Vespa-Ciao.NL
:: Sgt1daan, Ciao.

Home Forums Perso’s Projecten Sgt1daan, Ciao.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sgt1daan
    Topic starter

Hoi Allemaal,

Ik ben Daan, ben helikoptermonteur en Vespa fanaat. Ik heb van een collega een vespa ciao eigenlijk blind gekocht. Hij heeft me net wat foto’s toegestuurd om te laten zien wat ik gekocht heb. Het is een snorfiets met actief kenteken.
      Dit is mijn 4e Vespa, ik heb ik de loop der jaren aan vrijwel alle klassieke vespa modellen gesleuteld. Echter nog nooit aan een Ciao SI of Bravo. Mijn andere Vespa’s:

Een PK50XL uit 1985, in 4 maanden was hij klaar… Compleet gerestaureerd.

Daarna een Vespa V50L uit 1969 gekocht, waarbij ik het motorblok compleet heb gereviseerd en opgevoerd (75cc, sportkoppeling, grotere carburateur. Ook hier en daar wat aangepast. Grotere wielen bijvoorbeeld:

Afgelopen November liep ik tegen een Vespa 150 GL-X uit 1964 aan, en deze meegenomen. Kaal frame, en paar dozen met onderdelen. Zo heb ik mijn projecten het liefst. Lekker uitzoeken en info inwinnen.

Het motorblok opgevoerd naar 177cc, racekoppeling, racevliegwiel en krukas. Grotere carburateur en elektrische ontsteking.

Dit project is bijna klaar, nieuw kenteken en een claxon erop.

En dan is de Ciao aan de beurt:

Wat ik met deze site ga doen is voornamelijk info inwinnen en af en toe onderdelen kopen. Ik weet namelijk nog helemaal niets over mijn ciao.

Groeten,

Daan

Noetiepoerker26
      Donateur

Welkom op het forum, Daan. Die PK50XL is wel echt een beauty zeg!!

Weet je al wat je van plan bent met de ciao?

Mvg, Noetiepoerker.

sgt1daan
        Topic starter

thnx man!