geleverd met een gewoon zeskant boutje (zonder sleufje) om de carburateur vast te zetten met steeksleuteltje 8. Ik heb een Beta steeksleuteltje en die is eigenlijk net ff de dik uitgevoerd waardoor ik net wel/net niet een slagje kan maken om de bout vast te zetten. Bij een Ciao kun je er veel makkelijker bij dan bij een Si. Ik heb daarom dat boutje vervangen naar een inbus (M5x18 DIN 6912), zodat je dat boutje kan vastzetten met een bolkop inbussleuteltje.
          bout
          Het banjoboutje zit dan niet in de weg.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.