Vespa-Ciao.NL
:: Setup voor koppel.

Home Forums Techniek Opvoeren Setup voor koppel.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Moderator

Koop een varioset(wel een snelle vario gebruiken), ga je met standaard brom setup iets van 50 kmu en trek je leuk op…

Maar de polini 46 is toch wel heel anders dan de 43mm dr evo, de polini is geen hoogtoerige cilinder wat de 43mm dr evo absoluut wel is.

Polini 46mm op speedengine, 13/13 carb poelie 80 of 90 en citypower haal je ongeveer een snelheid van 65 kmu mee en trek je als beer..
      Ikzelf heb ook op mn super bravo 46mm polini en speedengine poelie 70 en trek op als een malle en haal 80 kmu (heb wel een andere uitlaat)
      Maargoed je kan ook de zoekfunctie gebruiken met als zoekterm sneller optrekken.

Er zijn hier al minstens tig topics over namelijk…

Vespaatje
      Donateur

S.I.E.M :

Ook zie ik dat jullie brommers allemaal rond de 100 km/h rijden hoe doen jullie dit ivm politie en rollerbanken ?

Heel simpel. Die brommer niet gebruiken als dagelijks vervoer, de meeste van ons gebruiken die alleen om toertjes mee te rijden.

Hier een mooi filmpje van de racemonsters tijdens een toer.

zevenenergie
        Donateur

Jeetje, ik dacht altijd dat jullie gingen toeren =)

@siem, ik rijd dagelijks op mijn snor en heb er een snelheids- begrenzer op de carburateur, ik trek aan een draadje en ik haal krap aan 39 km per uur.
          Dan krijg je nog wel een wok maar dan heb je net niet die toren hoge boete er overheen.

Als ik zou willen wat jij wilt, dan kocht ik:

Een vario klok met 1:13 overbrenging, met polinie speedcontrol
          100cm originele koppeling, waar ik de startsegmenten uit friemelde.
          Trekstart monteren.
          Vervolgens een 46mm polinie met speedengine en afgedraaid vliegwiel.
          Een 16mm spruitstukje en 16mm carburateur.
          Dan zou ik de vario begrenzen zodat hij niet verder open kan dan de snelheid die je maximaal wilt halen.
          dan zit je helemaal veilig en trek je de straatstenen uit de grond.

S.I.E.M
          Topic starter

Bedankt voor jullie tips!

Is het mogenlijk om dat draadje ook op mijn carb te zetten?

En als jullie kunnen kiezen tussen:
            Vario
            Polini 46mm
            Polini LC 41mm

Wat zouden jullie dan kiezen.

Ik weet dat de polini lc niet zo hard trekt als de rest maar is wel een top cilinder.

Mvg siem

Jelle
            Moderator

Jij wilt optrekken…
              Waarom zou je dan veelste veel geld betalen voor een zeldzame cillinder die niet bijster veel koppel heeft…

Dan zeg ik neem een vario met 1 op 11.5 vertanding, 100mm schijven em een polini vario. Lekker met standaard bromblokje met 12/10 carb. En citypower.
              Als je dan een elektronisch ontstoken blokje neem maak je daar voor een paar euro een toerenbegrenzer voor. Dan heb je een super brommer/snorfiets voor dagelijks gebruik.
              Doordat je allemaal originele onderdelen gebruikt heb je amper last van slijtage en ook een lekker stil brommertje en door de toerenbegrenzer (als je hem goed verstopt) kom je ook nog door de meeste brommercontroles heen.

S.I.E.M
              Topic starter

Ja klopt.
                Dan valt de lc in ieder geval af.
                Ik vindt de optie van zeven energie ook erg leuk:lol!
                Zo kan ik een beetje sparen voor onderdelen.
                Maar nu de vraag. Zal ik dan eerst de vario of de cilinder aanschaffen?
                Ik heb namenlijk gelezen dat een cilinder inrijden met een vario niet het aller beste idee is. Daarom lijkt mij een cilinder met speed engine en 13/13 het beste voor nu en dan door sparen voor een vario.

Wat kost het laten kotteren van een carter? Is dit duurder of goedkoper dan een speed engine aangezie ik niet echt op zoek ben naar snelheid is het zonde om 140 euro te betalen voor een carter. Dit kan ik namenlijk ook in de vario steken.

Alvast bedankt.
                Gr siem

zevenenergie
                Donateur

Als je nu eerst eens die vario koopt, zoals jelle zegt, en met je standaard blokje begint.
                  Dan ben je toch niet verkeert bezig denk ik zo 😉
                  Je moet even rond vragen wie er zo al carters uitkottert, voor de prijzen.

Ik denk dat ik je nu weer aan je zelf terug geef, kies wijs, en houd ons op de hoogte 8)

Jelle
                  Moderator

ritze
                    Bijdrager

of je doet het zoals ik het heb gedaan:D

gewoon alles in het blok bewerken en gewoon met 50cc rijden 😀 (wel de cilinder tunen uiteraard)
                      dit loopt al een heel stuk beter dan een std cilindertje.
                      ik haal zelf nu ongeveer 60/65 km/h met redelijke trekkracht.

het is wel zo dat je een behoorlijk verschil merkt tussen een 70cc en 50 cc

wat voor jouw misschien wel een leuke setup is:

70 DR evo
                      normale city power
                      pully 95
                      13.13 carb

zo heb ik nog iemand rond rijden en die is daar erg tevreden mee en het ding loopt rond de 55/60

of je laat je blok kotteren door zeven engergie en zet een 80 polini erop
                      ik heb nog een cilinder liggen van een polini met een zuiger, alleen geen zuigerveren die zul je dan even moeten scoren ergens (2 cilinders 1 zuiger)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

S.I.E.M
                      Topic starter

Bedankt voor alle reacties.

Ik wil erg graag voor de power van de 80cc polini gaan.
                        Dus dan moet ik mijn carter laten kotteren.
                        Zeven energie wat vraag je voor dit klusje?

Dus eerst
                        80cc
                        Carter uitkotteren
                        13/13
                        En een andere poelie.

Hierna maar eens kijken voor een vario.

Is dit een goede volgorde of raden jullie dit af ?

Alvast bedankt
                        Gr siem

FonS
                        Bijdrager

Ik zou beginnen met vario en je huidige, betrouwbare (ga ik vanuit) blokje behouden. Van daaruit kun je het zo gek maken als je wilt.

Maar gezien je vele vragen en steeds wisselende gedachten, zou mijn eerste prioriteit zijn om mensen in buurt te vinden, die veel ervaring hebben en je eventueel van wat verschillende setups kunnen laten proeven.

zevenenergie
                          Donateur

Ik heb je een Pm gestuurd.

Vespaatje
                            Donateur

Ik heb wel wat ervaring met vario en opgevoerde setups, daarbij komt dat ik een 30 km van SIEM af woon.
                              Eventueel zou je mijn brommer met 43DR en poelie 70 laten proberen. Misschien zelfs met vario als deze weer gemonteerd is.
                              43DR
                              12/10
                              Std filter
                              Licht gevijlde inlaat
                              Poelie 70 met standaard trekveertjes

Eventueel kun je, SIEM, met poelie 80 en deze setup rijden. Dat trekt net wat beter.

S.I.E.M
                              Topic starter

Ik weet zeker dat ik de 80cc wil en een vario.
                                Maar ik ben aan het twijfelen wat ik als eerste zouw aanscahffen.

Wat zouw jullie voorkeur zijn?

En dan nog een vraag gaat een 80cc geen overtoeren maken met een vario als ik mac 50 wil rijden?

Alvast bedankt

Vespaatje
                                Donateur

In principe heb je alleen de vario nodig om hard op te trekken en 50 km/h te rijden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.