- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 2 maanden geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2010 om 19:27 #184460
Hoi allen.
Ben nieuw hier en heb een paar vraagjes over hoe ik mijn citta het beste kan afstellen.
Het is een snorfiets met een 1012 carb 40 sproeier en cittypower uitlaatje.
Verders nog een maatje kleiner vliegwiel achter erop gezet.
Hij start en rijd prima daarmee maar trekt wel langzaam op,op het tellertje geeft ie net geen 40 aan.
Met een 42 sproeier krijgt ie teveel en verbruikt dan abnormaal veel,nu rijd ie wel lekker zuinig.
Verders nog een maatje kleiner vliegwiel achter erop gezet.Is het misschien beter om er een grotere carb op te zetten en wat voor sproeier kan ik dan het beste erin zetten.
Andere vraag is bij regen loopt ie niet lekker stationair en slaat dan vaak af,waar kan dit aan liggen?
De luchtfilter daar zitten 3 gaasjes in,is het verstandig er 1 of 2 uit te halen?Klaas
7 januari 2010 om 19:33 #196607Als je een grotere carburateur wilt monteren dan moet je wel de inlaat uitvijlen voor prestatie winst, Anders heeft een grotere carburateur geen zin.
Kwa sproeier zit je denk ik wel goed.
Optrekken is nou eenmaal met poulie wat minder. Als je echt lekker wilt optrekken moet je een Variateur monteren. Deze setjes kosten ongeveer 100 euro. (compleet)
Over het stationair lopen. Je kunt een waterdichte bougiedop monteren. Dit verhelpt vaak problemen met nat weer.
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1499 (waterdichte bougiedop)
Over de filters. 1 is meestal wel genoeg. 3 is eigenlijk overbodig. Misschien kan je het beste 1 monteren en dan overgaan op sproeier 42. Want de filtertjes zorgen ook voor minder lucht.
9 januari 2010 om 14:15 #196612Heb er 2 gaasjes uitgehaald van de luchtfilter en hij trekt nu wel beter op.
Binnenkort nog eens proberen met de 42 sproeier.
Nog bedankt Eidos.Klaas
9 januari 2010 om 15:13 #196613uhmm dat is geen vliegwiel maar een poulie:P
9 januari 2010 om 17:17 #196614jee 42sproeier zou wel meoten lukken..
met me ciao (ook snor) reed ik een leuke 45 met deze setup
-city power (vervanguitlaat snel) 22mm aansluiting
-standaard snor ciao cilinder en/OF een DR50 snel
-ook veranderde luchtfilter zoals jij, dus daar zit je goed 🙂
-carters geveild en net niet max open
-12/12 of 13/13 carb maakt niet zo veel verschil
-70 poulieje kan je 12/10 carb wel veranderen naar 13/13, is een leuke how-to, zoek maar eens op.. Doe het wel voorzichtig
9 januari 2010 om 19:45 #196616Ja inderdaad is het een poulie en geen vliegwiel.
Blokje laat ik liever in elkaar zitten,ben niet zo’n held in die dingen.
Maar kan de carb wel eens opboren naar een 12/12.
Wat is trouwens het verschil tussen een snor en brom blokje,en zit er dezelfde cilinder en zuiger op enzo?Klaas
9 januari 2010 om 19:48 #196617cilinder is gewoon hetzelfde maar een snorblok heeft een veel kleinere inlaat maar die valt op te boren. En er zit een snor krukas in maar die kun je ook bewerken.
10 januari 2010 om 20:58 #196621Ok dus de inlaat is kleiner.
Moet het blokje dan uit elkaar om de inlaat groter te boren?
Als ik de inlaat niet opboor heeft het dan nut om er een “snellere cilinder”op te zetten? denk het niet he.
Ik weet zo niet welke citypower uitlaat erop zit,maar tis er eentje van een jaar 5 oud.Klaas
11 januari 2010 om 18:27 #196622ja moet uit elkaar..
raad pleeg eert de howto..heeft ided niet veel nut anders
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.