Vespa-Ciao.NL
:: Sgt1daan, Ciao.

Home Forums Perso’s Projecten Sgt1daan, Ciao.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sgt1daan
    Topic starter

Hoi Allemaal,

Ik ben Daan, ben helikoptermonteur en Vespa fanaat. Ik heb van een collega een vespa ciao eigenlijk blind gekocht. Hij heeft me net wat foto’s toegestuurd om te laten zien wat ik gekocht heb. Het is een snorfiets met actief kenteken.
      Dit is mijn 4e Vespa, ik heb ik de loop der jaren aan vrijwel alle klassieke vespa modellen gesleuteld. Echter nog nooit aan een Ciao SI of Bravo. Mijn andere Vespa’s:

Een PK50XL uit 1985, in 4 maanden was hij klaar… Compleet gerestaureerd.

Daarna een Vespa V50L uit 1969 gekocht, waarbij ik het motorblok compleet heb gereviseerd en opgevoerd (75cc, sportkoppeling, grotere carburateur. Ook hier en daar wat aangepast. Grotere wielen bijvoorbeeld:

Afgelopen November liep ik tegen een Vespa 150 GL-X uit 1964 aan, en deze meegenomen. Kaal frame, en paar dozen met onderdelen. Zo heb ik mijn projecten het liefst. Lekker uitzoeken en info inwinnen.

Het motorblok opgevoerd naar 177cc, racekoppeling, racevliegwiel en krukas. Grotere carburateur en elektrische ontsteking.

Dit project is bijna klaar, nieuw kenteken en een claxon erop.

En dan is de Ciao aan de beurt:

Wat ik met deze site ga doen is voornamelijk info inwinnen en af en toe onderdelen kopen. Ik weet namelijk nog helemaal niets over mijn ciao.

Groeten,

Daan

Noetiepoerker26
      Donateur

Welkom op het forum, Daan. Die PK50XL is wel echt een beauty zeg!!

Weet je al wat je van plan bent met de ciao?

Mvg, Noetiepoerker.

sgt1daan
        Topic starter

thnx man!

Euh ja, ik wil alle onderdelen met oppervlakte roest vervangen door gebruikte kappen en metaaldelen. Ik wil hem wel origneel laten, omdat dit op een later tijdstip meer opbrengt. Een poestbeurtje, en gewoon rijden. Afhankelijk van de staat van het blok, een revisie. verwacht met de juiste spullen dat dit in 2 uurtjes gedaan kan zijn. Heb in totaal al 15 blokken gereviseerd (dit zijn dan geen ciao blokken natuurlijk ;-)).

Crullie
          Donateur

Welkom Daan, mooie Vespa’s maar die VW Ghia is die ook van jou ? =)

Komt vast goed met die Ciao en ben benieuwd hoe een helikoptermonteur met een Ciao omgaat en dat we er wat van opsteken.

Succes :thumb

TICKLING BARN

Bas23
            Bijdrager

Welkom Daan! Mooie collectie heb je daar:thumb Erg gaaf! Succes met je project, dat je er maar wat moois van zult maken.

sgt1daan
              Topic starter

Die karmann is van mijn schoonvader. Hij heeft ook een MG A. heel mooi, echter boven mijn budget. De ciao, wordt denk ik wel netter dan dat hij nu wordt. Beetje liefde en aandacht. Ik wil hem origineel houden zoals ik eerder aangaf. hij gaat niet vliegen ;-). de motorscooter, wilde ik een oude rat look geven, oud en verweerd met een opgevoerd blok.

SuperSi
                Bijdrager

Hoi Daan,

Leuk om te zien dat je ook die andere vespas mooi op knapt.
                  Even vraagje uit nieuwschierigheid, bij welk squadron ben je B1.3? (sgt1, breda, helikoptermonteur, ik ga er van uit dat je op Gilze zit)
                  Ik heb zelf een poosje stage gelopen bij 299 en wacht nu me AMO af om B1.1 F16 te doen.

Gr, Niek

sgt1daan
                  Topic starter

Hoi Niek,

Ik werk in Woensdrecht 980 sqn., fase onderhoud. Ik ben daar eerste man voor een van de Apaches….

Wilk1985
                    Moderator

Hallo Daan en welkom op dit forum! Mooi werk aan de scooters!

Leuk dat het nu de beurt aan een Ciao is, ik ben benieuwd wat je ervan maakt! Een Apache is een stuk gecompliceerder als een Ciao lijkt mij :D. Maar toch is ook deze tweewieler gewoon een wonder der techniek.

Succes met het opknappen en de zoektocht naar onderdelen. Voor dit model is in ieder geval genoeg te verkrijgen 2ehands, en ook de kleurstelling komt vaak voorbij dus het zal vast makkelijk te doen zijn om hem compleet en netjes te krijgen!

Als titel van de perso gebruik je normaal gesproken gewoon je forumnaam met een korte toevoeging, dit staat een stuk netter 😉

sgt1daan
                      Topic starter

HOi Wilk,

Bedankt voor de feedback, ik zal eens kijken of ik het kan veranderen. Verder is de ciao door een riem met poelie’s. Ik heb dat alleen nog maar gedaan bij een Pk50XL en PK125S automatica. Het ziet er dan ook net wat anders uit. Zoals bij de pk hieronder. Boven de drijvende poelie en onder de gedreven poelie, het kleine wieltje om de riem aan te spannen m.b.v. de kickstarter.

sgt1daan
                        Topic starter

Ff een update,

Ik heb de carburateur gereinigd (ultrasoon) en gereviseerd. Alle vloeistoffen vervangen en bougie gewisseld. Vervolgens een aantal pakkingen gewisseld en de riem vervangen.

Ciao is verkocht aan een collega van me… Ik ben nog wel op zoek naar een nieuw project. Bravo, Citta, Ciao. In de wintermaanden ga ik er weer eens 1 onderhanden nemen.

Thnx voor mooie feedback en tot snel!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.